Silverado toch niet zo goed ???

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb mijn Silverado binnengekregen. Hem direct gemonteerd. En ik moet zeggen dat ie wel erg tegenvalt. Hij is inderdaad muisstil. Alleen ben ik mijn cpu nu aan het stressen gewoon op 600 mhz. En de temp loop nu al op naar 45 graden. Ik heb toch verhalen gehoord van TB900@1100@44 graden full stressed.
Is er iets wat ik verkeerd heb gedaan ? moet ik nog eens opnieuw de koeler erop zetten omdat ie misschien niet goed erop zit ?
Hij draait gewoon op de volle 12 volt.(zonder addapter)

TIPS ?

Geen inspiratie

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hmmz dat valt mij ook nogal tegen voor die koeler.

Heb je er wel goeie koelpasta tussen gedaan en een dun laagje?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

heb je er wel koelpasta tussen gedaan?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Andere silverado bezitter on the deck, >:)

niet direct zo hard gillen man als het ff niet lukt..

Aantal suggesties:

- rubber ringetjes om kussentjes
- niet scheef gemonteerd?
- koelpasta aangebracht?
- niet te veel koelpasta aangebracht?
- goede airflow?
- kabbeltjes goed aangesloten? bij mij deed een het er namelijk niet omdat het kabeltje niet goed zat.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Er zit arctic silver onder.. dus dat moet goed zijn... misschien wel iets te veel.. maar zou dat zoveel uitmaken ?
Ik heb wel het idee dat ie goed zit ... Maar hoe controleer is of dat echt zo is ?
wat bedoel je precies met rubberen ringetjes om het een of het ander?

Nog even een ander vraagje.. wat zit er onder het zilverschijfje ? die wat vastzit met 4 schroeven ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
nu ben ik hem aan stressen met de koe voor een paar uur. temp nu 50 graden duron600@600@1,904 (volgens asus probe) =1,85 ingesteld in bios

Geen inspiratie

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
als ik dat ze hoor is het voor jou een flinke miskoop!

mijn TB(oke, geen duron) 900@1000 @1,8 wordt 35 graden stressed met een superorb van 60,-

en jij hebt erm, denk ik zeker het dubbele betaalt, iets van 150,- dacht ik.

tsja, shit happens :'(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb al iemand gesproken met een silverado :
TB 900@1100@42 graden stressed

zoiets zal jij dan ook uitkomen. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit zo laag gehoord heb van een superorb... maar als jij het zegt..

Maar het kan niet dat mijn silverado slechter koelt als mijn chrome-orb die ik hiervoor had

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb eens gevoeld aan mijn heatsink... die is nog nauwelijks lauw te noemen. Dit was bij mijn chrome orb (die ik hiervoor had , die werd even warm ) wel anders. Dat ding was ook echt een graad of 50.. daar brandde je je fikken echt wel aan.

Min conclusie. Hij zit er niet helemaal goed op.. of de arctic-silver zit er iets te dik op...

Am I right ?

Geen inspiratie

• Xtuv
  • Laatst online: 20:15
Dat zou kunnen... nogmaals erop zetten? beetje pasta eraf, pasta gladstrijken met een bankpasje ofzo, je mag de core er wel doorheen zien een beetje zelfs.
Maar sommige Durons worden nou eenmaal warmer als de ander, dan maakt de koeler niets uit.

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

meschien is er iets mis met je temp meter, je zegt zlef dat je blok minder warm aanvoelt

-

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 21:48 schreef dfr0st het volgende:
meschien is er iets mis met je temp meter, je zegt zlef dat je blok minder warm aanvoelt
lijkt me heel sterk... waarom zou ie opeens kapot zijn ? hij heeft het altijd goed gedaan. idle 46, stressed 50
kast open en hij zakt stressed weer naar 46.
Dus ik denk dat dat gewoon klopt.

Geen inspiratie

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
TB 1000 op 1000 stressed zo rond de 42 graden. En super stil in vergelijking met de FOP38 enzo. Heb jij hem op 12v staan of heb je er een van die reduceer kabel dingetjes ertussen zitten ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
TB1000@1200 SuperOrb, normaal zon beetje 45-47 graden, kast temp 34graden..

Stressed iets van 50graden ofzo

1.78 volt

zal wel goed zijn.. :) Loopt niet vast..

Verwijderd

Wat iedereen hier vergeet is dat geen AMD Duron of TB hetzelfde is. Het verschilt nu eenmaal erg veel. Ook met warmte afgifte, overklokbaarheid etc...
Daar ligt het volgens mij (8>

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

he martijn,

die rubber ringetjes heb je die er niet bij gehad? Die zijn ervoor om om de kussentjes te doen op je proc. Je weet wel die 4 dingen op de hoeken van je proc. Deze zijn ervoor om je heatsink niet te hard te laten drukken op je core, tevens zorgt ie er voor dat ie goed recht op je proc komt. En wat betreft koelpasta, goede dosering is zeer belangrijk. Probeer gewoon een aantal keer met verschillende heoeveelheden en kijk wat het beste werkt. (te veel is trouwens zeker niet goed) Die zilvere schijf moet je trouwens niet loshalen. Er ziet iets van koelpasta onder.

