Op mijn ouders hun pc stond Windows 2000, maar was kapot (als in veel rommel naar 5 jaar gebruik, sloom etc). Dus deze opnieuw installeert, dit had ik bij mij thuis gedaan, had het aangesloten op mijn monitor, tobo en muis (draadloos logitech setje). Werkte allemaal perfect. Vandaag hebben mijn ouders die pc opgehaald, maar bij hun blijken de invoerapparaten, tobo en muis dus, niet te werken. Niet werken, als in, pc boot, maar je kan vervolgens niks omdat het nergens op reageert. Ze hebben een draadloos Logitech setje (andere als die ik heb) wat voorheen perfect werkte. Ik heb ook een ps/2 toetsenbord en het usb muisje wat ik bij mijn laptop bij had geprobeerd, dat gaf het zelfde resultaat.
In de Bios is wel gewoon te komen en daar werkt het toetsenbord perfect. Ook tijdens het booten op f8 rammen gaat goed. Veilige modus geeft het zelfde probleem. Numlock, capslock etc reageren wel tijdens het booten, kan ze gewoon aan en uit zetten, lampjes reageren ook leuk. Nadat die opgestart is blijven de lampjes wel in de zelfde toestand, maar reageren ook niet meer op aanslagen op de num en capslock.
Bios resetten had overigens geen nut. Met mijn laptop (Ubuntu) kan ik overigens wel die pc via het netwerk benaderen (Samba) en hun bestanden bekijken.
Iemand een idee?
Samengevat
• Toetsenbord werkt gewoon om in de bios te komen
• Eenmaal ge-boot werkt geen enkel tobo en muis (zowel usb als ps/2)
• Pc is wel vanaf netwerk te benaderen.
In de Bios is wel gewoon te komen en daar werkt het toetsenbord perfect. Ook tijdens het booten op f8 rammen gaat goed. Veilige modus geeft het zelfde probleem. Numlock, capslock etc reageren wel tijdens het booten, kan ze gewoon aan en uit zetten, lampjes reageren ook leuk. Nadat die opgestart is blijven de lampjes wel in de zelfde toestand, maar reageren ook niet meer op aanslagen op de num en capslock.
Bios resetten had overigens geen nut. Met mijn laptop (Ubuntu) kan ik overigens wel die pc via het netwerk benaderen (Samba) en hun bestanden bekijken.
Iemand een idee?
Samengevat
• Toetsenbord werkt gewoon om in de bios te komen
• Eenmaal ge-boot werkt geen enkel tobo en muis (zowel usb als ps/2)
• Pc is wel vanaf netwerk te benaderen.
[ Voor 13% gewijzigd door robbert op 20-10-2007 21:23 ]