[2000] Invoerapparaten werken niet

Pagina: 1
Acties:

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
Op mijn ouders hun pc stond Windows 2000, maar was kapot (als in veel rommel naar 5 jaar gebruik, sloom etc). Dus deze opnieuw installeert, dit had ik bij mij thuis gedaan, had het aangesloten op mijn monitor, tobo en muis (draadloos logitech setje). Werkte allemaal perfect. Vandaag hebben mijn ouders die pc opgehaald, maar bij hun blijken de invoerapparaten, tobo en muis dus, niet te werken. Niet werken, als in, pc boot, maar je kan vervolgens niks omdat het nergens op reageert. Ze hebben een draadloos Logitech setje (andere als die ik heb) wat voorheen perfect werkte. Ik heb ook een ps/2 toetsenbord en het usb muisje wat ik bij mijn laptop bij had geprobeerd, dat gaf het zelfde resultaat.

In de Bios is wel gewoon te komen en daar werkt het toetsenbord perfect. Ook tijdens het booten op f8 rammen gaat goed. Veilige modus geeft het zelfde probleem. Numlock, capslock etc reageren wel tijdens het booten, kan ze gewoon aan en uit zetten, lampjes reageren ook leuk. Nadat die opgestart is blijven de lampjes wel in de zelfde toestand, maar reageren ook niet meer op aanslagen op de num en capslock.

Bios resetten had overigens geen nut. Met mijn laptop (Ubuntu) kan ik overigens wel die pc via het netwerk benaderen (Samba) en hun bestanden bekijken.

Iemand een idee?

Samengevat
• Toetsenbord werkt gewoon om in de bios te komen
• Eenmaal ge-boot werkt geen enkel tobo en muis (zowel usb als ps/2)
• Pc is wel vanaf netwerk te benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door robbert op 20-10-2007 21:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drivers? :)

Hardwarematig werkt alles, en ook zonder OS-gerelateerde besturing (BIOS, ander OS) dus dan lijkt me dat een logische volgende stap.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
chipset drivers, usb drivers e.d geinstalleerd?

• robbert
Hoe kan ik dat doen zonder toetsenbord en muis ....

Net met de pc van mijn broertje (Windows XP) geprobeerd bij Computer Beheer te verbinden met een externe pc, daar staat inderdaad een toetsenbord en muis met zo'n geel cirkeltje. Echter is dat remote read-only.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
toetsenbord van een andere PC er tijdelijk aanhangen?

• robbert
ThinkPad schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:57:
chipset drivers, usb drivers e.d geinstalleerd?
Die had ik geïnstalleerd bij mij thuis.
ThinkPad schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:17:
toetsenbord van een andere PC er tijdelijk aanhangen?
Zie TS:
Ik heb ook een ps/2 toetsenbord en het usb muisje wat ik bij mijn laptop bij had geprobeerd, dat gaf het zelfde resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door robbert op 20-10-2007 21:24 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robbert schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:16:
Hoe kan ik dat doen zonder toetsenbord en muis ....

Net met de pc van mijn broertje (Windows XP) geprobeerd bij Computer Beheer te verbinden met een externe pc, daar staat inderdaad een toetsenbord en muis met zo'n geel cirkeltje. Echter is dat remote read-only.
Wat je kan proberen is good old Netmeeting gebruiken (als dat tenminste geinstalleerd is onder 2000..).
Zit ook nog in XP (start > run > conf.exe ) en het enablen met de correcte instellingen zou je zelfs nog via remote registry kunnen doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• robbert
Naja, maar opnieuw aan het installeren, wat een crap zooi is het toch.... Hoe kunnen ze het toch voor elkaar krijgen dat er überhaupt een manier is dat een ps/2 toetsenbord niet meer werkt en het op geen enkele manier te verstellen is.

/me Rent weer snel terug naar zijn Ubuntu machines (nofi)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robbert schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:22:
Hoe kunnen ze het toch voor elkaar krijgen dat er überhaupt een manier is dat een ps/2 toetsenbord niet meer werkt en het op geen enkele manier te verstellen is.
Ik vermoed dat er iets verkeerd is gegaan bij het installeren van de i8024prt drivers.. Dat kan gebeuren als je ook logitech software hebt geinstalleerd die eigenlijk niet voor dat type keyboard is bedoeld bijvoorbeeld.
Maar goed, uitzoeken heeft nu geen zin meer, en klagen ook niet omdat 2000 inmiddels ook unsupported is.
/me Rent weer snel terug naar zijn Ubuntu machines (nofi)
Nja, da's ook niet altijd feest hoor. Probeer maar eens een redelijke ATI radeon mobility 9 driver te vinden daarvoor.

Pagina: 1