Overclock Begin.

Pagina: 1
Acties:

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Hey,

Na een hele tijd op standaard te draaien ben ik nu toch van plan iets meer uit mijn pc te halen.

Mijn configuratie is:

Intel Core 2 Duo E6400
GigaByte Moederbord GA-965P-DS3
Corsair TWIN2X 1024A-6400 cas5
Corsair TWIN2X 2048-6400C4DHX cas4
Samsung HDD SpinPoint T166 x2

Als koeling heb ik een Freeze pro 7 en natuurlijk 2 fans in me kast.

Mijn probleem is als volgt, als ik mijn fsb probeer te veranderen in de bios en dan weer op te starten boot me pc niet. Het maakt ook niet uit of ik de fsb naar beneden zet of omhoog hij wil gewoon niet meer booten na de verandering.

Bij mijn moederbord zat ook een programmatje Easy Tune 5, hiermee kan je ook de fsb omhoog zetten en dit wil ook aardig tot 350mhz ongeveer maar als ik dan opnieuw opstart zet hij hem vervolgens weer op de default instellingen neer.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of wat ik wel moet doen.

Thx,

jeNno

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:25
Wat heb je zelf gedaan? FAQ gelezen? Google gebruikt wat zijn daar de bevindingen van??

Ik mis beetje eigen input.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:38:
Wat heb je zelf gedaan? FAQ gelezen? Google gebruikt wat zijn daar de bevindingen van??

Je kunt hem ook helpen ipv, meteen te lopen gooien met de FAQ.

• jeNno
Heb wel faq's gelezen maar eenige waar ik op uit kom is dat het mischien kan komen door me video kaart (kan het alleen niet uit testen want ik heb geen pci videokaart)

(ooh jah heb een Asus VGA Radeon EAX1950PRO)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Hoi JeNno , lees \[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3 eens door. Vooral de Topicstart. Daarin staat dat je diverse functies moet uitschakelen in 't bios.

Succes !

[ Voor 26% gewijzigd door sky- op 21-10-2007 13:44 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• jeNno
Okej thx ga ik ff doen !

Edit- Is niet helemaal het zelfde mobo he ? (lees het iig wel ff door)

[ Voor 60% gewijzigd door jeNno op 21-10-2007 13:48 ]

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
offtopic:
Sommige mensen hebben deze verwijzing bijna als een handtekening standaard in hun post staan.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Het is niet hetzelfde mobo nee - de topic is voor de P35 chipset en jouw mobo is P965. Verder zijn de borden wel heel gelijkwaardig en volgens mij zijn de BIOSen wel hetzelfde.

Ik zou beginnen met dingen als het locken van PCI op 33Mhz, PCI-e op 100Mhz en je Vcore zelf bepalen. Verder even opzoeken welke voltage je geheugen nodig heeft voor zijn cas-waarde en zo beginnen met de timings die erbij horen. Verder is het uitschakelen van EIST en C1E ook bevorderlijk voor het OCen zelf, maar niet nodig.

Wanneer je dit hebt gedaan, raad ik aan om eerst met een zo laag mogelijke voltage op stock te draaien, en daarna pas omhoog te gaan. Zo kan je misschien zelfs met een redelijke OC onder stock voltage draaien (mijn E2160 standaard 1,35V en 1.8Ghz kan 2.7 aan op 1,2875V bijv.)

Overigens, heb je nu 3GB aan geheugen, 2x1GB corsair pc6400 met cas4 en 1x1GB pc6400 met cas5? Dat zal wel wat lastiger worden met het OC'en na 800mhz (dus na 3.2Ghz, als je daaraan toekomt).

• jeNno
Tja doen ik dit geheugen enzo kocht wist ik nog niet presies hoe alles zat :(

Heb eigenlijk presies zelfde dingen gekocht als wat ik in een review las (op die 2 gig geheugen na die heb ik laatst gekocht)

Het probleem met het clocken is dat als ik ook maar iets verander in de bios bv de fsb op handmatig instellen zet en dan save en op nieuw wil booten slaat me pc vast en moet ik weer het batterij'tje er uit halen.

Eist en c1e heb ik trouwns uit staan.

Heb net weer alles opnieuw moeten installeren want ik kreeg in 1 x ntldr is missing error.

Ga straks weer ff kijken of ik nu die fsb omhoog kan doen of dat hij weeer vast slaat.

Iig thx al !

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Mag ik je ook nog op deze handige tutorial wijzen?
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/
Met dank aan Umut Ozen

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1