Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone gaat snelheid opwaarderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde gisteren bij de Vodafone winkel dat de mobiel snelheid van max. 1,8 Mbps verhoogd gaat worden naar max. 3,6 Mbps (HSDPA).

Deze opwaardering zou binnen nu en 3 maanden binnen Nederland uitgevoerd gaan worden. De verkoper deelde mij ook mee dat deze verhoging niet niet ten koste gaat van je huidige abonnement. De prijs blijft onveranderd.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Haha, het word steeds leuker. Maar als ze het nu ook eens een ruim datalimiet aannemen is het nog bruikbaar ook. (en betaalbaar s.v.p.)

Ik ziet het al voor me, Sir Nobax met zijn HSDPA abbo die de ADSL verbinding van de buurman eruit fietst. :9

Pentaxiaan

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Grrr hopelijk leest T-mobile mee, die snelheden van hun zijn zooooo 1997.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
T-Mobile heeft echter geen absurd lage datalimieten, gewoon echt ongelimiteerd, dat is dan ook de reden dat ik hier met o.a. een PIT abbo rondhuppel.

Pentaxiaan

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:50
Een echte datalimiet is er niet. Ze hebben de fair use policy op 50 MB gezet. Is toch echt iets anders dan datalimiet, want dat zou suggereren dat je moet betalen als je eroverheen zou gaan. Dat is niet het geval. Ik heb er nog nooit onder gezeten, heb zelfs al hun verbinding via VoiP gebruikt (tweemalig) en heb nog steeds niets gehoord van ze. Gebruik structureel meer dan 200MB per maand (Nokia N95).

Als de telefoons het nu ook aankonden die snelheden... wel leuk dat je speedtest met 360kB/s kan doen... maar je pagina laadt er niet sneller door. Komt waarschijnlijk door de browser. Ben wel redelijk verbaasd dat het dan via de PC toch echt wel lekker vlot werkt, ook al mag dat ook niet van Vodafone. Ik neem aan dat als ik dan ga leechen enz dat Vodafone zeer snel contact met mij opneemt, maargoed, daar hebben we ADSL/Kabel voor natuurlijk.

Ik zie het nut er dan ook niet echt van in. Ik vind het vergelijkbaar met ADSL 20Mbit verhogen naar 40Mbit. Consumenten hebben er niets aan, enkele powerusers vast wel.

pepernooot

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Wordt het zo niet aantrekkelijker om streaming content te bekijken? Neem aan dat dat niet alleen voor power users bedoelt is.

Verwijderd

ja word idd wel aantrekkelijk maarja, nog steeds
Streamen zuigt MB´s :P

Verwijderd

dinkelover schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:34:
Een echte datalimiet is er niet. Ze hebben de fair use policy op 50 MB gezet.
Ik heb vandaag nog met vodafone gebeld. Ja er is een FUP van 50MB...maar... overschreiding daarvan gaat nu 2 euro per MB kosten. Ik heb de voorwaarden nog es nagelezen en daar staat nix van in. Standaard verhaal dat je 3x op de vingers getikt gaat worden voordat men je afsluit. Ik neem aan dat deze 2 euro per MB extra binnenkort structureel doorgevoerd gaat worden.

Zover ik zie is alleen KPN nog met een FUP. Maar ja die zitten op 128Kbps ipv 1.8Mbps.

Ongelofelijk maar waar.

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
dindag nog een meeting gehad met vodafone :)

Ze hanteren de 50 MB, maar doen niet moeilijk als je eroverheen gaat. Ze kijken naar de gemiddelde gebruiker. Kijk je moet geen 2,5 gb gaan downloaden.

En dat verhaal over op de vingers tikken klopt. Als je er echt te veel overheen zit krijg je een waarschuwing.

Bij normaal gebruik dus niks aan de hand :)

Verwijderd

MarkW800i schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:01:
Ze hanteren de 50 MB, maar doen niet moeilijk als je eroverheen gaat. Ze kijken naar de gemiddelde gebruiker. Kijk je moet geen 2,5 gb gaan downloaden.
Waarom krijgen die telefonische verkopers dan de opdracht het verhaal van 2 euro per MB bij over-usage te berekenen? Is dat om mensen af te schrikken ofzo ?