Bij mij liep mijn chrome orb trouwens met 1000 Mhz stressed op 65 graden en nu met 1100 Mhz stressed op >:) :) 44 graden.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb hem er opnieuw opgezet. Maar ik kreeg hem er niet goed af, ( PAPA, HELP US FF)
en toen ging papa sjorren... wat geresulteerd heeft in een licht afbrokkelende core :(
hij zit er nu opnieuw en de zooi werkt nog... maar ik ga hem niet nog eens loshalen.

Ik weet niet wat jij met die 4 pads hebt gedaan (weet nu wat je bedoelt) maar in de handleiding die ik hier heb staat dat die zijn om onder je Mobo te stoppen zodat hier minder spanning op staat op het moment dat je druk erop zet met het instelleren van de koeler. Daar zijn ze dus voor. en niet als vervanging dan reeds aanwezige kussentjes op je processor.

Verder heb ik het idee dat de koeler niet te strak, maar te los zit. Hij zit wel tegen de cpu aangeklemd. Maar je kunt er wel een beetje mee draaien enzo (heel voorzichtig geprobeerd)
Het lijkt er een beetje op alsof ie dus niet strak genoeg zit, en daarom te weinig contact maakt ofzo...

Inmiddels draait ie nu weer op de oude vertrouwde 997,5 mhz. instelling.
Case open, gestressed met koe:48 graden.

Ik ga de kast eens dichtgooien, en dan proberen te accepteren dat mijn cpu weliswaar goed overklokt maar gewoon erg warm word. Ik kan ook nog proberen om de koeler met bijv. tirerips wat strakker vast te zetten. Misschien dat ie dan beter contact maakt..
Hij zit er nu in ieder geval goed op. met een keurig klein drupje arctic silver.

Geen inspiratie

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 12 februari 2001 22:51 schreef martijn12345 het volgende:

Ik weet niet wat jij met die 4 pads hebt gedaan (weet nu wat je bedoelt) maar in de handleiding die ik hier heb staat dat die zijn om onder je Mobo te stoppen zodat hier minder spanning op staat op het moment dat je druk erop zet met het instelleren van de koeler. Daar zijn ze dus voor. en niet als vervanging dan reeds aanwezige kussentjes op je processor.

Verder heb ik het idee dat de koeler niet te strak, maar te los zit. Hij zit wel tegen de cpu aangeklemd. Maar je kunt er wel een beetje mee draaien enzo (heel voorzichtig geprobeerd)
Het lijkt er een beetje op alsof ie dus niet strak genoeg zit, en daarom te weinig contact maakt ofzo...
wat jij bedoelt zijn die kurk gevallen... Ik bedoel echt hele kleine ringetjes (je weet wel rond) die moeten toch echt om die kussentjes.

Wat betreft het vast zitten van de heatsink, bij mij kan je hem ook een beetje draaien. Maar de druk is wel hoog dat kan je merken met loshalen >:)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 23:05 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

wat jij bedoelt zijn die kurk gevallen... Ik bedoel echt hele kleine ringetjes (je weet wel rond) die moeten toch echt om die kussentjes.

Wat betreft het vast zitten van de heatsink, bij mij kan je hem ook een beetje draaien. Maar de druk is wel hoog dat kan je merken met loshalen >:)
Die heb ik nergens gezien :?
Maar nu je het zegt.. er zat een klein zakje in (zo'n wiet zakje) en daar zat niks in.. vond het al vaag, zo'n leeg zakje :?

Nou ja... geen extra pads dan voor mij, dat zal toch niet uitmaken voor de temp. wel ?

Hij word gewoon exact even warm als met mijn oude chromeorb |:(

ik snap er niks van 54 graden full load duron600@997,5@1,85

das toch niet normaal .

Geen inspiratie

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 12 februari 2001 23:10 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Die heb ik nergens gezien :?
Maar nu je het zegt.. er zat een klein zakje in (zo'n wiet zakje) en daar zat niks in.. vond het al vaag, zo'n leeg zakje :?

Nou ja... geen extra pads dan voor mij, dat zal toch niet uitmaken voor de temp. wel ?

das toch niet normaal .
precies ja wiet zakje >:). Maar over die temp ik weet het ook niet. Bij mij scheelt het zo'n graad of 20 >:). Wat natuurlijk wel anders is, is dat ik een TB heb en jij een Duron. Maarja elke proc verschilt.. Ik zou toch nog is goed kijken naar je heatsink enzo.. Heb jij trouwens wel de 50 gram zilver versie?? B-) Misschien kan je hem ook nog ff oppoetsen met zilverpoets... bij mij scheelde het ca. 1 graad... Ik hoop dat het lukt om 'm beter te krijgen...

Verwijderd

Misschien heeft iemand die ringetjes opgerookt... Zou ff nieuwe vragen, ze hebben toch wel een functie lijkt me. Als de heatsink aan de onderkant niet zo warm wordt heb je toch een geleidingsprobleem. Misschien heeft die ringetjesroker vergeten pasta tussen het zilver en de heatsink te stoppen. Of...had ik dit beter niet kunnen melden...

