Zo heel af en toe heb ik een probleem met de weergave op mijn scherm. Dit gebeurd alleen tijdens het spelen van games. Dit is ook niet elke keer zo als ik mijn PC heb gestart. Het gebeurd dus geheel random. De ene avond niet en dan zo ineens een keer weer wel. En dan ook maar één keer. Maakt niet uit of ik mijn PC vers start of al een keer gereboot heb, er is geen pijl op te trekken.
Wat zie je op mijn scherm dan? Nou dit:

Op zo'n moment is er dan ook niet meer met de PC te werken. Een complete freeze. Fan's blijven wel draaien, het game achtergrond geluid blijft wel doorgaan.
Hoe los ik het op? Reboot met behulp van de resetknop.
Wat heb ik al gedaan? Aangezien ik het probleem al heel lang heb, maar er me niet aan stoor, heb ik telkens de nieuwste drivers van NVidia geïnstalleerd met de gedachte het zal wel een keer weg gaan. Dat is niet het geval geweest tot op heden. Ik ben wel nieuwsgierig wat het is.
Wat ik me afvraag: zijn dit artifacts? Ik lees wel over artifacts en vermoed dat ik ook al plaatjes heb gezien, waarop ik zou zeggen dat dit geen artifacts zijn.
Hardware:
Expert Vision 7950GT, 512MB, core 550Mhz / mem700Mhz
Asus A8N-SLI
AMD x2 4600+
2GB RAM
2x 250GB hard disk RAID0
1x 500GB hard disk
1x DVD Writer
1x CD Writer
Voeding Aopen 350W.
Zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn? Ik vermoed dat het dit namelijk is.
UPDATE:
Op de videokaart zit nog garantie (aankoop oktober 2006) dus kaart ingeleverd op 5 december. Afgelopen week even gebeld, verwachte duur is 4 á 8 weken voordat ik hem weer terug heb. Kaart is retour naar fabrikant voor reparatie. Ik werk nu met een 4MB PCI kaartje.
Wat zie je op mijn scherm dan? Nou dit:

Op zo'n moment is er dan ook niet meer met de PC te werken. Een complete freeze. Fan's blijven wel draaien, het game achtergrond geluid blijft wel doorgaan.
Hoe los ik het op? Reboot met behulp van de resetknop.
Wat heb ik al gedaan? Aangezien ik het probleem al heel lang heb, maar er me niet aan stoor, heb ik telkens de nieuwste drivers van NVidia geïnstalleerd met de gedachte het zal wel een keer weg gaan. Dat is niet het geval geweest tot op heden. Ik ben wel nieuwsgierig wat het is.
Wat ik me afvraag: zijn dit artifacts? Ik lees wel over artifacts en vermoed dat ik ook al plaatjes heb gezien, waarop ik zou zeggen dat dit geen artifacts zijn.
Hardware:
Expert Vision 7950GT, 512MB, core 550Mhz / mem700Mhz
Asus A8N-SLI
AMD x2 4600+
2GB RAM
2x 250GB hard disk RAID0
1x 500GB hard disk
1x DVD Writer
1x CD Writer
Voeding Aopen 350W.
Zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn? Ik vermoed dat het dit namelijk is.
UPDATE:
Op de videokaart zit nog garantie (aankoop oktober 2006) dus kaart ingeleverd op 5 december. Afgelopen week even gebeld, verwachte duur is 4 á 8 weken voordat ik hem weer terug heb. Kaart is retour naar fabrikant voor reparatie. Ik werk nu met een 4MB PCI kaartje.
[ Voor 27% gewijzigd door M.o.P. op 15-12-2007 22:04 . Reden: Afbeelding weergave, typos, link naar afbeelding, GPU Mhz'en, MB -> GB ]
m.o.p. aka mrdasher