TFT Scherm <> wel licht geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik weet dat de titel vaag is, maar ik weet even geen andere benaming.

Ik heb hier een 19Inch TFT die eigenlijk niet meer gebruikt kan worden
Als ik het scherm aanzet dat spring hij netjes aan, alleen normalitair hoort hij als hij geen invoer heeft naar blauw beeld te springen, hij verspringt dus niet en het scherm blijft mooi met wit licht aan staan, hoe lang ik hem ook laat staan

wat kan er dan precies kapot zijn ? ik heb hem even open gemaakt en eventjes kabeltjes e.d. na gelopen

het beeld dat ik zie
Afbeeldingslocatie: http://www.insomnia-gaming.nl/xfotos/1.jpg

binnenkant van scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.insomnia-gaming.nl/xfotos/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.insomnia-gaming.nl/xfotos/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.insomnia-gaming.nl/xfotos/4.jpg

heeft iemand hier enig idee wat er kapot kan zijn, en zou het duur zijn om te repareren(laten repareren)

het kabeltje wat je los ziet op de foto heb ik zelf losgehaald, niet dat jullie dadelijk denken jah duh daar ligt het aan :+

update :

ik heb door friemelen kunnen ontdekken dat het hem in de verbinding zit vanuit het scherm naar de acherkant, als ik aan de connector beweeg aan scherm kant springt hij soms naar blauw en zie ik me osd

update 2 :

hij doet het weer :D
weeeeeeee , geen idee hoe ik hem nou gefixed heb hoor, maar hij doet het en daar gaat het mij om :D

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-10-2007 15:25 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
nou jah 1 dag na de bovenste post was het dus einde, en het beeld viel weer weg, toen heb ik even de ?inverter ? in handen genomen en na gekeken(wschijnlijk stom)

edit : deze dus

klikkerdeklik

nu doet het ding dus helemaal niks meer, er komt dus nu ook geen licht meer ? :(

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-11-2007 12:48 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, de inverter is het probleem niet. herstel, was het probleem niet. De backlight van je tft werkte nog perfect. De inverter is meestal het probleem wanneer de backlight niet werkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:58:
Tja, de inverter is het probleem niet. herstel, was het probleem niet. De backlight van je tft werkte nog perfect. De inverter is meestal het probleem wanneer de backlight niet werkt.
jah inderdaad, maar die heb ik dus waarschijnlijk erna dus gesloopt !!! :(

zijn die dingen los te koop (zullen dan wel schreeuwend duur zijn ? )

kan niet het zekeringetje op het "mobotje" kapot zijn ? (ook al zie ik er fysiek niet dat het draadje door is ?)
wat het ook bemoeilijkt is dat ik het panel (dus het mobotje) niet van de achterkant van het scherm gescheiden krijg, er zijn 2 schroeven dol gedraaid, die krijg ik dus niet 1 2 3 los

de fabrikant en versie van de ccfl zijn bekend
http://www.cgesz.com/english/cp5.htm

dan de versie

BL1704070 VER1.0

[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-11-2007 13:14 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

Je tft is doorgefikt. Je moet even de zekering die op de tft zelf zit (heel dunne glasplaat, ultravoorzichtig met het demonteren!!!) doormeten. Waarschijnlijk is hij doorgebrand.

Je kunt hem vervangen met bijvoorbeeld de zekeringen die op moederborden zitten vóór de toetsenbordingangen. Dat zijn kleine groene (hele) platte rechthoekjes met een getal in zeefdruk erop die als je ze doormeet 0 ohm weerstand geven. Het getal zegt meestal hoeveel tienden van ampères de rating is. Je moet in je tft nooit meer dan 500 mA installeren, anders fikt de zekering niet snel genoeg door voor de rest doorbrandt.

Als de zekering het probleem blijkt te zijn, en je hem vervangt, en hij fikt meteen weer door moet je het tft drive circuit nalopen, dat is behoorlijk lastig (kom ik niet snel genoeg uit om de reparatiekosten te rechtvaardigen).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
hoi ssj3gohan
bedankt voor je info, ik heb even alles nagelopen, en ik kan maar 1 zekering vinden, deze bevind zich op het "mobotje".
tis een gewone glazen buis zekering die aan het bordje vast gesolderd zit.(op de onderste foto rechtsboven)
Deze foto dus

om uit te sluiten dat deze kapot is heb ik de zekering even uit het circuit genomen en doorgelusd dmv een kabeltje.

echter er komt nog steeds geen "licht".

bedoel je dat het zekeringetje echt in het TFT paneel zelf zit ? ik heb even gekeken en het lijkt alsof dit ding 1 geheel is

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-11-2007 15:22 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

Jep, in het paneel zelf. Het paneel zit in de lichtbak, je zult dus waarschijnlijk de enige schroefjes die in het scherm zitten moeten losdraaien, en dan vallen er ten minste vijf verschillende velletjes plastic en papier uit, een grote plexiglas plaat en een hele dunne zwartachtige plaat met wat elektronica eraan vast: die moet je hebben.

En ja, als ze eruit vallen is-ie waarschijnlijk stuk :+
Pagina: 1