Verwijderd

En hoe zit het met de intake en de outtake van je systeem ? Als die niet goed is lijkt het me dat je systeem ook een stuk warmer wordt.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 13:25 schreef BoZ het volgende:
Misschien heeft iemand die ringetjes opgerookt... Zou ff nieuwe vragen, ze hebben toch wel een functie lijkt me. Als de heatsink aan de onderkant niet zo warm wordt heb je toch een geleidingsprobleem. Misschien heeft die ringetjesroker vergeten pasta tussen het zilver en de heatsink te stoppen. Of...had ik dit beter niet kunnen melden...
Moet ik dan dat zilveren schijfje eruit schroeven?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb trouwens 1 80mm intake fan aan de voorkant.
En direct achter de Silverado zit een 80mm outtake die de lucht er direct uitjaagd. Dat zit echt perfect (toeval) de silverado jaagt de lucht zo naar buiten toe(via die koeler)
zitten zo dat zelfs de 2e koeler van de silverado (die wat de lucht weer eruit blaast) zelfs ietsjes word versneld :Y)

niet veel hoor (50 toeren ofzo) anders zou ik het niet doen... draaien al op 12 Volt, das al ver boven standaard nodig

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik koop geen Silverado meer :)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 23:10 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

das toch niet normaal .
Ik wil hem wel van je kopen!!! >:) (serieus)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Nee.Sorry... Ten eerst geef ik het niet zo snel op, misschien moet ik maar eens onder het zilverplaatje kijken, eventueel die pasta die daar schijnt te zitten vervangen door arctic silver. Verder is het zilverplaatje , als je met je vinger voelt wel helemaal glad. Maar je ziet duidelijk dat ie dat niet helemaal is. Dus misschien eens wat zilverpoets gebruiken

Verder is mijn vader heel blij dat de pc nu een stuk stiller is.

En blijft een statussymbool >:).

Misschien dat deze Duron gewoon een extreem heethoofd is. Draait nu inmiddels wel op 1050 B-) en dat haalt toch niet iedere duron600. En als laatste zal mijn volgende cpu waarschijlijk een TB 1200> worden. En dan zal pas zal de silverado pas echt tot zijn recht komen ( is ook met oog op toekomst gekocht)

Zoals je ziet tal van redenen om hem niet weg te doen.

Maar we dwalen af van het onderwerp...

WAT KAN IK NOGMEER DOEN OM HEM BETER TE LATEN WERKEN ?

Moet ik toch eens kijken onder het zilverplaatje ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik denk toch dat de koeler niet goed contact maakt met de core. Het beste wat je kan doen is om toch je moederbord uit de kast te halen en de koeler erop te laten zitten. Hou dan je moederbord op oog hoogte voor een sterke lamp als er licht tussen de koeler en cpucore doorschijnt dan is het niet goed en moet je de koeler er opnieuw opzetten.

Verder heb je de Vcore van je cpu veel te hoog staan, zet in het bios de vcore op 1,7 volt je zult zien dat je moederbord dan toch nog 1,75/1,78 volt doet, je processor loopt dan echt een stuk koeler.

Succes

Dennis

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 17:17 schreef Dennis3 het volgende:
Ik denk toch dat de koeler niet goed contact maakt met de core. Het beste wat je kan doen is om toch je moederbord uit de kast te halen en de koeler erop te laten zitten. Hou dan je moederbord op oog hoogte voor een sterke lamp als er licht tussen de koeler en cpucore doorschijnt dan is het niet goed en moet je de koeler er opnieuw opzetten.

Verder heb je de Vcore van je cpu veel te hoog staan, zet in het bios de vcore op 1,7 volt je zult zien dat je moederbord dan toch nog 1,75/1,78 volt doet, je processor loopt dan echt een stuk koeler.

Succes

Dennis
Ik zie het niet zitten om mijn Mobo eruit te schroeven met een zware koeler op mijn cpu (randjes van core zijn al aan het afbrokkelen :(
Ik ben het met je eens dat het lijkt dat ie niet goed contact maakt.. maar toch vaag... hoe zou dat kunnen, de klem zit toch echt strak hoor ( :( :( :( )

Ik denk niet ( weet het wel zeker) dat mijn Duron600 geen 1050 mhz trekt op die voltages die jij net noemde. Daar heeft ie echt het max. voor nodig.

Geen inspiratie

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik zou hem wel van je over willen nemen:)

doe maar een aanbod...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 17:39 schreef PowerPee het volgende:
Ik zou hem wel van je over willen nemen:)

doe maar een aanbod...
ZIE 3 POSTS TERUG :

Nee.Sorry... Ten eerst geef ik het niet zo snel op, misschien moet ik maar eens onder het zilverplaatje kijken, eventueel die pasta die daar schijnt te zitten vervangen door arctic silver. Verder is het zilverplaatje , als je met je vinger voelt wel helemaal glad. Maar je ziet duidelijk dat ie dat niet helemaal is. Dus misschien eens wat zilverpoets gebruiken
Verder is mijn vader heel blij dat de pc nu een stuk stiller is.

En blijft een statussymbool .

Misschien dat deze Duron gewoon een extreem heethoofd is. Draait nu inmiddels wel op 1050 en dat haalt toch niet iedere duron600. En als laatste zal mijn volgende cpu waarschijlijk een TB 1200> worden. En dan zal pas zal de silverado pas echt tot zijn recht komen ( is ook met oog op toekomst gekocht)

Zoals je ziet tal van redenen om hem niet weg te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door martijn12345 op 13-02-2001 16:05]

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Samenvatting van laatste posts:

iemand nog ideeen om uit te proberen ?
tips, dingen die ik eens moet checken?

zou het uitmaken als ik het zilveren plaatje met zilverpoets polijst ? en als ik het plaatje eruit schroef en de daar schijnbaar aanwezige koelprut vervang door arctic silver ?

