Toon posts:

HD decoders??

Pagina: 1
Acties:
  • 5.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is eindelijk zo ver, ik moest ook maar eens digitaal gaan. Van de week de Samsung LE32R81B aangeschaft. Het analoge beeld is redelijk maar het kan natuurlijk beter.

Ik ben aangesloten op casema cable tv/internet. Het liefste blij ik bij de kabel aangezien ik liever geen schotel aan de muur hang en mijn ervaringen met digitenne zijn niet echt geweldig te noemen.

Nu ben ik op zoek naar een decoder. Begrijp ik het goed als ik zeg dat ik een HD decoder nodig heb als ik de hd afleveringen van discovery channel op hd kwaliteit wil zien? (zal met de standaard decoder niet lukken denk)

Ik kan op dit moment eigenlijk alleen de Samsung DCB-H360R vinden. en de recenties over de samsung decoders zijn niet om over naar huis te schrijven.

Zijn er nog meer HD decoders of zeggen jullie neem geen HD maar gewoon digitaal?

greetings

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Dat is de enige door casema ondersteunde decoder. En daar zou ik het ook bij houden als ik jou was.
Maar als je toch een andere wilt kan je In principe kan je elke HD kabeldecoder gebruiken welke een common-interface heeft.
Je zal dan ook nog een alphacrypt aan moeten schaffen, maar dan werkt het wel.

Nadeel van die andere decoders is dat, er niet zo veel van zijn en ze ook nog niet zo lekker werken.
Ik zou wachten totdat er meer door casema ondersteunde decoders op de markt komen.
Er zijn nog wel wat fabrikanten mee bezig.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 21-10-2007 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anders inderdaad toch nog maar ff wachten.........

heb net gelezen dat casema in zee gaat met de Scientific Atlanta explorer 8455 DVB

Als die dan nog ook met in een zwarte uitvoering komt is het helemaal voor mekaar.

gr.

• job

job

Dat zal vrees ik wel een duur ding worden.
Dual tuner, Harddisk, High definition en hij moet zowel dvb-c als opentv ondersteunen.
Ga maar uit van een euro of 400.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 21-10-2007 18:50 ]

Verwijderd

Ik heb de DCB-H360R nu 4 maanden en via HDMI aangesloten op mijn 42PF9731/D10 en ben DIK tevreden. Beeld is super, Moest ik bij mijn vorge decoder (de 9401) tenminste 2 meter van het scherm af zijn om redelijk beeld te zien, kan ik er nu met mijn neus zowat opzitten!
Decorder werkt nagenoeg porbleemloos, is tot op nu 2 maal voorgekomen dat scherm een groene of paarse waas krijgt. HDMI aansluiting even er uit en weer in en probleem opgelost.
Zorg wel dat je een decoder met een productiedatum van 2007 krijgt!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:01
Heb zelf ook nog een tijdje gewacht of er andere decoders aankwamen ivm de problemen, maar begon mij te lang te duren dus de gok maar genomen en ben tot op heden ook zeer tevreden met mijn H360RA welke ik enkel gebruik voor het standaard digitale TV van @Home (Discovery HD viel mij tegen kwa aanbod ... wanneer ik sporadisch eens keek was voor de helft van de tijd het promo filmpje met de ijsberg te zien, ziet er wel mooi uit trouwens :9). Heb gekozen voor de 360 aangezien ik perse HDMI wou hebben en hij ook bij de gewone digitale TV beter beeld zou geven (niet zelf vergeleken, maar in het H360R topic kwam dit naar voren). Ben echt tevreden met de beeldkwaliteit, zichtbaar beter dan het gewone TV signaal.

Wel is het een vrij prijzig apparaat voor "slechts" een digitale ontvanger (meer gekocht in een opwelling dan met verstand :P) en het apparaat zelf is vrij groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 22-10-2007 10:49 ]

Flickr | Lego collectie

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik zit ook te kijken voor digitale TV van Delta. Punt is, als ik digitale tv aanschaf om de beeldkwaliteit omhoog te schroeven, waarom krijg je dan een apparaat dat via scart (576i) werkt terwijl me tv tot 1080i doet. Dat vind ik dan heel erg zonde.

Delta ondersteundt verder alleen die Samsung 360 voor mensen die component of HDMI willen. Ik wordt alleen erg bang als ik de verhalen over die Samsung lees.