By all means ik hoop dat je gelijk hebt MarkW800i

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 11:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

MarkW800i schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:01:
dindag nog een meeting gehad met vodafone :)

En dat verhaal over op de vingers tikken klopt. Als je er echt te veel overheen zit krijg je een waarschuwing.

Bij normaal gebruik dus niks aan de hand :)
Ennuh wat is "normaal" gebruik volgens de heren van Vodafone?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Falcon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:01:
[...]

Ennuh wat is "normaal" gebruik volgens de heren van Vodafone?
Ja dat is moeilijk te zeggen. Ze kijken naar de gemiddelde gebruiker.

Dus het blijft een vaag verhaal. :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Om hier nog even op terug te komen...
Die 50MB is per maand?

Bij de Prepaid Zorgeloos Internet BloX staat:
Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
9x zoveel mag wel? (~450MB)
1x (onregelmatig) <10x mag?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 16:46

Sick Nick

Drop the top!

Bij een prepaid blox boeit het zowieso niet, als ze je sim blokkeren koop je gewoon een nieuwe. Maar volgens mij is het gemiddelde gebruik tegenwoordig vastgesteld op 25 MB en de limiet dus op 250MB. Ga je daar (ver) overheen krijg je een waarschuwing. Dat dan 2 of 3 keer ofzo en daarna willen ze graag dat je een duurder abo neemt, niet van toepassing bij prepaid dus ;)

Verwijderd

Vodafone gaat mensen echt niet zomaar afsluiten omdat ze meer dan 250 mb hebben verbruikt , ik heb ook nog niemand gezien die daadwerkelijk afgesloten is !

• Saturnus
  • Niet online
25MB... :/
Komop zeg...die gemiddelde gebruiker gaat per dag naar 2 à 3 (non-mobile) sites? :/

250MB per maand is ook nog niet echt veel. Meeste providers hebben limiet rond de 1GB toch?

Nouja...als ze echt gaan afsluiten zal ik wel de eerste zijn. :D

Trouwens.
Er staat nu 9 cent op me prepaid, maar internet werkt nog gewoon en kots niets, het is wel ontiegelijk sloom. Weet iemand een verklaring?
Geen prepaid dus geen snel internet?

[ Voor 27% gewijzigd door Saturnus op 08-01-2008 20:50 ]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Pinobigbird

doesn't share food!

In het reclamefoldertje van Vodafone dat ik vandaag in de bus kreeg stond bij de uitleg van de Vodafone Blox dit:

Zorgeloos Internet Écht internet op je mobiele telefoon. Zonder je zorgen te maken over de kosten. Supersnel (3,6 Mbps)

Op de website van Vodafone staat nog gewoon 1800kbps.

Zou dit kunnen betekenen dat de snelheidsverhogong er nu echt aan gaat komen?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Die is er al wel, mits je in het gebied woont waar de dekking is. Ook nog niet overal kun je gebruikmaken van HSDPA.

Trouwens; internetten op je laptop dmv een insteekkaart of usb-modem is absoluut een heel stuk goedkoper geworden sinds een paar dagen geleden!

€ 51,- ex. btw en je hebt een limiet van 2,5gb per/mnd. (voorheen € 71,-)
Ook buitenlandprijzen zijn een groot stuk gedaald.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34
Los van de datalimiet mag je bij Vodafone je mobiel ook niet als modem voor je laptop gebruiken. Hoe controleert Vodafone dat? Of wrodt dat in de firmware van het toestel geblokkeerd (branded toestellen)?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Pinobigbird

doesn't share food!

Pinobigbird schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:54:
In het reclamefoldertje van Vodafone dat ik vandaag in de bus kreeg stond bij de uitleg van de Vodafone Blox dit:

Zorgeloos Internet Écht internet op je mobiele telefoon. Zonder je zorgen te maken over de kosten. Supersnel (3,6 Mbps)

Op de website van Vodafone staat nog gewoon 1800kbps.

