Toon posts:

350 watt sweex voeding met een 1950 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers.

gaat dit lukken??

Aan mijn gare 350 watt voedingkie wil ik een 1950 pro 256 pci-E hangen.
daarnaast zit er 2 Gb geheugen in. een Amd athlon 3500+. 80 Gb hdtje en dvd brandertje.

Kortom; Gaat dit werken?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kortom; Neen.

Goede hardware moet goede juice hebben, nieuwe voeding kopen dus :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

me glazen bol zegt :

geef eens meer info ?

ampere per voltlijn van de voeding ?
rest van je systeem ?(hoeveel dvd/cd spelers/hoeveel hdd's/usb apparaten/etc/etc)

(en verwacht maar een hele rits aan replys dat je die sweex in je prullenbak moet kiepen)
(waar ik het roerend mee eens ben)

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-10-2007 14:21 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

ik denk zelf dat ie wel aan gaat en het gewoon zal doen, maar de cappaciteit van die voeding is ruim onvoldoende, en kan op korte termijn wel tot problemen gaan zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
haha lol. Das duidelijk. Maar het gaat totaal niet werken. of is het niet verstandig?? is wel een verschil natuurlijk..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het zal misschien even werken maar zeker niet voor jaren lang... Sweex is gewoon geen merk dat veilig is voor je hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik weet dat het niet het beste merkje is om het maar zachtjes uit te drukken. vroeg me alleen af of ie t misschien toch zou gaan trekken.. dan maar nieuwe voeding erin gooien.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:20:
ik denk zelf dat ie wel aan gaat en het gewoon zal doen, maar de cappaciteit van die voeding is ruim onvoldoende, en kan op korte termijn wel tot problemen gaan zorgen.
BS keiharde BS, ok tis een sweex , maar je zegt capaciteit, dan ga je dus uit dat het 350watt is (even buiten beschouwing gelaten dat het een sweex is)

IK draai een 1950PRO op een 360waatt ;) , met 6 schijven, 2 dvd spelers, 6 usb apparaten, c2d , DUS HET KAN WEL (maar niet met een sweex)

en dan nog het gaat niet om de watts maar om de ampere op die betreffende voltlijn

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-10-2007 14:24 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

CrankyGamerOG schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

BS keiharde BS, ok tis een sweex , maar je zegt capaciteit, dan ga je dus uit dat het 350watt is (even buiten beschouwing gelaten dat het een sweex is)

IK draai een 1950PRO op een 360waatt ;) , met 6 schijven, 2 dvd spelers, 6 usb apparaten, c2d , DUS HET KAN WEL (maar niet met een sweex)
A merk, dus die kan 360 Watt sustained leveren, da moet ge niet vragen aan die Sweex, die levert tops 350 Watt, wat ie nooit langer als 10 seconde volhoud.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Sweex moet je van af blijven.
Op lange termijn sloopt het je hardware, en zorgt voor zeer onstabiele situaties.

BTW...alle gpu/cpu/mobo fabrikanten zouden het gewoon moeten vermelden in hun handleidingen, dat je geen sweex troep er aan moet hangen :P

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Snake schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

A merk, dus die kan 360 Watt sustained leveren, da moet ge niet vragen aan die Sweex, die levert tops 350 Watt, wat ie nooit langer als 10 seconde volhoud.
ik zeg toch BUITEN BESCHOUWING dat het een sweex is, je wilt gewoon wat te replien hebben of niet ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heel simpel: nee. En dat had je met een greintje eigen inzet ook wel zelf kunnen vinden... (oftewel: doe eerst zelf even wat moeite).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je hebt geen 1Kwat voeding nodig om een beetje pc te draaien tegenwoordig maar natuurlijk moet je wel een kwaliteits voeding hebben die het system kan voeden zelfs in de zwaardere omstandigheden en dat is waar je sweex voeding waarschijnlijk de fout in gaat.

Iedereen weet dat Q-tec voedingen bijvoorbeeld geeneens 70% van hun beloofde kracht kunnen leveren en kwa kwaliteit is sweex niet ver af. Dus ik zou aanraden een GOEDE 350/400Watt voeding te kopen. Hoeft geen heel duur merk te zijn maar eentje die gewoon goed is en lekker zwaar. ( Waarom zijn slechte voedingen licht, omdat er veel minder onderdelen inzitten die alles goed houden! )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zit zo. mijn vriendin heeft pctje gekocht jaar geleden. In een apollo 2 sweex kast met dus een 350 watt voedinkie. Ze wil m nu grafisch wat upgraden. Ik zat te denken aan een 1950 Pro. Die voeding zat dus al in die kast. maar dan kan ik idd beter even een andere eraan hangen..