Kan iemand me vertellen hoe ik ZEKER kan weten of hij goed gemonteerd zit ?

Geen inspiratie

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Zeg martijn12345 je verneukt de layout.
Dus als je ff een spatie ergens in je ondertitel wilt zetten, graag.. Bij voorkeur achter de laatste "Moeten..".

Zeer bedankt! :)

Verwijderd

Je kan eens met een lampje aan de zijkant van je koeler houden en kijken of er licht onderdoor komt...tis maar een vaag idtje maat het werkt waarschijnlijk wel...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 20:19 schreef Phreak het volgende:
Zeg martijn12345 je verneukt de layout.
Dus als je ff een spatie ergens in je ondertitel wilt zetten, graag.. Bij voorkeur achter de laatste "Moeten..".

Zeer bedankt! :)
beter ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 20:22 schreef eXistence het volgende:
Je kan eens met een lampje aan de zijkant van je koeler houden en kijken of er licht onderdoor komt...tis maar een vaag idtje maat het werkt waarschijnlijk wel...
Moet ik dan mijn moederbord er met koeler en al uithalen? Als het moet, dan moet het.Maar ik doe het liever niet.
Maar stel dat je dan ziet dat hij niet goed kontakt maakt... wat zou je daar dan aan kunnen doen ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb zo'n copper shim spacer gekocht dan zit hij er altijd goed op en weet je zeker dat je de core niet crushed!! :o

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 20:37 schreef eXistence het volgende:
Ik heb zo'n copper shim spacer gekocht dan zit hij er altijd goed op en weet je zeker dat je de core niet crushed!! :o
Zal ik daar eens naar kijken. scheelt dat iets wat betreft de temp. ?

Geen inspiratie

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
de temperatuurmeter van je cpu zit onder de cpu, als je nou op de een of andere manier de temperatuur van je koelblok meet, kun je weten of je koeler je cpu goed raakt. Hoe beter het contact, des te dichter moeten de temp van cpu en temp van koelding bij elkaar liggen. als de cpu veel heter is dan koelblok, is het echt een kwestie van contact (of dus het gebrek daaraan)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Exirion
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 februari 2001 20:50 schreef marble het volgende:

mijn TB(oke, geen duron) 900@1000 @1,8 wordt 35 graden stressed met een superorb van 60,-

tsja, shit happens :'(
Sorry hoor, maar daar klopt dus echt niks van! Mijn TB1000@1000 op 1.85V wordt stressed 50C, en dat is met een blower die direct lucht van buiten de kast op de CPU blaast. Als ie stressed 35C wordt dan zit je sensor niet goed tegen je CPU aan. Idle wordt ie bij mij al 26 a 27C.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:43 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Zal ik daar eens naar kijken. scheelt dat iets wat betreft de temp. ?
Schijnt wel iets beter te koelen had het zelf gekocht voor de veiligheid...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 20:55 schreef eXistence het volgende:

[..]

Schijnt wel iets beter te koelen had het zelf gekocht voor de veiligheid...
Ok doe ik dat ook, maar voor ik hem bestel nog een vraagje, past dat ding met iedere koeler ?
En hoe zet ik die er precies op ? Moet ik die gewoon zo op de cpu leggen, en dan gewoon de koeler erop ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:56 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Ok doe ik dat ook, maar voor ik hem bestel nog een vraagje, past dat ding met iedere koeler ?
En hoe zet ik die er precies op ? Moet ik die gewoon zo op de cpu leggen, en dan gewoon de koeler erop ?
Past met elke koeler en je legt het gewoon op de proc en dan de koeler erop dan ligt hij altijd recht...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
spacer is besteld

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik denk dat we te hoge verwachtingen hebben van de duurdere koelers. Al die verhalen over 30 C idle. De a7v geeft de temp toch al te hoog aan, trek er maar wat graden af. In verschillende tests blijkt dat je veel extra herrie erbij krijgt en veel extra geld uit moet geven om een paar graden extra te koelen. De silverado koelt goed en is stil, dat is ook wat waard. Voel onderaan de heatsink bij de proc hoe warm het daar is. Als dit goed heet is dan zit de koeler goed. Is ie lauw, beter contact laten maken. Meet anders de temp bij de core eens met zo'n binnen/buiten thermometer, digitaal ding weet je wel. Dat geeft ook een indicatie.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

jongens als jullie mij niet geloven. Wat betreft de prestatie van mijn silverado. Zal ik ff een paar screenshots plaatsen.
Als jullie ff uitleggen hoe dat gaat, dan plaats ik mijn screenshot. Ik heb zelf Website ruimte bij chello, ik krijg het alleen niet aan de praat. Als iemand daar een uitleg over geeft hoe ik via mijn ftp://members.rott.chello.nl/mmade mijn http://members.rott.chello.nl/mmade site online krijg dan plaats ik direct de pics. Mijn probleem bij chello was trouwens dat als ik een htm bestand genaamd index.html op mijn ftp site heb gezet en ik surf naar mijn http site dan geeft ie aan:

edit:

Forbidden
You don't have permission to access /mmade/ on this server.