• job

job

Kaap schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:53:
Ik zit ook te kijken voor digitale TV van Delta. Punt is, als ik digitale tv aanschaf om de beeldkwaliteit omhoog te schroeven, waarom krijg je dan een apparaat dat via scart (576i) werkt terwijl me tv tot 1080i doet. Dat vind ik dan heel erg zonde.
1. ook al is het "maar" scart. De kwaliteit is wel hoger... maar digitale tv neem je ook voor de extra zenders.
2. digitale tv heeft toch maar de pal resolutie. Leuk dat je tv 1080i kan, maar digitaal betekent niet meteen HD resoluties. er zijn nu maar een paar zenders op HD wat de moeite niet waard is.

Al schijnt de upscaler in de samsung HD decoder wel redelijk goed te zijn, dus daarvoor zou je nog een HD decoder kunnen kopen.

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe decoder die Casema gaat ondersteunen. Op de afbeelding in de pdf zie ik een ethernet-aansluiting maar ik weet niet of dat optioneel is.

Waar ik naar op zoek ben is een High Def-decoder, geschikt voor digi-TV van Casema, met harddisk, en een mogelijkheid om via mijn netwerk met mijn PC te communiceren zodat ik ook de videobestanden van mijn PC op mijn TV kan bekijken en vice versa.

Mis ik wellicht compleet andere (en simpelere) oplossing? En zo ja, in welke hoek moet ik het zoeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:04:
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe decoder die Casema gaat ondersteunen. Op de afbeelding in de pdf zie ik een ethernet-aansluiting maar ik weet niet of dat optioneel is.

Waar ik naar op zoek ben is een High Def-decoder, geschikt voor digi-TV van Casema, met harddisk, en een mogelijkheid om via mijn netwerk met mijn PC te communiceren zodat ik ook de videobestanden van mijn PC op mijn TV kan bekijken en vice versa.

Mis ik wellicht compleet andere (en simpelere) oplossing? En zo ja, in welke hoek moet ik het zoeken?
Misschien de Samsung DCB-P850R? Geen netwerk maar wel USB. Wellicht is daar iets mee te doen. Verder zou ik het zo niet weten welke goed werkt i.c.m. Casema.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Misschien de Samsung DCB-P850R? Geen netwerk maar wel USB. Wellicht is daar iets mee te doen. Verder zou ik het zo niet weten welke goed werkt i.c.m. Casema.
Die 850R is geen HD maar SD.

Zelf heb ik gekozen voor de goedkope 270R ivm de lage aanschafprijs en beperkt aanbod HD kanalen. Is er meer aanbod koop ik wel een nieuwe. Dan met HD decoder en HDD en twintuner, en niet zo storingsgevoelig als de 850R.

Dus TS je kan ook voor de voordelige 270 gaan en over een tijdje een goede decoder kopen. Of gaat het upscalen echt heel veel schelen bij gewone sd kanalen? Wist je dat je €50,- retour krijgt van samsung, dus deze tuner kost je maar 40,-

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 30-10-2007 20:43 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ik zoek voor i.c.m. Multikabel een HDtv decoder (om van de HDTV te kunnen genieten) maar met een hardecshijf zodat de digitale tv en hdtv kan worden opgenomen. Is dit er al?
dus HDdecoder PVR in 1.

• job

job

Nee, die is er nog niet.

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Wanneer komt dit wel?

• job

job

Dat gaat (de kabelboeren kennende) nog maanden duren.
Hier in elkgeval nog wat informatie: http://tvhomenl.xsbb.nl/v...d98cc4337cdd9b37e3e5dc215

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Dank je. Ze schieten inderdaad voor geen meter op.

Verwijderd

Volgens mij is er binnenkort wel een Humax DVB-C HD decoder te verkrijgen. Kijk er zelf naar uit, ben de problemen met de Samsungs een beetje zat :)

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 13:28
Ik ben sinds kort in bezit van een Cisco 8455 DVB tuner/pvr en dat is (op wat firmware hikjes, het apparaat reageert niet echt snel op IR commando's) da bomb. Zelfs de relatief kleine harddisk (160gb) is door eigenaren al met succes vervangen door 500GB en zelfs grotere exemplaren.
Dat ding neemt op in SD + HD (!) en beschikt over Uitzending Gemist en VOD voorzieningen... (interactief).

2 tuners zorgen ervoor dat je kunt kijken naar één (incl timeshiften) en opnemen van een ander kanaal.

Ik heb m met 1080i aan mn samsung plasma hangen en het plaatje is fenomenaal... zelfs de SD uitzendingen komen veel beter tot zn recht als met mn oude samsung SD aan scart ontvanger. Vooral ben ik blij met de lip-sync delay instellingen voor de audio. Zo klopt alles weer!

Een aanrader voor mensen in het ZIGGO gebied!
Pagina: 1