[CentOS4] Migratie van AltN Mdaemon naar Sendmail/Dovecot/SM

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb 2 servers te weten

- Windows 2000 Advanced server met Altn Mdaemon (mail in maildir formaat)
- CentOS 4 Server met Sendmail/Dovecot/Squirrelmail/Mailscanner (mail in maildir formaat)

Nu heb ik gemigreed van Windows 2000 naar CentOS4

- Mailboxen aangemaakt voor alle users
- Ingelogt op FTP met de betreffende users
- Alle mail geupload vanaf windows naar centos
- Inloggen met squirrelmail geeft alle mail goed weer

Als ik nu echter met imap mn mail ga ophalen dan is alle mail die ik op 20-10-2007 heb geupload volgens dovecot binnengekomen op die datum. En de rest op 11-10-2007 (sorry ben niet zo snel met migreren)

Nu heb ik directories gesynchroniseerd met Total Commander en die meld ook dat de filedatum bij het synchroniseren wordt aangepast. En dat is nu ook mijn probleem. Maar hoe los ik dit op ?

Zijn er nu oplossing waarmee ik alle mails kan lezen en opnieuw kan wegschrijven op de datum die ze origineel hadden?

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 21-10-2007 11:46 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[b][message=28935693,noline]raymonvdm schreef op zondag 21 oktober 2007 @
- Ingelogt op FTP met de betreffende users
Als ik bestanden ftp van de ene plek naar de andere blijven datum en permissies gelijk. Wellicht dat een andere ftp-client dan total commander de datum en tijd van bestanden wel intact laat?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• raymonvdm
Ja het gebeurt ook alleen met Total Commander als je directorys gaat synccroniseren. Maar opnieuw uploaden is niet een hele goeie optie. Omdat Centos inmiddels ook nieuwe mail heeft ontvangen en we hebben het over 10GB email. Met een 1mbit lijntje versturen gaat dus heel lang duren.

Ik zoek nu een script of iets wat de mail kan lezen en de physical dates kan aanpassen. Het betreft mail vanuit 1995 tot nu. Dus zou wel leuk zijn als het aangepast kan worden. :-)

Verwijderd

In ben bang dat je dan zelf een scriptje moet schrijven dat alle headers langsloopt en analyseert, en zo nodig de bestanden touch't met de "juiste" datum.

• raymonvdm
Maar hoe doe ik dit. Want de cursus linux scripting heb ik nog niet gedaan :-(

Ik ben nu aan het testen met een nieuw account en inderdaad heeft de optie directories syncroniseren in TotalCommander deze elende veroorzaakt :-(

ERROR verkeerd gekeken ook nu zijn alle datums 21-10-2007

[ Voor 61% gewijzigd door raymonvdm op 21-10-2007 12:07 ]

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48
* met welk programma bekijk je je imap mail ?

Ik vraag dit omdat ik hetzelfde probleem heb gehad :
* Mailclients als thunderbird en squirrelmail (webbased) halen de data uit de headers
* Een webmailclient als ilohamail kijkt dan weer naar de datum op filesystem niveau, en dit laatste geeft inderdaad de door jou genoemde problemen.

Ik heb me destijds gewoon het leven makkelijk gemaakt en gebruik alleen programma's die dit correct doen =)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• raymonvdm
Het is inderdaad precies zoals je het zegt. Alleen gebruik ik een MDA vario en dit is een MS Outlook variant en die heeft dus wel het gekende probleem.

Squirrelmail heeft het probleem ook maar dat is een kwestie van vinkje zetten

Upload met een andere ftp client heeft geen zin want ook dan staan alle files op datum van vandaag.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 21-10-2007 12:14 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

raymonvdm schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:57:
Ik zoek nu een script of iets wat de mail kan lezen en de physical dates kan aanpassen. Het betreft mail vanuit 1995 tot nu. Dus zou wel leuk zijn als het aangepast kan worden. :-)
Zoek even een rsync voor windows, en zet checksumming aan?

• raymonvdm
Maar dit betekend dat ik alles opnieuw ga uploaden.? Dat wil ik eigenlijk voorkomen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

raymonvdm schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:01:
Maar dit betekend dat ik alles opnieuw ga uploaden.? Dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Nee, dat betekent dat je voor iedere paar kilobyte een paar bytes checksum gaat sturen, met uitzondering van filenames en datums enzo. Die kloppen niet, en worden volledig verzonden. Dus, je gaat minder dan 1% van je data opnieuw versturen, maar daarmee wel je datum fixen.

• raymonvdm
Allleen had squirrel de naam van de bestanden aangepast omdat ze gelezen waren. Resultaat toch alles verzonden. Maar we zijjn nu een dag verder en het lijkt erop dat alles nu goed staat en gaat.

rsync is een leuke tool :-)
Pagina: 1