Sigma 70-200 ism extender

Pagina: 1
Acties:
  • 1.556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Topicstarter
Om mijn huidige Sigma 70-300 APO lens toch niet snel genoeg is ben ik een beetje aan het rondkijken voor een vervanger.
Het staat al vast dat dit wederom een Sigma wordt maar dan een 70-200 2.8 HSM lens :9~

Nou is het zo dta ik zeker die extra 100mm zal missen als ik bv vliegtuigen ga fotograferen.
daarom wil ik dus een extender erbij nemen.
Nu las ik op de Sigma site dat ism de 2x extender autofocus nog steeds bruikbaar is :)
Deze informatie staat wel bij de DG lens.

Nu zag ik op Ebay een 70-200 lens maar dan zonder DG.

Nu is mijn vraag of deze ism een 2x extender de autofocus ook te gebuiken is of dat ik gewoon een DG lens nemen moet om dit werkend te krijgen :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb hier ook een 70-200 F2.8 Sigma (non DG) en daar kan probleemloos een extender op. Let er wel op dat veel extenders niet werken op die lens en je zeer waarschijnlijk een Sigma extender moet kopen.

Het hele DG gebeuren heeft vziw enkel te maken met een of andere coating waarvan ik nog nergens heb gezien dat deze beter zou werken :)

Ik begrijp van je verhaal dat je een 2e hands wilt kopen? Zorg er dan voor dat je de scherpte wel even kunt testen. Als ik de verhalen mag geloven zit er nog weleens wat verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Meld zich met ruim 14 exemplaren getest, waarvan 1 echt helemaal goed, en 1 die in de buurt kwam. 12 waren belabberd met soms wel 16mm frontfocus........Met dan van de vorige eigenaar dat hij op 2.8 wat soft is :S...nee dus, gewoon front-focus kerel.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dus ik kan er gewoon van uit gaan dat autofocus ism 2x extender (van Sigma natuurlijk) gewoon werkt??
Wat de lens betreft, ben zeker aan het kijken voor een tweede hands.
Maar ook naar nieuwe (uit bv Hong Kong).
Is kwa centen namelijk een groot verschil. ;)

Met scherpte probleem , boel je dat de lens verder focust dan daar waar jij op rekent??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Als je hem voor vliegtuigen gebruikt, waarom dan niet de bigma?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Dan mist hij de 2.8 in het 70-200 bereik natuurlijk. Ik heb zelf een 50-500, een 18-200 en een 50 1.8.
Maar daar moet op den duur toch iets bij in het 70-200 segment met een beetje licht sterkte.

Een beetje gelijk heb je wel. Als je zeker weet dat je 300mm nodig hebt, dan moet dat standaard in je objectief zitten, en niet met een extender bereikt moeten worden. Je levert dan altijd kwaliteit in.

[ Voor 34% gewijzigd door vandijk op 20-10-2007 21:14 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
seninha schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:37:
Dus ik kan er gewoon van uit gaan dat autofocus ism 2x extender (van Sigma natuurlijk) gewoon werkt??
Wat de lens betreft, ben zeker aan het kijken voor een tweede hands.
Maar ook naar nieuwe (uit bv Hong Kong).
Is kwa centen namelijk een groot verschil. ;)

Met scherpte probleem , boel je dat de lens verder focust dan daar waar jij op rekent??
No friggin' way dat ik die lens van ebay zou laten komen. Ik heb, net zoals Nomad, ook op een zeker moment 70-200/2.8 aspiraties gehad, en na 3 sigma-exemplaren gehad te hebben die stuk voor stuk zo gaar als boter waren besloten om naar huis te gaan met toendertijd een nikkor AF-S 80-200/2.8. Die sigma moet je alleen kopen als je zeker weet dat je terugkunt naar de leverancier, want tenzij je heel erg veel geluk hebt (of maling aan optische fouten hebt) ga je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151313

De QC van de 70-200 is notoir. Maar op een lichtere noot: ik had in een keer beet bij digital warehouse. Ik had er wel voor gekozen bij zo'n winkel te gaan zodat ik er nog mee terug zou kunnen. prestaties op verlenger zijn prima, maar zoals bij elke zoom is op het lange eind de prestatie lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 08:28
Ik heb ook een Sigma 70-200 non DG, maar die is toch echt wel scherp. Het is dus niet zo dat ze allemaal zoveel last hebben van focusproblemen.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1398/1337296290_db233ae003_b.jpg
F/2.8 112MM