Apache/1.3.12 Server at members.rott.chello.nl Port 80

Als ik mijn site online krijg zet ik er direct mijn beloofde review van de silverado bij.

Verwijderd

tsja, shit happens
Jah DOH maar jij hebt een 55 DB kabaal bak op je processor en de Silverado is zo goed als geluidsloos...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik zal eerst die coper spacer eens afwachten is besteld bij Ned-Cool

(hoe lang duurt dat ? ik heb hem besteld onder vooruitbetaling, en dat geld heb ik vanmorgen overgemaakt. Wanneer kan ik hem dan verwachten in huis te hebben ?)

Maar wat ik nu dus nog steeds niet weet is:
STEL dat ik met een lamp kijk of de heatsink wel goed contact maakt, en ik zie dat dat niet zo is. Wat kan je daar dan aan doen ?
of kun je dan alleen maar constateren dat het zo is, en ermee leren leven ?

ik wilde alwel vast iedereen bedanken voor het meedenken ( niet nu stoppen natuurlijk ;) want hij word nog steeds warmer dan nodig is)

Geen inspiratie

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Wel uitkijken met die spacer hoor! Ik heb reeds verhalen gelezen van lui die zo'n ding erop hadden geplaatst. Hij was net iets te dik en de koeler raakte de core niet -> say bye bye Duronnetje.

Ik heb ook goede verhalen over gehoord. Ik geloof 7 graden koeler met spacer, daarom heb ik er ook één klaarliggen, moet alleen nog ff een goed plekkie voor m'n tempsensor zien te vinden (A7V rev 1.01).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 09:16 schreef BoZ het volgende:
Ik denk dat we te hoge verwachtingen hebben van de duurdere koelers. Al die verhalen over 30 C idle.
30C idle is anders heel realistisch. Als je ACPI gebruikt in Windows 98, of Windows 2000 of Linux gebruikt dan wordt je CPU idle een stuk koeler dan 'gewoon idle'. Bij mijn PC wordt de CPU idle 26C bij een kamertemperatuur van 20C. Stressed is ie dan 50C. Dit is met een Super Orb en een fan in de zijwand van de kast die koele lucht op de CPU blaast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

In de tests die gepubliceerd worden van coolers ligt de idle temp toch meestal wat hoger dacht ik. Ik vind het in ieder geval knap als je een tb1000 idle op 30 graden krijgt, zonder dat je doof wordt van alle fans en turbocoolers. De mijne krijg ik niet lager dan 50 C met de toch goed geteste coolermaster ...6h51 of zoiets. Bigtower met twee 80mm sunons op 7v.
Hoe stel je de acpi eigenlijk in in win me?
Volgens mij staat ie bij mij aan, gechecked in het register.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 12:48 schreef BoZ het volgende:
In de tests die gepubliceerd worden van coolers ligt de idle temp toch meestal wat hoger dacht ik. Ik vind het in ieder geval knap als je een tb1000 idle op 30 graden krijgt, zonder dat je doof wordt van alle fans en turbocoolers.
Zoals ik zei heb ik een fan die direct koele lucht van buiten de case op de CPU blaast, dus soms is de CPU temp lager dan de case temp. Vaak is m'n case tegen de 30C terwijl de CPU 27C is. Ik heb maar 1 fan van de Orb draaien, en ik heb m'n voeding aangepast met een stille 96x96mm fan. Alles bij elkaar een hartstikke stil systeem :z En koel.

Als je ACPI aan hebt staan en geen lagere idle temps krijgt, dan kun je proberen om 'Enhance Chip Performance' uit te zetten in je BIOS. Scheelt bij mij 18 tot 20C in de idle temps :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 12:58 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zoals ik zei heb ik een fan die direct koele lucht van buiten de case op de CPU blaast, dus soms is de CPU temp lager dan de case temp. Vaak is m'n case tegen de 30C terwijl de CPU 27C is. Ik heb maar 1 fan van de Orb draaien, en ik heb m'n voeding aangepast met een stille 96x96mm fan. Alles bij elkaar een hartstikke stil systeem :z En koel.

Als je ACPI aan hebt staan en geen lagere idle temps krijgt, dan kun je proberen om 'Enhance Chip Performance' uit te zetten in je BIOS. Scheelt bij mij 18 tot 20C in de idle temps :)
Hoe zet ik ACPI aan/uit (wat is het eigenlijk)

die enhance chip performance, is dat niet die optie in de bios die bij asus disable is sinds bios 1003 ?
Als het dat niet is, wat is het dan wel ? en hoe/waar zet ik het uit ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Welke BIOS versie draai je Exirion? Ik draai nu met WZ_01 (beta bios).

Ik geloof dat de enhance chip performance daar niet meer in zit als instelbare optie.

Verwijderd

Oeps foutje. :+
Enhance chipset perf. zit er gewoon nog in.
(Was de K7 clock optimisation bij de Advaced Chipset Features die weg is.)

Verwijderd

Hummhh het ziet er trouwens niet naar uit dat het wat doet. Temp is hetzelfde.

Maar dat komt vast omdat dit een Duron is.
De Tbird kan zichzelf verder 'uit' zetten.....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 13:45 schreef Hooi het volgende:
Oeps foutje. :+
Enhance chipset perf. zit er gewoon nog in.
(Was de K7 clock optimisation bij de Advaced Chipset Features die weg is.)
Ik gebruik een UL, maar ik heb 'm wel gepatch om ACPI uit te kunnen zetten. Werkt een stuk beter met Windows 2000 *D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 13:48 schreef Hooi het volgende:
Hummhh het ziet er trouwens niet naar uit dat het wat doet. Temp is hetzelfde.

