Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-mobile probleem, enkel t-mobile wilt het niet zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:26
Goed, topictitels zijn niet echt mijn ding... :)

Sinds dag 1 dat ik mobiel telefonie heb, zit ik bij t-mobile. Welliswaar wat gewisseld met nummers enzo, maar zit zo'n 4 a 5 jaar al bij ze. En eigenlijk nooit "grote" problemen gehad. Alles werd wel keurig opgelost, tot nu. En dat is het volgende:

Een paar vrienden van mijn hebben telfort en simpel gezegd alle sms'jes die ik verstuur komen niet aan. Ook familieleden die telfort hebben krijgen niets van mij...
Eerst dachten we dat het een probleem van telfort heeft, maar die heeft ons keurig geholpen en de technische dienst heeft ons netjes terug gebeld dat het probleem niet bij hun lag. Maar toch bij de provider (t-mobile) van de versturende kant.

Nu raad je het al, t-mobile zet voet bij stuk neer dat het probleem bij telfort ligt (en viceversa :P)...
Maar t-mobile wilt het ook niet uitzoeken (wat we begrijpen van de klantenservice)... Waardoor ik eigenlijk niets aan me mobiel heb (even kort door de bocht natuurlijk 8)7 ).

Nu komt het 2de probleem, sinds een jaar woon ik samen in een wat ouder huis. In het begin altijd perfect ontvangst gehad, maar ineens sinds een maand of 2, is het bereik zo slecht dat ik tegen een raam aan moet staan om uberhaupt goed bereik te hebben. Dit uiteraard met andere mobiels uit geprobeerd met t-mobile, wanneer we vodafone of kpn sim nemen heb ik volledig bereik (met mijn eigen foon).

Dit heb ik dan ook aangemerkt bij t-mobile dat het bereik slecht is geworden en er zou een onderzoek komen. (Bij het voor-informatie heb ik aangegeven wat ik zelf al getest heb). En ik krijg dan ook de dag er na een belletje van de TD dat het probleem niet te vinden is en dat alles goed moet werken. En oftewel ik heb weer niets aan mijn mobiel...

Nu ben ik echt totaal een noob in mijn het recht wat je als consument hebt.. Ik heb de AV doorgelezen van ze.. Maar eigenlijk van die cryptische termen schiet ik niets mee (begrijpend lezen is ruk, lezend dyslexie).. Dus leek het me verstandig om eerst hier eens wat info op te vragen..

Dus in welk recht sta ik? Kan ik een nette brief versturen met daarin de problemen en dat ik verwacht dat ze een oplossing aandragen binnen een x periode. (indien het niet gebeurd, dat mijn abonnement kostenloos opgezegd wordt ofzo?)

Thanks!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Tja, ze garanderen waarschijnlijk een bepaalde dekking, er zal nooit in het contract staan dat ze dekking garanderen in jouw woonplaats of in jouw huis..

Daarnaast is het ook niet bewezen hun schuld. Het kunnen net zo goed jouw mobiele instellingen zijn. Al eens geprobeerd met andere t-mobile SIM kaarten om te SMS'en? Zoja; controleer het nummer van de SMS dienst is, etc.. Als andere SIM kaarten het wel doen ligt het probleem bij jouw telefoon/SIM en niet bij T-mobile lijkt mij

Ik zie om eerlijk te zijn geen rechtsgronden om contract te ontbinden, maar dat is op basis van logisch redeneren hoe het wettelijk zit heb ik geen idee

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 11:23 ]

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Je staat alleen in je recht als het probleem ook echt bij T-Mobile ligt, wat de smsjes betreft.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is je GSM niet gewoon verrot?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik zou inderdaad als eerste even met een andere (fatsoenlijke) GSM proberen.

Is het bereik dan nog steeds slecht lijkt mij het beste idee om vriendelijk een brief te schrijven waarin je uitleg dat er hoogstwaarschijnlijk een aanpassing is doorgekomen op het netwerk waardoor je binnen geen bereik meer heb.

Mischien dat T-mobile een mannetje stuurt die het komt checken, mischien krijg je terug geantwoord dat je de kans krijg om je te ontbinden van het huidige contract.

Pentaxiaan

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:31

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Leuk de dingen die jullie aangeven. Maar aangezien persoon zelf al aangeeft dat het sms-sen naar telfort klanten niet werkt denk ik dat het overige sms-sen wel werkt.

