Toon posts:

scsi snelheid vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende
een plextor 4x12 (4 x branden 12x lezen) een plextor 40x en een quantum atlas2 2.1 gig
dit alles hangt aan een adaptec 2920c. Werkt allemaal goed enzo. Maar nu kan ik redelijk goedkoop een adaptec 2930u krijgen en mijn vraag is nu is dit zinvol om te doen. Wat ik begrepen heb is dat je scsi bus op de snelheid van je langzaamste device draait, maar wat ik nu niet zeker weet is of mijn plextor brander op scsi2 fast (10 mbs) of op scsi2 ultra (20mbs) draait. Ik heb uiteraard al bij plextor gekeken maar daaro zijn ze niet erug duidelijk aangezien ze het alleen over scsi2 hebben. Die adaptec 2930 kan scsi 2(fast en ultra) en scsi3 aan. alles over een 50 pin kabel.

Dus ff in het kort kan dit alles op 20mbs draaien of blijf ik op 10mbs steken door mijn brander?

Bij voorbaat dank

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Ik heb ok een brander en en cd speler die langzamer staan, maar ik geloof niet dat dat iest uitmaakt voor mijn U2W schijfje.
gewoon lekker doen. :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bij mijn weten is het zo: bij een scsi-II cdrom en een ultra-scsi harddisk die samen aan een ultra-scsi controller hangen 'praat' de controller op scsi-II-snelheid met de cdrom en op ultra-snelheid met de harddisk. hij past zich dus steeds aan aan het apparaat dat op dat moment aangesproken wordt. het is dus niet zo dat de harddisk trager loopt omdat er ook nog ergens een scsi-II apparaat aan de bus hangt.
het enige waar de harddisk last van heeft is dat hij wat langer moet wachten als de cdrom met de controller communiceert omdat die cdrom daar nou eenmaal wat langer over doet. maar als de cdrom klaar is kan de harddisk weer op volle snelheid doorgaan. overigens kun je dat laatste probleem ook weer een beetje verhelpen door een ultra-scsi plextor cdrom-drive te nemen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

trouwens: ultra-2-scsi bestaat niet. ultra-scsi is hetzelfde als scsi-3. als plextor z'n brander en cdrom dus scsi-2 (oftewel fast-scsi) noemen dan bedoelen ze ook precies dat.

Verwijderd

Wat ik begrepen heb is dat je scsi bus op de snelheid van je langzaamste device draait
SCSI heeft in tegenstelling tot IDE sync-negotiation, wat wil zeggen dat de controller met elk apparaat de juiste snelheid afspreekt of ze nu op dezelfde bus zitten of niet.

Waar jij mee in de war bent is dat zodra je ultra/wide devices op een LVD bus aansluit, de bus "teruggaat" naar SE ( = max 40 Mb/s ) ongeacht of hier nu LVD devices aanhangen.

Verwijderd

Topicstarter
k dat is duidelijk
bedankt voor de info
Pagina: 1