Maar dat komt vast omdat dit een Duron is.
De Tbird kan zichzelf verder 'uit' zetten.....
Wat is jouw idle temp dan? En met wat voor koeling, etc?

Verwijderd

Nu staat die Duron600 op 970, met Vcore op 1,85 (dat zeggen de sensors, ingesteld is geloof ik 1.825)
Hoger in klok gaat niet echt, de voeding stort een beetje in. de 5 Volt zit nu op 4.66 .. pffffff..

Enermax 430 is al besteld, wachten maar...

Idle zit hij altijd 10 graden boven de case, nu dus 33.8 Stressed iets van 5 daar weer boven, zou nu dus 39 of zo worden.

Koeler is Alpha 6035 met koperen spacer en dubbele (gestapelde) Ystech 27cfm fan.
Koelprut op de core is van 3DfxCool, vergelijkbaar een beetje met Arctic Silver.
Koperen spacer zit witte pasta op.

Scheelde trouwens wel een hele hap, spacer en dubbele fan.. maar aanvoeren van lucht naar de cpu ga ik ook maar eens naar kijken denk ik. Als het bij jou zo goed werkt, heb ik misschien er ook baat bij :P

Nu zit er voor een 120mm Panalflo in, achter 2 80mm fans. Misschien weer een stapje naar minder herrie :)

Verwijderd

Als ik zo die posting terug kijk, schrijf ik best wel in telegram stijl, terwijl er nog steeds een boel tekst verschijnt. poeh
:)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 14:16 schreef Hooi het volgende:
Nu staat die Duron600 op 970, met Vcore op 1,85 (dat zeggen de sensors, ingesteld is geloof ik 1.825)
Hoger in klok gaat niet echt, de voeding stort een beetje in. de 5 Volt zit nu op 4.66 .. pffffff..

Enermax 430 is al besteld, wachten maar...

Idle zit hij altijd 10 graden boven de case, nu dus 33.8 Stressed iets van 5 daar weer boven, zou nu dus 39 of zo worden.

Koeler is Alpha 6035 met koperen spacer en dubbele (gestapelde) Ystech 27cfm fan.
Koelprut op de core is van 3DfxCool, vergelijkbaar een beetje met Arctic Silver.
Koperen spacer zit witte pasta op.

Scheelde trouwens wel een hele hap, spacer en dubbele fan.. maar aanvoeren van lucht naar de cpu ga ik ook maar eens naar kijken denk ik. Als het bij jou zo goed werkt, heb ik misschien er ook baat bij :P

Nu zit er voor een 120mm Panalflo in, achter 2 80mm fans. Misschien weer een stapje naar minder herrie :)
waar heb je die pasta precies. tussen je spacer en je heatsink ?

(wat is ACPI, en hoe zet ik het aan ?)

Geen inspiratie

Verwijderd

Volgens mij ligt het ook aan het moederbord A7V,ik heb er zelf ook een met een TB900@1000 en een Spire MA324-15 koeler,Artic silver,Antec SC830 kast met 2 intake fans aan de achterkant,temp tijdens het surfen 48 graden en het moederbord is 31 graden.

• Daan
  • Laatst online: 22-08 11:31
Op dinsdag 13 februari 2001 20:33 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

beter ?
Goed man, thanks :)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 16:12 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

waar heb je die pasta precies. tussen je spacer en je heatsink ?

(wat is ACPI, en hoe zet ik het aan ?)
Om de spacer te monteren, heb ik de rubberen voetjes van de CPU gehaald. Toen met koelprut ertussen geprobeerd, maar dat is naadje. De boel schuift de hele tijd heen en weer, en zo dus nauwelijks te monteren.

Toen gewoon 4 drupjes twee componenten lijm op de hooekjes (sneldrogende), 5 minuutjes vasthouden, dan er wat zwaars op zetten ( :) potje pindakaas :) ), en uurtje laten drogen zo.

Nu zit er dus witte koelpasta op de spacer, en de goede kwaliteit pasta op de core. Dus inderdaad tussen de heatsink en de spacer.

ACPI wordt normaal vanzelf met Windows ge installeerd bij een Duron/Tbird systeem. Je kunt het snel zien als je op "Mijn Computer" rechtsklikt, eigenschappen, apparaatbeheer.

Kijk bij de onderdelen die bij Systeem staan. Je moet een "ACPI sytsteem button" (ik heb een Engelse Windows) en een "Advanced Configuration and Power Interface" hebben.

Dat laatste is ook de volle naam voor ACPI. Het is de opvolger van APM en bedient je voedings knop, standby mode, de verdeling van de IRQ's onder Windows, en de powersave functies. Zorgt ook voor grappen als "Suspend to RAM", "Wakeup On Lan", je PC aan zetten als de telefoon gaat en meer van dat soort dingen.

B-)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ok tnx. Maar is je idle temp nu hoger of juist lager als dat uit staat ?
maw. als ik een lagere temp wil. moet ik het dan uitschakelen ?

