[XP/WIN98] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
Hallo,

Na enige keren zelf geprobeerd te hebben om een Windows 98 OS of Windows XP OS op mijn pc te krijgen, kom ik toch om hulp vragen.

Mijn situatie is als volgt op het moment: Ik draai al een jaar Windows XP op een IDE hardeschijf met een S-ATA harde schijf als storage. Nu wil ik dat graag omdraaien omdat ik toch Windows XP opnieuw moest installeren doordat mijn pc erg langzaam was en vaak errors kreeg.

Nou, ik dus voor de installatie even mijn IDE eruit gehaald en mijn S-ATA als enige erin hangen op S-ATA 1.

Win 98: Installatie verloopt goed, tot hij opnieuw moet opstarten. Ik kom dan weer terug in de installatie maar zodra ik bij tijd en zone configuratie of start menu configuratie kom, slaat hij keer op keer vast.

Win XP: Net zoals bij Win 98 verloopt de installatie vlekkeloos, alleen wanneer ik hem opstart dan blijft hij bij het laadscherm van Windows XP hangen. Hij slaat niet echt vast, maar het balkje blijft maar heen en weer gaan alsof hij aant laden is. Dit heb ik al een keer een uur laten gaan en nog bleef hij daar zitten.

Mijn IDE schijf is een Maxtor 160 gb en mijn S-ATA is een Western Digital WD2500KS 250 gb.

Mobo: Asus M2N4-SLI
CPU: AMD Athlon 64 x2 3800 AM2
Geheugen 1gb Kingston

Alvast bedankt

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik zou toch eens even dit tooltje van Western Digital draaien om je (s-ata) disk te controleren:
http://websupport.wdc.com...ad/dlg/dlgsetup11_win.zip

Dan weet je in elk geval of je schijf in orde is