[Vista] Kan geen nieuwe netwerkverbindingen maken

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo,

ik draai nu een weekje of 3 Windows Vista (sinds ik nieuwe comp onderdelen heb) en in principe bevalt me dit prima op één ding, namelijk het volgende:

Wanneer mijn computer een tijdje aanstaat (dagje ofzo) kan ik geen nieuwe connecties meer maken (websites openen, ssh'en, etc. ) maar verbindingen die al open stonden (ssh/msn) blijven wel gewoon draaien.

Op google kon ik hier niets over vinden behalve dat iemand dit probleem door ICS had, maar ik share geen internet verbindingen op deze comp, tevens heb ik een andere NIC geprobeert maar dit was ook niet de oplossing, dus weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn?

Specs (voor zover interessant):
mobo: Gigabyte GA-P35-DS3
nic(s): onboard / realtek r8135(ofzo)

Alvast bedankt

ps: ik had dit topic al een tijdje geleden in het 'Windows clients'-forum ([Vista] Kan geen nieuwe netwerkverbindingen maken) geplaatst maar daar reageert niemand dus misschien dat iemand hier het weet, mijn excuses voor de 'dubbele' post

fotoblog

• Blorgg
  • Niet online
Anti-virus programma danwel firewall al van je PC verwijderd?
De laatste Vista updates al geinstaleerd?

Al overwogen om te upgraden naar Windows XP? ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schakel eens bij het energiebeheer van je NIC uit dat je PC deze mag uitschakelen.

• ViolatoR
Blorgg schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:43:
Anti-virus programma danwel firewall al van je PC verwijderd?
De laatste Vista updates al geinstaleerd?

Antivirus is op mijn laptop en was onder XP nooit een probleem ( gebruik AVG ), laatste updates zijn geinstalleerd en firewall van vista staat uit.

Terug gaan naar XP wordt wel steeds aantrekkelijker, dit is dan wel het enige probleem dat ik met vista heb maar het is wel behoorlijk irritant.
Exorcist schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:47:
Schakel eens bij het energiebeheer van je NIC uit dat je PC deze mag uitschakelen.
Dit stond inderdaad nog aan, heb het nu uitgezet, even kijken hoe dat gaat :)

fotoblog

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Blorgg schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:43:

dat is geen oplossing, maar een workaround! Het probleem is daarmee nog steeds niet verholpen!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Blorgg
  • Niet online
Een workaround zou zijn als TS zijn PC telkens opnieuw opstart als hij geen verbindingen meer kan maken.
Een oplossing is als de TS zijn PC zo lang aan kan laten staan zonder dat het probleem terug komt.

Dus als de upgrade naar XP het probleem zou verhelpen, dan is dat zeker geen workaround maar een hele goede oplossing ;)

• ViolatoR
Energiebeheer uitzetten heeft niet geholpen :\

nog iemand anders suggesties of wordt het toch WinXP?

fotoblog

Pagina: 1