[Stom geweest] Papier op poster door vocht

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 12:03
Beste mensen,

Ik ben stom geweest met het uitpakken van een poster. Nadat ik mijn handen had gewassen heb ik ze blijkbaar niet goed afgedroogd. Ik pak dus de poster uit zo'n kartonnen koker en de poster zit gehuld in supergoedkoop papier. Het papier is op een paar plaatsen (gelukkig niet veel) vochtig geworden |:( en aan de poster gaan plakken! Ik krijg dit er niet met een pincet af. Nou is dus mijn vraag of er een chemisch huis-tuin-en-keuken goedje bestaat dat het papier eraf kan halen zonder de inkt op poster mee te nemen...

Bij voorbaat dank!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

Zoefff

❤ 

Heb je al geprobeerd om het gewoon weer vochtig te maken? Neem een vochtige theedoek ofzo en probeer daarmee het papier van de poster af te 'deppen'. Ik weet niet wat voor poster het is, maar over het algemeen kunnen ze er wel tegen om een beetje nat te worden en zal de inkt echt niet meteen uit gaan lopen maar kan je wel het inpakpapier er vanaf halen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ligt er aan hoe de poster gedrukt is. Als het een druk is op glad papier (meestal) dan kun je vaak zonder problemen het oppervlak bevochtigen, maar 100% garantie kan ik je niet geven.

Gewone inkt die uit kan lopen word voor zover ik weet bijna niet meer gebruikt.

• masser120
Het is inderdaad glad papier. Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip!

• masser120
Nou, het papier is in de inkt opgelost. Enigzins verbetering, maar ideaal is anders...