Toon posts:

USB --> serial controller probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een projectje waarmee ik een RS232 via mijn USB poort wil sturen. Dus ik dacht koop zo'n USB serial converter, en probleem opgelost..

Nu heb ik de usb serial converter van sweex gekocht, maar hij doet het niet, of deels,

Het probleem:

Hij geeft juist weer welke compoort (idg com3) maar er blijft een geel vraagteken staan als ik in de driverslijst bij de usb serial converter.. Dit duidt aan dat hij geinstalleerd maar problemen ondervind.

Wat ik gedaan heb:

Heb volgens het boekje de driver op de bijgeleverde cd-rom de driver in directory D:\UC310\XP geinstalleerd...

Wat hij nu doet:

Probeer te communiceren met een pic programmer hiermee programmeer je IC's (microproccors), hierbij lijkt het alsof hij wel lezen kan (de PC) maar niet schrijven.. Ik gebruik het op mijn laptop met als besturingssysteem windows XP (SP2) en hierop heb ik dus geen RS232 aansluiting. Nu heb ik het ook geprobeerd op de 'vaste' computer en hierop werkt het apparaat (programmer) perfect dus het moet aan de usb serial converter liggen. (dit blijkt ook uit de vraagteken in de driverslist)

Wie kan mij helpen??

bij voorbaat dank,

Verwijderd

Topicstarter
niemand????

Verwijderd

ding weggooien en zoiets als deze nemen

Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/serial-pcmcia-adapter.jpg

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
Heb zelf ook een USB -> serial converter (Belkin) eveneens in combinatie met een laptop, alleen programmeer ik een BITsim ermee, en dat gaat perfect.

Buitendat ik neem aan dat je in je PIC programmer software de goeie COM poort hebt geconfigureerd (uit jou verhaal dus COM3) anders kan je natuurlijk wachten tot je een ons weegt en doet ie 't nog niet

P.S. bij mij veranderd de COM poort vaak van nummer bij het opnieuw erin steken van de converter.

Hoop dat dit je helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel de juiste com poort geselecteerd, hij geeft ook aan als je de compoort selecteerd of hij het 'device' gevonden heeft...

Het wissen van het geheugen gaat perfect, alleen het schrijven lukt niet,

In de software en programmer zijn geen fouten aangezien ik hem op de vaste computer probleemloos via de 9pins rs232 poort kan programeren.. Het ligt dus enkel en alleen aan die gallige rs232 converter,

@fridgeman wat is dat? (ook een serial converter), en heb je misschien een link voor mij waar ik dat kopen kan

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Die USB-> serieel dingen werken gewoon vaak niet. Zelfde bij USB-parallel. In jouw geval werkt het dus niet en hoef je verder ook eigenlijk niet te proberen met dat ding.. Wellicht dat die PCMCIA kaart van Fridgeman het beter doet (check de link van het plaatje waar hij het vandaan heeft ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 14:04

ilrenato

Pizzah!!!!

Probeer nou gewoon eerst tx-rx kortsluiten en met terminal programma testen of dat werkt.

Alternatief is apparaat verwijderen in hardware manager, vervolgens niet laten zoeken als je plug erin steekt, maar handmatig driver selecteren.

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:37
Die usb serieel converters werken op een lage spanning, normaal gezien is de spanning bij serieele poorten ongeveer van -15 tot +15. De pic heeft een vrij hoge spanning nodig om te programmer anders werkt het gewoon niet. Waarschijnlijk geeft die converter een lagere spanning zodat het programmeren niet werkt. Je zou even de signaalniveau van tx moeten controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Als tx en rx kortsluit werkt het gewoon in hyperterminal,

Spanning bij kortgesloten rx en tx is ongeveer (mijn scoop is niet zo betrouwbaar) +1.5V, weet iemand een manier om dit eenvoudig te verhogen, en hoeveel het moet zijn??

Dus het lijkt inderdaad dat de programmer een te lage spanning krijgt.........
Pagina: 1