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1162/1336395699_3e1cd9b861_b.jpg
F/8 165MM

Dit is heet eerste exemplaar wat ik in mijn handen heb gehad. Ben er bijzonder content mee!
Maar idd, het is erg verstandig om de lens GOED te testen voordat je em koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwartjuh op 21-10-2007 13:00 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

seninha schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:27:
Om mijn huidige Sigma 70-300 APO lens toch niet snel genoeg is ben ik een beetje aan het rondkijken voor een vervanger.
Het staat al vast dat dit wederom een Sigma wordt maar dan een 70-200 2.8 HSM lens :9~

Nou is het zo dta ik zeker die extra 100mm zal missen als ik bv vliegtuigen ga fotograferen.
daarom wil ik dus een extender erbij nemen.
Nu las ik op de Sigma site dat ism de 2x extender autofocus nog steeds bruikbaar is :)
Deze informatie staat wel bij de DG lens.

Nu zag ik op Ebay een 70-200 lens maar dan zonder DG.

Nu is mijn vraag of deze ism een 2x extender de autofocus ook te gebuiken is of dat ik gewoon een DG lens nemen moet om dit werkend te krijgen :?
Hmm, ik heb nét een 70-200 EX DG met 1.4 én 2.0 extender weggedaan... En die focussete ook nog perfect,ook op 2.8. Ligt nu bij konijn in de vitrine.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 21-10-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fairy dat is die van jou dus die daar occasion ligt? Zag hem online liggen daarzo.
Hoe is die sigma lens van je, helemaal goede staat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nomad schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:52:
Fairy dat is die van jou dus die daar occasion ligt? Zag hem online liggen daarzo.
Hoe is die sigma lens van je, helemaal goede staat of niet?
Het objectief is optisch in absolute nieuwstaat, beiden. de 150mm is aan de buitenkant gewoon 100% nieuw. De 70-200 heeft wel iets gebruikssporen, maar echt heel weinig, eigenlijk alleen maar de statiefgondel die onderaan iets heeft maar dat is normaal bij koppeling met statief.

teleconverters waren ook van mij.

Indien gewenst ik heb de serienummers nog wel ergens hier.

[ Voor 34% gewijzigd door Fairy op 21-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als hij er over een dikke week nog ligt, misschien. Ligt een beetje aan de inkomsten na komende week, ga dan echt veel werken zoals het er nu voor staat. Op basis van het budget dan kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nomad schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:25:
Als hij er over een dikke week nog ligt, misschien. Ligt een beetje aan de inkomsten na komende week, ga dan echt veel werken zoals het er nu voor staat. Op basis van het budget dan kijk ik even.
Had ik het maar geweten dan kon je hem van mij overnemen voor veel weinig. Maarja bij Konijn heb je wel een half jaar garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 21-10-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Haaguit schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:44:
Als je hem voor vliegtuigen gebruikt, waarom dan niet de bigma?
Ik heb hier ook naar gekeken, maar deze valt voorlopig af voornamelijk ivm gewicht.
Ik fotografeer graag autosport en dan is een 50-500 net even te veel.
Ga me eerst met een 70-200 (ism een extender) proberen. Mocht dit niet bevallen dan kijk ik wel verder.
Optie zou een 170-500 zijn , maar jammer genoeg heeft deze geen HSM. Iets wat ik nu erg mis in mn 70-300 APO

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nomad schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:36:
Meld zich met ruim 14 exemplaren getest, waarvan 1 echt helemaal goed, en 1 die in de buurt kwam. 12 waren belabberd met soms wel 16mm frontfocus........Met dan van de vorige eigenaar dat hij op 2.8 wat soft is :S...nee dus, gewoon front-focus kerel.
Nou is front/backfocus vaak een combinatie van body/lens... je laat het nu klinken alsof 13 van de 14 70-200EX lenzen onbruikbaar zijn door frontfocus terwijl die lenzen het op een andere camera zo maar perfect kunnen doen. (trouwens met elke lens/body combinatie, niet alleen maar met de sigma's)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

abrakadaver schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:20:
[...]