Geen inspiratie

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op woensdag 14 februari 2001 09:24 schreef Master_Egg het volgende:
jongens als jullie mij niet geloven. Wat betreft de prestatie van mijn silverado. Zal ik ff een paar screenshots plaatsen.
Als jullie ff uitleggen hoe dat gaat, dan plaats ik mijn screenshot. Ik heb zelf Website ruimte bij chello, ik krijg het alleen niet aan de praat. Als iemand daar een uitleg over geeft hoe ik via mijn ftp://members.rott.chello.nl/mmade mijn http://members.rott.chello.nl/mmade site online krijg dan plaats ik direct de pics. Mijn probleem bij chello was trouwens dat als ik een htm bestand genaamd index.html op mijn ftp site heb gezet en ik surf naar mijn http site dan geeft ie aan:

edit:

Forbidden
You don't have permission to access /mmade/ on this server.

Apache/1.3.12 Server at members.rott.chello.nl Port 80

Als ik mijn site online krijg zet ik er direct mijn beloofde review van de silverado bij.
niemand gaat erop in :?, geen interesse ofzo...? Als je nou ff die uitleg geeft, dan plaats ik die screenshots.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

nee dus... :(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
wil ze graag zien, maar ik weet het antwoord niet :'(

maak ff een nieuwe post hierover anders

Geen inspiratie

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 20:12 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

niemand gaat erop in :?, geen interesse ofzo...? Als je nou ff die uitleg geeft, dan plaats ik die screenshots.
Staat er misschien een subdirectory WWW?? zo ja; dan moet je index.html daarin zetten.

zo nee... eeehm... geen id ;)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 19:38 schreef martijn12345 het volgende:
ok tnx. Maar is je idle temp nu hoger of juist lager als dat uit staat ?
maw. als ik een lagere temp wil. moet ik het dan uitschakelen ?
Aanzetten dus.

Hoezo de vraag, staat ACPI dan niet aan bij jou ??

• Hielko
  • Laatst online: 22:49
Hey,

Als jullie nou eens de duitse THG bezoeken. Daar staat een test tussen een flink aantal koelers waaronder de silverad :).

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 20:12 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

Uhh nou eerst zet je het er op met een ftp programma, inloggen met je username en password. Staat trouwens correct uitgelegd in de papiertjes die je van chello hebt gekregen. bij mij tenminste wel :)

Inloggen op de ftp voor mijn homepage doe ik altijd met wincommander, voor een ander ftp programma moet je even zoeken...

Ik denk dat die 'forbidden' boodschap komt omdat er niets op staat ?? Bij mij werkt het dus wel. Maar dan Amsterdam (ams i.p.v. rott )

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 10:28 schreef hielko het volgende:
Hey,

Als jullie nou eens de duitse THG bezoeken. Daar staat een test tussen een flink aantal koelers waaronder de silverad :).
Wattisdatdan .. waarvindenwe dat Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//confused.gif

• Hielko
  • Laatst online: 22:49
Tomshardware.de

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ja, daar is een TB op een gigahertz meer dan 10 graden koeler als mijn Duron600@1050.

Ik dacht altijd dat TB sowieso al iets warmer werden als Durons. Dus dan snap ik het helemaal niet meer :?

Geen inspiratie

Verwijderd

Waarschijnlijk staat jouw Duron vceel verder overgeklokt als je naar het aantal mhz boven normaal kijkt, t'is tenslotte een 600 :9, en staat ook waarschijnlijk op 1.85 Volt. Waar staat die Tbird op ?? normaal op 1.7 of zo, scheelt een hoop.

Zet je Duron maar eens op 900 met Vcore op 1.7 of zo.
Dat scheelt een nogal dwarsstraat in temp. ..Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//insane.gif

Verwijderd

Volgens mij moet je er een spacer op pleuren en dat ding lekker stevig erop zetten MET arctic silver. Een goede airflow in je kast is ook wel belangrijk.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
arctic silver zit eronder. En de spacer is besteld bij Ned-Cool.
Ik heb er 2x 80mm in zitten. in voor IN een achter UIT. Meer wil ik er niet in. Heb de silverado mede omdat die stil is (eis van mijn vader)

Geen inspiratie

• Epsilon
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

waar kan je eigenlijk die silverado kopen?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 17:12 schreef epsilon het volgende:
waar kan je eigenlijk die silverado kopen?
het goedkoopste (sinds 1 feb van dit jaar) bij www.comex-sales.com
En dan even een meeltje sturen. Ik meen dat ie daar 168,80 was inc. verzendkosten.
Als je hem nu in Duitsland besteld 9 heb ik eerst ook gedaan) betaal je rond de 230 piek :(

Geen inspiratie

• Epsilon
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

laat dan echt maar zitten!!!!
damn 170,-!!

ik koop wel een fop38!!!!!
dan maar wat meer lawaai!!!

• Artcore
  • Niet online
Aan lawaai ga je echt kapot ergeren op den duur volgens mij.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Tis net wat je wilt he. Ik betaal graag 80 gulden extra voor al die tijd dat je achter je pc zit en het gewoon lekker stil is. Ik gebrui hem nu op mijn Duron. En ik ben van plan om gewoon over een jaarje ofzo een TB te kopen of opvolger ervan ofzo. Die passen als het goed is ook nog op dit bordje, en dan heb ik wel profijt van mijn dure koeler.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik zie echt helemaal niks staan bij comex-sales!!!

