[X-fi] 7.1 geluid werkend krijgen in vista

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds vandaag mijn X-Fi Platinum Fatality geluidskaart drivers opnieuw geïnstalleerd en daarmee ook alle bijbehorende software. Voorheen werkte alles redelijk, maar ik zag op creative dat er nieuwe drivers waren dus ben ik opnieuw begonnen met alles te installeren.

Alles werkt nu, ik zit alleen met het probleem dat de audio console van creative iedere keer terug springt op de windows speakersettings ipv de eigen settings aan te houden. Als ik dus in windows 5.1 heb geselecteerd kan ik in de creative applicatie geen 7.1 selecteren.

Het probleem hierbij is dat windows me geen 7.1 optie geeft, en ik dus nooit 7.1 kan selecteren in de creative applicatie. Voorheen ging dit wel, en hield de creative applicatie zich niet aan de windows settings maar overschreef deze gewoon.

Volgens een andere post op dit forum (die over Audigy 2 ging) kun je dit uitzetten dmv van de volgende knop:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/47122159023d5/screenshot4.JPG

Het probleem is echter dat ik deze interface helemaal niet heb. Ik heb alle tools geïnstalleerd, hiertoe behoren de entertainment modus, gamemodus e.d. Ook een simpele "Audio-console" is inbegrepen, maar lijkt totaal niet op bovenstaande screenshot.

Ik heb overal gezocht naar een setting die deze synchronisatie uitzet, maar heb het nergens kunnen vinden. Ook de creative support laat me tot nu toe nog in de steek.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik weet dat er veel problemen met creative en vista zijn, maar dit probleem had ik voorheen niet en moet dus oplosbaar zijn.

Ik gebruik overigens Vista ultimate 64bit.