Toon posts:

Processor veilig inpakken

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb een processor verkocht, maar heb de orginele doos niet meer,
misschien heeft iemand van jullie een tip hoe ik die zo veilig mogelijk kan inpakken. en kan opsturen

Zal jullie zeer dankbaar zijn

Verwijderd

Ik zou hem in een doosje doen met daar omheen genoeg ruimte dat een eventuele botsing geen schade kan aanbrengen, met iets zachts eromheen, watten ofzo (Plakt erg aan de pinnetjes maarja).
Dan zou ik dat doosje in een groter doosje duwen met krantenpapier om het op te vullen, of zoiets.
Kost toch allemaal niks, kranten heb je zowiezo wel over en doosjes kun je in de supermarkt krijgen, alleen de watten kosten misschien een euro ofzo.

Zo zou ik de processor wel willen ontvangen van iemand

Verwijderd

in ieder geval helemaal niets gebruiken dat statische elektriciteit kan opwekken :P

het handigste is om even naar de computertoko op de hoek te lopen en vragen of je een cpu-doosje mag hebben. en als dat niet mag koop je er 1, want die dingen zijn een euro ofzo.

anders: socket van een oud mobo slopen, die erop drukken, en dan in een antistatisch zakje, en vervolgens in iets zachts.

Verwijderd

Topicstarter
super dank jullie wel, ik heb hier nog van die anti-statische zakjes liggen

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon in een stukje schuimrubber duwen en dubbel vouwen. Schuimrubber met CPU in een doosje en opsturen maar. Zo krijgen we ze regelmatig binnen van verschillende leveranciers.

CPUs zijn vrij stevig dus je hoeft er geen grote doos met van die piepschuim vlokken oid omheen te doen. Wat je in ieder geval niet moet doen is de CPU op een harde ondergrond plaatsen voor transport, er wil dan nog al eens een pinnetje ombuigen.

Of zoals hierboven al werd genoemd, loop even bij een computer toko binnen en vraag naar zo'n doosje als deze:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/6325/cpupackagebi2.jpg

Als je die dan open doet zie je dit, al dan niet met CPU :P
Hier is dus het stukje foam dat boven op de CPU zit uit het doosje gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/8993/cpuopeniq3.jpg

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

en als je een redelijk nieuwe cpu verkoopt dan zitten er geen pinnetjes meer op die om kunnen buigen (socket AM2 en 775 dacht ik... :))

in ieder geval zou een juiste verpakkingsmethode eigenlijk wel in de FAQ thuis horen of niet? (of ergens in V&A oid)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets had ik ook, maar die heb ik een tijdje geleden weggegooid, 8)7

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

en als je een redelijk nieuwe cpu verkoopt dan zitten er geen pinnetjes meer op die om kunnen buigen (socket AM2 en 775 dacht ik... :))

in ieder geval zou een juiste verpakkingsmethode eigenlijk wel in de FAQ thuis horen of niet? (of ergens in V&A oid)
ja dit is een S939

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M2M schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

Geen pinnetjes, maar er steken wel kleine componentjes uit die beschadigd kunnen raken. Een harde ondergrond is dus eigenlijk altijd af te raden voor transport.

@TS
Wat je anders ook kan doen is even een doosje autodrop kopen. Vervolgens ga je naar een stoffen winkel en haal je een stukje schuimrubber van ongeveer 7x30 cm. Je eet de autodrop lekker zelf op, stopt de CPU in het schuimrubber en vouwt dat er 2x omheen zodat je 3 lagen krijgt. Stop het zaakje in het lege doosje. Daarna pak je het doosje in met een blanco velletje A4 of zo, schrijft daar het adres op waar ie heen moet, en doet hem op de post.

Zo moeilijk is het gelukkig allemaal niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
das idd een goede tip, hahaha

Verwijderd

AM2 heeft ook nog gewoon pinnen hoor ;)

Socket F en socket L1 zijn de enige sockets van AMD voor zo ver ik weet die op dit moment LGA gebruiken.

En bij Intel: socket 775 en socket 771

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 13:06 ]

Pagina: 1