Nou is front/backfocus vaak een combinatie van body/lens... je laat het nu klinken alsof 13 van de 14 70-200EX lenzen onbruikbaar zijn door frontfocus terwijl die lenzen het op een andere camera zo maar perfect kunnen doen. (trouwens met elke lens/body combinatie, niet alleen maar met de sigma's)
Ik beweer dit gelukkig niet zonder eerst mijn body zelf getest te hebben. Heb bij konijn een 85 1.8 gekregen om te kijken of mijn body goed focuste, deze lens was hun ijk materiaal voor body's naar wat ik begrepen van had.
Ik heb bij de 70-200's bij konijn een manfrotto statief gebruikt van 200 euro, dus aan het statief lag het evenmin.
Maar de meeste andere lenzen die ik getest heb waren 2e hands, dus die gaan vanwege een reden de deur uit. Soms heb je geluk, maar vaak is het duidelijk waarom hij weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Is zo'n lens+camera dan niet te calibreren als je hier last van heb??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ja, de lens is te calibreren, maar als je nog een stel lenzen hebt en ze calibreren je body, dan heb je dus kans dat je andere lenzen slecht gaan focussen.

Nu is het natuurlijk altijd de vraag waar je eisen liggen en hoe en weet ik wat al niet meer. Ik heb zelf een 70-200 APO HSM en ja, die zijn focus is niet helemaal super-de-luxe. Ik heb namelijk volgens de testchart een front-focus van wel twee hele milimeters. Heb ik daar in de dagelijkse praktijk dan een probleem mee? Nee dus. (Overigens valt mijn scherpstelpunt gewoon in het scherpe gebied, maar dat ik front focus heb, kan ik afleiden uit de verdeling van het scherpe gebied. (1/3e : 2/3e regel) )

Heb ik daar dus een probleem mee? Nou dat dacht ik dus niet he.... Voor 550 euro een 70-200 f2.8 met 1.4 extender? Dan kan ik wel leven met deze "ENORME" afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:37:
Ja, de lens is te calibreren, maar als je nog een stel lenzen hebt en ze calibreren je body, dan heb je dus kans dat je andere lenzen slecht gaan focussen.

Nu is het natuurlijk altijd de vraag waar je eisen liggen en hoe en weet ik wat al niet meer. Ik heb zelf een 70-200 APO HSM en ja, die zijn focus is niet helemaal super-de-luxe. Ik heb namelijk volgens de testchart een front-focus van wel twee hele milimeters. Heb ik daar in de dagelijkse praktijk dan een probleem mee? Nee dus. (Overigens valt mijn scherpstelpunt gewoon in het scherpe gebied, maar dat ik front focus heb, kan ik afleiden uit de verdeling van het scherpe gebied. (1/3e : 2/3e regel) )

Heb ik daar dus een probleem mee? Nou dat dacht ik dus niet he.... Voor 550 euro een 70-200 f2.8 met 1.4 extender? Dan kan ik wel leven met deze "ENORME" afwijking.
Kerel, dat is geen afwijking te noemen, dat valt binnen mijn marges wanneer ik zo'n lens nieuw koop. De afwijkingen die ik tegenkwam lagen eerder bij de 2cm, en die merk je echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Die 2cm vallen wel op als je dichtbij focust (dus dichter bij dan 3 meter, op 200mm f/2.8), op grotere scherpstelafstanden is het allemaal wat minder dramatisch.

Vandaar dat jij waarschijnlijk elke misfocus meteen ziet met je testchart en de meeste gebruikers bij normaal fotograferen niet eens merken dat de lens wat front/backfocust.

[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 23-10-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
de 70-200 wordt erg veel gebruikt voor bijvoorbeeld portretten. dan valt die backfocus echt wel op.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Precies, ik heb nu een 100-300 F/4 hier liggen met wat frontfocus...no problemo, op dat bereik voor veraf zie je dat niet....maar een 70-200 heb ik voor portraitten etc....dan moet hij gewoon dicht bij spot on liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:49:
Precies, ik heb nu een 100-300 F/4 hier liggen met wat frontfocus...no problemo, op dat bereik voor veraf zie je dat niet....maar een 70-200 heb ik voor portraitten etc....dan moet hij gewoon dicht bij spot on liggen.
Al gebruik je hem alleen maar om vuurtorens op 2km afstand mee te schieten, dat moet niet boeien. Je mag van een stuk glas van bijna een rug toch wel verwachten dat het doet wat het moet doen, en niet bíjna doet wat het moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die 100-300 is 1150 euro, maar het boeit me niet zo omdat ik het in foto's bijna nooit terug zie. Die 70-200 die er bij straks komt zal ook een canon zijn verwacht ik....ben dat gezeik zat van sigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zucht.... dat snap ik ook wel.

ik zeg alleen dat het daarom bij veel mensen waarschijnlijk nieteens is opgevallen. lezen jongens.

