Dualboot Vista/XP volgorde wijziging

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Beste mensen,

Ik heb al heel wat geprobeerd en gegoogled maar kom er zelf niet uit. Ik heb op mijn laptop (Acer 4710) Vista en XP draaien. Over het algemeen gebruik ik XP, ik wil echter Vista er niet afgooien omdat ik geen oem cd heb van acer, alleen de licentie. Als ik de laptop opstart krijg ik de keuze vista of xp laden.. als ik niet binnen 30 .sec ofzo kies word vista automatisch geladen.
Is er een mogelijkheid dat de laptop na 30 sec XP laad? of dat hij dit automatisch doet tenzij anders gezegd..
de 2 installaties staan op de zelfde hardeschijf op verschillende partities.

Met vriendelijke groet,
Simon

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik zou zeggen de boot.ini aanpassen

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

zet de partition met xp erop bij default. (2) is dus partitie 2 met xp er op hier bij mij.

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen heeft Vista niks meer met die boot.ini van doen maar gebruikt die z'n eigen boot config editor (BCDedit).

Aangezien dit toch wel vrij snel te vinden is met de search en er maar weinig eigen inzet te zien is, ga ik dit topic toch sluiten.

Als je toch hebt gezocht, vermeldt dan op z'n minst even met welke zoektermen, want "ik heb wel gezocht maar niks gevonden" is wat dat betreft echt niet voldoende.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.