Zou dit kunnen betekenen dat de snelheidsverhogong er nu echt aan gaat komen?
De website van Vodafone is dus vandaag aangepast. De url is ook veranderd: http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/

Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps (afhankelijk van je toestel) voor downloaden en 64 Kbps voor uploaden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Saturnus
  • Niet online
pegagus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:51:
Los van de datalimiet mag je bij Vodafone je mobiel ook niet als modem voor je laptop gebruiken. Hoe controleert Vodafone dat? Of wrodt dat in de firmware van het toestel geblokkeerd (branded toestellen)?
Volgens mij is dat moeilijk te controleren?
Sommige sites zien wat voor browser je hebt, maar met Opera Mobile kan je instellen dat die zich voordoet als desktop browser.
En wat is er uberhaupt mis mee?
Ik vind het maar onzin en als ik zin heb mijn TyTN als modem te gebruiken doe ik dat lekker. Laat ze maar komen. SIM block? --> Me goes KPN.

Heeft iemand er een verklaring voor dat ik zonder beltegoed toch kan internetten?
De verbinding is extreem sloom en onstabiel, maar het lukt toch een beetje.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Controle is makkelijk aan de hand van je verbruik lijkt me... Ook MAC adress of EMEI nr van je telefoon denk ik..
Ik gebruik me KPN GPRS al maanden voor mijn connectie via me laptop ( dus GSM al modem ) en nooit iets op gehoord.

HSDPA is een zeer snelle verbinding maar nog GEEN VRIJBRIEF alles maar te leechen. Doe dat lekker thuis :) Het is inderdaad niet bedoeld voor het dl van films e.d.

Data limiet zoals mij verteld is ( gooi prive niet door de war met zakelijk gebruik ) :
je mag max 10 x het algemeen gemiddelde van alle gebruikers verbruiken voordat je je eerste waarschuwing krijgt.
Uiteraard gaan ze daar geen vast quota ( aantal MB's ) aan hangen omdat er dan altijd weer mensen zijn die dat gaan proberen. Die 50MB is volgens mij de datalimiet van de zakelijk gebruik via UMTS kaarten voor de laptop.

Je krijgt vanzelf eerst een waarschuwing / telefoontje met waarschuwing voordat ze je blox verwijderen na een 2e keer teveel gebruiken.

Op dit moment is Vodafone de enigste met deze snelheid maar dat zal echt geen maanden duren voordat dat voor alle providers zo is.

• Saturnus
  • Niet online
Postjuh schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:24:
Controle is makkelijk aan de hand van je verbruik lijkt me... Ook MAC adress of EMEI nr van je telefoon denk ik..
Ik gebruik me KPN GPRS al maanden voor mijn connectie via me laptop ( dus GSM al modem ) en nooit iets op gehoord.

HSDPA is een zeer snelle verbinding maar nog GEEN VRIJBRIEF alles maar te leechen. Doe dat lekker thuis :) Het is inderdaad niet bedoeld voor het dl van films e.d.
Als je een behoorlijke tijd van de dag met je mobiel desktop site's bezoekt zit je al snel boven het gemiddelde.
Wat kunnen ze met de netwerkgegevens van je telefoon? Daarmee kunnen ze toch niet zien dat je de telefoon mogelijk als modem hebt gebruikt?
Leechen en seeden zou ik sowieso niet op zo'n lijn doen. Schiet ook niet op. Als ik het als modem heb is het gewoon af en toe hyves en tweakers vernieuwen en MSN'en, maar zoals ik al zei heb ik geen beltegoed maar wel een ultra brakke verbinding...zou die verbinding normaal worden als ik wel betaal ofzo?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11 03:09
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:15:
Vodafone gaat mensen echt niet zomaar afsluiten omdat ze meer dan 250 mb hebben verbruikt , ik heb ook nog niemand gezien die daadwerkelijk afgesloten is !
Ze zullen je niet gelijk afsluiten, maar ze kunnen extreem dataverbruik wel in rekening brengen ;)

• Saturnus
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Ze zullen je niet gelijk afsluiten, maar ze kunnen extreem dataverbruik wel in rekening brengen ;)
Hoe willen ze dat doen als je prepaid hebt?
Ik bedoel, op mijn SIM kaartje staat niet vaak meer dan 15 euro, en als het moet kan ik het onder de 10 houden.