*empty*

• SirNobax
Leuk het ding wat je aangeef. Maar aangezien persoon zelf al aangeeft dat hij niet 1 probleem had denk ik dat het nog steeds het beste idee is.

Pentaxiaan

• Ankh
Zoals in mijn tekst ook staat m.b.t. het bereik gebeuren heb ik het met meerdere foons geprobeerd. HTC / Nokia (3 stuks) / sony Ericson.
Ook hetzelfde geldt voor het sms gebeuren (heb ik niet neer gezet). Me vriendin heeft ook t-mobile en een vriend van mij ook. We hebben een telfort sim gekocht ook voor het bereik en een nieuw sms gestuurd, maar helaas kwamen deze niet (terwijl het ontvangst bericht (oid) wel aangekomen was :?)

Dan ga ik toch maar eenbrief op stellen met de problemen.. :)
Tja, ze garanderen waarschijnlijk een bepaalde dekking, er zal nooit in het contract staan dat ze dekking garanderen in jouw woonplaats of in jouw huis..
Tuurlijk, maar als het bereik eerst goed en daar "verslechteren" ze het. Ligt het probleem toch echt bij hun (als ze het niet aan kunnen).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Tuurlijk, maar als het bereik eerst goed en daar "verslechteren" ze het. Ligt het probleem toch echt bij hun (als ze het niet aan kunnen).
'behaalde rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'? :P Serieus; ik vraag me af in hoeverre ze hiervoor rechterlijk verantwoordelijk kunnen worden genomen

Maargoed, andere mensen met t-mobile (dus niet van jouw SIMkaart) die kunnen dus ook niet naar die lui smsen?

Vanaf de telfort is naar de andere telfort een sms gestuurd? Of vanaf telfort naar T-mobile?

Weet je wel zeker dat je SIMkaart niet gewoon corrupt is op een of andere manier?

• SirNobax
Ik zou het probleem ook nog steeds bij Telfort zoeken, niet alleen bij T-mobile.

Ik had hun een aantal keer gemaild dat mijn HSDPA verbinding langzaam is, en die apen van de KS en TD daar zijn zo lomp dat ze het voorelkaar krijgen om meerdere malen mij aan te sluiten op het UMTS netwerk "zodat ik weer snel kon internetten", terwijl ik in mijn verstuurde mail een speedtest erbij had gevoegd waar stond dat mijn Uploadsnelheid wel hoog was en 320kbit/s bedroeg (HSDPA dus).

Met andere woorden, geloof niet alles wat een KS zegt, en ZEKER die van Telfort niet. (kijk voor de lol even in het "Telfort Mobiel Breedband" thread, en pijl het niveau van hun KS)

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 21-10-2007 21:59 ]

Pentaxiaan

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11 17:17

Leon

Rise Of The Robots

Je hebt nog geluk gehad.
Toen ik belde dat ik na 3 maanden perfect ontvangst op mijn werk geen ontvangst meer had, net als al mijn collega's met t-mobile. Werd ik gewoon afgesloten van het netwerk!
Iedereen had gewoon weer ontvangst na een paar uur, behalve ik.

Nou blijkt dat ze me per ongeluk afgesloten hadden omdat ze dachten dat ik geklaagd had over onvoldoende dekking (terwijl ik erbij had gezegd dat ik al maanden lang goed ontvangst had gehad en mijn collega's ook geen ontvangst hadden.)
Heeft vervolgens nog een dag geduurd voordat ik weer kon bellen, internetten en sms'en

Eeuwige n00b

Verwijderd

Ankh: wil je mij ff een mailtje sturen op webcare(at)t-mobile(punt)nl? Ik wil wel voor je kijken wat er onderzocht is en eventueel een nieuw onderzoek opstarten.

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Check de dekkingskaart bij T-Mobile en voer je postcode in.
Als er staat dat je netjes binnenshuis dekking moet hebben kun je er denk ik wel wat tegen doen.
Maar misschien lost "Patrick_Rutten" het ook wel netjes op.