Verwijderd

Topicstarter
@Gambieter. wat je zegt is niet waar. Het kan WEL. alleen dus niet stabiel voor een aantal jaar

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens die kaart is nu 67 euri nieuw

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:27:
Nou het zit zo. mijn vriendin heeft pctje gekocht jaar geleden. In een apollo 2 sweex kast met dus een 350 watt voedinkie. Ze wil m nu grafisch wat upgraden. Ik zat te denken aan een 1950 Pro. Die voeding zat dus al in die kast. maar dan kan ik idd beter even een andere eraan hangen..
Ja, ik denk dat het de huidige configuratie wel aankan maar als je er een beetje videokaart als een 1950 inzet dat je dat te veel zal vragen van de voeding. Aangezien je niet teveel geld wilt investeren zal je het beste een mooie voeding van rondt de 40 euro ofzo kunnen kiezen. Enermax en Antec zijn merken waar je niet snel mis mee kan gaan en als je een 400 Watter ofzo kiest is hij ook zeker nog toppie voor jaren!

There is no place like ::1

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:31:
@Gambieter. wat je zegt is niet waar. Het kan WEL. alleen dus niet stabiel voor een aantal jaar
Je kunt ook met een lekke band autorijden, maar niet veilig voor een aantal jaren. Je kunt ook geblinddoekt rondlopen en alle obstakels missen, maar niet voor lang. Je kunt ook met een schaar hardlopen zonder problemen, maar niet voor lang. En ga zo maar door.

Maar als je vriendin teveel geld heeft, vooral doen. Zal je vriendin je vaker om advies vragen...

Enne: er is een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedittoets, gebruik die ook. Dubbel- en tripleposten is niet de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 21-10-2007 14:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:00
sweex :X :X :X :X :X :X :X

ik zou toch maar voor een a merk gaan. Het kan natuurlijk ook wel goed gaan maar het kan ook zijn dat da ding alles mee zijn graf in neemt

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn duidelijk. Bedankt. Ik ga een a-merk voeding erbij kopen. jullie zeggen 40 euro dat ik een nieuwe voeding heb. betekent dus 110 euro voor voeding + graka. dat is goed te doen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Grote kans dat je de paar weken niet eens haalt, zowel je voeding als vele andere onderdelen in je PC. Dus wat Gambieter zegt klopt.

Bottomline is simpelweg dat alles waar Sweex, Trust, Q-Tec of weet ik het voor staat bagger is.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24

Dani86

AeroGeek

Je kan voor je vriendin het beste iets van een antec NSK4400 kast kopen incl. 380w voeding en 12mm tricool, heb je nog design en stile ook voor 60€, ipv een enkele voeding van 40€ in een sweex kast waar je de schroeven van dol draait als je ze los wilt halen :).

Voor niets gaat de zon op.

Je kan het proberen, maar iedereen zegt hier dat je het beter niet kunt doen. Veel suc6 ;)

Edit: je hebt al een Aopen ATX kast met 350W voor 40-50 euro. Dat moet in jouw geval voldoende zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 21-10-2007 14:42 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Trouwens die kaart is nu 67 euri nieuw
Zou ik hier een link van mogen hebben? Het lijkt me heel sterk dat een kaart van over de 100 euro aangeboden word voor zo weinig, tenzij het een aanbieding is maar dan is het nog spot goedkoop.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
Volgens mij bedoelt hij alleen de chipset, die is iets van 67 euro ja.

M'n agp x1950 pro was €130 op zn goedkoopst..

Homey — Critics are those without skills to create.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie hier een topic over een voeding terwijl we het hier over videoplankjes en beeldkanonnetjes horen te hebben.
Met wat minimale inzet, zoals even de Search gebruiken, had je kunnen vinden/weten dat een Sweex voeding gelijk staat aan een bal bagger en je daar geen highend spul aan moet hangen. Ook was je op die manier vast Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 wel tegengekomen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.