[XP]Pc dood - rood led

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Beste allemaal,

Het probleem:
Geen beeld, en als ik de pc aanzet:
- Gaat de HDD draaien (oftie echt opstart, geen idee)
- Gaat er een rood led branden (ook als de pc uit staat, onder stroom)

Wat heb ik geprobeerd:
- Geheugen van sloten verwisseld
- BIOS reset
- Videokaart (AGP) verwisseld voor PCI, en deze op diverse sloten getest
- Alle PCI-kaartjes eruit
- Alle kabels los, IDE enz.
- Info opgezocht (qdigrp.com handleiding van het mobo - bioscentral.com - veel gegoogled en natuurlijk GoT :) )
- Ook info over rode leds opgezocht, daaruit kwam naar voren dat het lampje er op kan wijzen dat de CPU of mobo kapot is...

Hardwareinfo:
Proc: Celeron (geen idee meer welke snelheden, niet mijn pc)
Mobo: QDI Superb 4X 2.0 (nooit van dit merk gehoord, sinds 2004 niet meer geproduceerd(!))
Geheugen: DDR 400 Mhz 512 Mb

Iemand enig idee?

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Andere voeding proberen misschien?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat er een beschrijving bij de LED? Harde schijf of power LED?
Is het een merk PC? (Medion, HP, IBM, etc...)

BIOS batterij geeft nog 3 Volt af? Sommige borden willen niet POSTen wanneer de battery dead is. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het toevallig een merk computer? PC's en werkstations van HP geven volgens mij met een rode LED een defecte voeding aan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Andere cpu erin proberen, en/of een ander mobo proberen. Rode led wijst die kant op, lijk me een mooi start om mee te beginnen. Heb je die niet bij de hand loop dan even een pc zaak binnen, je zal toch de onderdelen apart van elkaar moeten testen. Anders blijft het een gok wat je moet vervangen er is helaas geen andere mogelijkheid.

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
had hetzelfde was mijn voeding die kapot was. fans draaiden zeer kort, en wel rood led lampje op mobo.

iets wat kan helpen als het de mobo is.
stekker eruit, aanknop in drukken. bios baterij er 30+ min uit.

heb het zelf gehad dat er residue spanning op de moederboard stond en dan lijkt hij ook dood.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
En dan? :+
Beetje lang niet?

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
yup 5 min is te kort :) want dat had ik ervoor al gedaan.

maar als de pc het niet doet dan boeit die 30 min echt niet ;)
verhaal staat hiero (niks sappigs denk ik zelf) http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=6009 en ja mijn spelling is een ramp, kweet het :D [mijn 2de voeding had geen stroom voor de video kaart btw]

[ Voor 84% gewijzigd door Ziasod op 20-10-2007 21:48 ]

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ziasod schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:22:
yup 5 min is te kort :) want dat had ik ervoor al gedaan.

maar als de pc het niet doet dan boeit die 30 min echt niet ;)
verhaal staat hiero (niks sappigs denk ik zelf) http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=6009 en ja mijn spelling is een ramp, kweet het :D [mijn 2de voeding had geen stroom voor de video kaart btw]
Niet elke ATX voeding voldoet, er zijn verschillende ATX standaarden qua voeding hou daar ook rekening mee. Dat je dus niet een oude voeding gaat gebruiken voor het testen van een nieuw systeem, grote kans dat hij niet opstart met jou systeem en wel met het oude systeem. Ligt dus aan je voeding in dat geval. Is maar een tip ;)

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Het is gelukt, de oplossing was een nieuw moederbord. Gelukkig had ik nog een nieuwe van dat socket liggen (socket 478) volgens mij al een tijd uit de verkoop, maar toch :)

Bedankt allemaal! _/-\o_ _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi :)

Overigens is QDI helemaal niet zo'n onbekend merk, vroeger heette het "Legend" en was het een van de meer gebruikte OEM borden. Maar dan praten we wel halverwege jaren '90 in late 486 en vroege P1 tijd :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1