• Ankh
Op het moment wordt er naar gekeken.. :) we wachten het af!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:40:
Ankh: wil je mij ff een mailtje sturen op webcare(at)t-mobile(punt)nl? Ik wil wel voor je kijken wat er onderzocht is en eventueel een nieuw onderzoek opstarten.
leuk, iemand van T-Mobile klantenservice. Nu wel ;-) dat had ik wel wat eerder kunnen gebruiken. Nouja, ik wens OP veel succes en hoop dat ie er uit komt met T-Mobile samen. Ik ben er ook uit gekomen en had de dekkingsproblemen al meteen na ontvangst simkaart. ( jaja, postcode check zegt zoveel )

• Ankh
goed toch een kleine update.

Via de mail veel contact gehad met patrick, hij heeft een onderzoek gestart met betrekking tot mijn bereik / signaal. De Technische dienst belde mij zeer netjes de volgende dag op, om te vertellen wat hun bevindingen waren.

Ik kreeg te horen dat ze geen fouten hebben kunnen vinden en dat ze er ook niets in de toekomst aan gaan doen. Wij wonen net op een plek (lijn) waarbij er wel of geen bereik is. (Dus bij harde wind de verkeerde kant op heb ik geen bereik.)

De man van de TD boodt mij een korting aan op mijn huidige contract, maar na verder vragen over mijn nieuw aangegane contract kon hij mij niets te vertellen. (Later blijkt dat hij het niet durfde?) Me nieuwe contract ging via de klantenservice en dus moest ik met hun contact opnemen. Zo gezegd zo gedaan, en heb van patrick dan ook netjes een mailtje terug gekregen. Met de mededeling dat mijn contract niet ontbonden kon worden. Dit zou de man van de TD mij ook gemeld hebben (niet dus)

<freeze>
nu even een paar rare puntjes:
  • helaas heb ik al mijn gesprekken niet genoteerd, maar blijkbaar heeft t-mobile ook geen notities gemaakt en de notities die gemaakt zijn klopte niet (of de medewerker was te bang?) Want:
  • ik zou gebeld zijn door de klachten afdeling, maar de man die belde. Was van de Technische dienst, want zoals hij zei was hij bezig het controleren in het systeem qua bereik bij ons in de buurt (quote: "Zoals ik kan zien is er ten noord - oosten van u geen bereik")
<un-freeze>

Na het beantwoorden van de mail, waarom mijn contract niet ontbonden kon worden, heeft patrick mijn vraag doorgestuurd naar de afdeling after sales. Op goeie hoop heb ik gewacht op hun antwoord.

Na enkele dagen heb ik een antwoord gehad van de afdeling written complains, toch een iets andere afdeling als after sales. Maar bij hun ving ik ook bot (of hoe gaat dat spreekwoord).
Ik begrijp dat het vervelend is dat u sinds enige tijd problemen ondervindt met de dekking van T-Mobile op bepaalde plaatsen in uw huis. Echter, vanwege de diversiteit van mogelijke factoren die het T-Mobile bereik kunnen verstoren heeft T-Mobile in de algemene voorwaarden opgenomen dat er geen binnenhuisdekking voor haar klanten gegarandeerd kan worden. Op basis hiervan is het niet mogelijk om uw contract voortijdig te ontbinden. Helaas kan ik op dit moment niet meer voor u betekenen.
simpel gezegd, neem je een contract bij t-mobile en heb je ineens slecht bereik heb je pech.

Het rare is dat zelfs, dat zoals eerder gezegd, eerst mijn bereik goed was (toen heb ik mijn contract genomen/verlengd) en ineens het bereik slechter is.

Helaas heb je qua recht niets op te staan (het laatste) want dat is mijn woord tegen die van hun :)

Het begint als het waren een echte soap te worden zoals bij Kassa!

1 ding weet ik van uit hier wel, t-mobile is een puinhoop. Coulant en galant zijn ze niet. Dus na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest, zit ik met een abonnement dat nog lang loopt. Voor mij en de rest van me familie geen t-mobile meer.

Van de laatste woorden van de klachten afdeling:
Helaas kan ik op dit moment niet meer voor u betekenen.
Sluit ik dan ook af. Ik zal nog een mail aan hun versturen, welke me laatste inspanning zal zijn voor dit "bedrijf". Dan gaat me simkaart uit me telefoon en op de plank, en ga ik rustig doorbellen met Vodafone waarbij ik op dezelfde plek 5x meer streepjes heb.

Pagina: 1