Edit: whoeps, beetje verkeerd gelezen :)

[ Voor 14% gewijzigd door abrakadaver op 24-10-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Abrakadaver, mijn reactie was niet zozeer op jou bedoeld hoor en zeker niet boos. Sprak meer algemeen de lucht in zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Aangezien hier toch gebruikers van deze lens aanwezig zijn wil ik graag nog 1 ding weten.

Was vanmiddag even aan het kijken by yourlensreview.com en bij fredenmiranda.com en daar stonden er twee 70-200 Sigmas.
Met en zonder MACRO.

Nu valt me op dat op beide sites de lens met MACRO een veel lageren score krijgt dan de lens zonder :|
Betekend dit dat ik beter kan gaan voor de oudere type zonder macro :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Volgens mij zijn er zelfs meer versies...
EX, EX DG en de EX DG Macro..

Afhankelijk van wat je wil gaan fotograferen, kan de Macro best wel eens handig zijn. Die kan een stuk dichter bij focussen.

De Macro versie is voor Sigma de reden geweest om de prijzen fors op te krikken. Dat leverr ook een slechtere score op review sites.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151313

Dat komt waarschijnlijk omdat iemand slechte ervaringen heeft met de macro versie (henk had geloof ik zo'n nachtmerrie?!). Ik heb een goede versie en hij presteert fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 151313 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:11:
Dat komt waarschijnlijk omdat iemand slechte ervaringen heeft met de macro versie (henk had geloof ik zo'n nachtmerrie?!). Ik heb een goede versie en hij presteert fantastisch.
Niet alleen ik, moet je voor de grap ons liever Nomadje eens vragen naar zijn ervaringen met Sigma, die gaan nog iets verder. Hoewel mijn exemplaar echt trés brak was, heb ik na 3 lenzen gewoon de hoop direct opgegeven. Nomad is door gaan proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Macro ga ik zeker niet veel gebruiken, doe ik met mn huidige lens ook al niet.Dus die versie valt al af.

Mocht ik het ooit willen proberen dan zal een echte macro lens de voorkeur krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Algemeen, wanneer je hem nieuw koopt, is de kans op een goed exemplaar realistisch, mits ze een paar op voorraad hebben en je de beste mag uitkiezen. Wanneer je hem 2e hands koopt is het om te huilen. Teller gaat al makkelijk over de 10 lenzen die ik afgekeurd heb na uren reizen om bij die mensen te komen. En ik keur niet af bij 2mm front/backfocus, pas boven de 6mm, omdat je het dan gaat zien bij een dof van ~2cm, die je krijgt wanneer je redelijk dichtbij werkt (minder dan 5 meter) en 2.8 gebruikt.
Dof verhouding van 1/3 voor en 2/3 achter betekent dat met 6mm backfocus je onderwerp niet meer in focus gaat liggen (of net op het randje). Alles onder de 6mm vind ik, zeker 2e hands met een erg goede prijs misschien nog wel te doen, maar bij nieuw kopen ook niet acceptabel. 3mm bijvoorbeeld is echt niet zichtbaar, dus ga daar niet over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sjonge, dit wordt elke keer weer ingewikkelder :'(

Dacht dat een 2 hands lens wel altijd een goed optie was,maar als ik zo lees komt deze lens niet voor in aanmerking.

Jammer dat de Nikkor zo verschrikkelijk duur is anders had ik me daar op gericht. ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

meeste lenzen gaat prima, sigma heeft wat moeite om de 70-200 te maken lijkt het wel (en 100-300's), Mijn andere ervaring met sigma lenzen is prima: 105mm 2.8 macro, 17-70 2.8-4,5, 70-300 4-5.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263411

Ik ben bezig om een 70-200 f/2.8 (non-DG) te kopen 2e hands. Mijn vraag is hoe kan ik controleren (testen) of de lens in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Focuschart, verder opletten op schimmel, beschadigingen, in geval van mechanische mount ook die koppelingen testen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 20:07
tja, via ebay kopen, voor zover ik weet kun je voor 45 euro je vage garantie naar nederlandse garantie om laten zetten bij sigma. stond laatst ergens hier in het canonmount topic, geloof ik.
Pagina: 1