Verwijderd

Dat zal vodafone al helemaal niet doen, die gaan echt hun klanten niet weg jagen, ook hiervan heb ik op geen enkele forum gelezen dat gebruikers achteraf extra hebben moeten betalen !

Verwijderd

En nog iets vodafone heeft een fair use policy en geen data limiet, daar zit heel veel verschil tussen natuurlijk.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:05:
En nog iets vodafone heeft een fair use policy en geen data limiet, daar zit heel veel verschil tussen natuurlijk.
Precies! Het zijn beiden keiharde maatregelen die je liever niet hebt op je abo; waarvan een fair use policy nogal ruk is vanwege de vaagheid. I'll pass this time Johnny..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11 03:09
Saturnus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Hoe willen ze dat doen als je prepaid hebt?
Ik bedoel, op mijn SIM kaartje staat niet vaak meer dan 15 euro, en als het moet kan ik het onder de 10 houden.
Heb het dus ook over mensen met een abo.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Wat kunnen ze met de netwerkgegevens van je telefoon? Daarmee kunnen ze toch niet zien dat je de telefoon mogelijk als modem hebt gebruikt?
Elke keer als je een IP krijgt bij een GPRS/HSDPA verbinding is dat gelinked aan een MAC adress of ( ik denk bij een mobiel ) Emei nr.
Heb et idee dat ze dat dan wel kunnen zien. Zodra je je GSM als modem gebruikt krijgt je PC een IP adres van KPN dus ik denk wel dat, als ze dat al wilden checken, dat wel kunnen zien. Dat checken gaan ze pas bij groot verbruikers doen en echt niet iedere gebruiker controleren.
[...]
Leechen en seeden zou ik sowieso niet op zo'n lijn doen. Schiet ook niet op. Als ik het als modem heb is het gewoon af en toe hyves en tweakers vernieuwen en MSN'en
Let wel, een "Modem" verbinding met bijna 4 Mbps.. das zat om te leechen hoor
Das sneller dan een gemiddelde ADSL / Kabel lijn. :)
[...]

maar zoals ik al zei heb ik geen beltegoed maar wel een ultra brakke verbinding...zou die verbinding normaal worden als ik wel betaal ofzo?
GPRS of UMTS/HSDPA?
Uiteraard zou je dan geen verbinding moeten hebben dus ik neem aan dat dat wel beter zal worden als je er wel voor betaald. Het kan ook zijn dat je net op een plek zit met erg slechte dekking en dus een brakke verbinding.
Geen idee hoe verekening met prepaid precies gaat , misschien verekenen ze het met keer volgende dat je opwaardeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Sumuhtsop op 10-01-2008 13:32 ]

• Saturnus
  • Niet online
Postjuh schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:29:
[...]
GPRS of UMTS/HSDPA?
Uiteraard zou je dan geen verbinding moeten hebben dus ik neem aan dat dat wel beter zal worden als je er wel voor betaald. Het kan ook zijn dat je net op een plek zit met erg slechte dekking en dus een brakke verbinding.
Geen idee hoe verekening met prepaid precies gaat , misschien verekenen ze het met keer volgende dat je opwaardeerd.
Het verschilt nog al. Als die gewoon aanstaat is het meestal 3G (oftewel UMTS) heel soms GPRS, HSDPA krijgt die alleen soms als er verbinding is.
De dekking zou hier maximaal moeten zijn.

Verwijderd

Vodafone heeft zelf gezegd dat je achteraf NOOIT meer betaald dan die 9.50 je kan hoogstens afgesloten worden.
Pagina: 1