Alles is under construction.

Verwijderd

Is dat comex-sales gewoon een winkel in vaals ofzo? Want als ik dan ooit zo'n ding wil kopen dan rijd ik gewoon ff naar vaals.... woon in maastricht...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Als je nou eens rustig zou lezen wat er op die site staat dan zou je dit lezen: "en de NoiseControl behuizingen van A Conto."

ben het met je eens dat het niet erg duidelijk is. Maar ja moet gewoon even een meeltje sturen om hem te bestellen. Die van mij was echt snel binnen, ik geloof donderdag besteld, maandag was is binnen.

Het is nouwelijks een winkel te noemen. Een buro in een kamer waar een man 10 dingen tegelijk zat te doen en daarachter had ie van alles opgeslagen. Ik woon ook in maastricht, ben hem gewoon even af gaan halen (dan kost ie 145 piek i.p.v 168,80)
Dus daar kun je voor rijden ( en je hebt hem sneller binnen )

Dus als gewoon even meelen naar comexsales

Geen inspiratie

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 09:24 schreef Master_Egg het volgende:

He mr. Just found 50 grams of silver, je was het dus nog niet vergeten >:)
Ik kijk uit naar een "goede" review van die cooler :)
Waarom stuur je em niet op naar tweakers ?
Komt tie op de frontpage :)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 16 februari 2001 16:11 schreef Treb het volgende:

[..]

He mr. Just found 50 grams of silver, je was het dus nog niet vergeten >:)
Ik kijk uit naar een "goede" review van die cooler :)
Waarom stuur je em niet op naar tweakers ?
Komt tie op de frontpage :)
ohh ok das netjes.... 8-) coming soon...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
als het goed is komt vandaag mijn coper spacer binnen. Zal daarna even melden of ie nu koeler blijft.

Geen inspiratie

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
je moet wel even oppassen met een fan achter de silverado, die van mij zorgde ervoor dat de 2e fan werd belemmerd, resultaat idle boven de 80 graden........... oeps

snel de fan eruit gehaald. Morgen ga ik een supermicro 760a halen, en dan is het koel probleem wel opgelost. Een ding wil ik nog wel kwijt, NOOIT MEER AMD, wat een kutamdzooi, de helft van de tijd ben ik kwijt met het pappen en nathouden om de boel draaiend te houden.

Nu heb ik de Kast der Kasten, en het scheelt behoorlijk. Morgen gaat er een nieuw Mobo in, de MSI turbo en dan nog wachten op de shim en dan begint het grote genieten (misschien)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op dinsdag 13 februari 2001 20:52 schreef Exirion het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar klopt dus echt niks van! Mijn TB1000@1000 op 1.85V wordt stressed 50C, en dat is met een blower die direct lucht van buiten de kast op de CPU blaast. Als ie stressed 35C wordt dan zit je sensor niet goed tegen je CPU aan. Idle wordt ie bij mij al 26 a 27C.
hier moet ik me toch echt ff verdedigen :)
ik heb een superorb, en een TB 900@1008 op 1,8v.
met de kast dicht zit ik vaak met temperaturen van rond de 43 graden.
lijkt me redelijk realistisch.
en met mn kast open zit ie altijd tussen de 35-36 graden, of je het geloofd of niet.
ik gebruik geleidende pasta die ik van iemand geleend had (zat in een zwart proc. doosje, dus heb geen merk) ik heb de klemmen om em op mn proc te zetten een beetje omgebogen, zodat ie er makkelijker op en af kan (dus hij zit losser.)

en dan nog, stel dat die temp meting van MBM 5.05 en mn bios niet goed zijn omdat de sensor te ver van de core afzit, dan tel je er fijn 5 graden bij op, zit ik nog op 40 graden stressed (stressed = bij mij koe + paar keertjes sandra benches en 3d mark benches.)

zo :P

• debeer
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik heb nu net een paar dagen een silverado en heb hem al verschillende keren eraf en erop gedaan met verschillende diktes koelprut maar bij mij wordt ie idle ongeveer 36C en stressed kan ie oplopen tot bijna 50C.

Maar hijs wel heel stil.

debeerzietzevliegen.nl

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 17:20 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

het goedkoopste (sinds 1 feb van dit jaar) bij www.comex-sales.com
En dan even een meeltje sturen. Ik meen dat ie daar 168,80 was inc. verzendkosten.
Als je hem nu in Duitsland besteld 9 heb ik eerst ook gedaan) betaal je rond de 230 piek :(
Ik heb hem ook in Duitland bestelt. Koste mij "maar" 153.68
Snap ik dus niet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• debeer
  • Laatst online: 07-07 14:32
De ptt vraagt per januari 53,- extra voor post wissel handelingen of zoiets vandaar dat ie nu duurder uitkomt.

helemaal mee eens "insane".
met mijn oude pentium had ik ook nooit gezeik
ik dacht nu koop ik een goeie (dure) cooler, maakt het nog geen bal uit in temeratuur:(

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Hej Zeef,

Denk aan je hart. Heb ook AMD, maar ik vindt dat het ook MAYOR sucks. Je hebt nooit gefuck met intel;)

Mzzlz
I

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Waarom zetten jullie er in vredesnaam een spacer tussen, in de handleiding staat nog wel zo duidelijk GEEN SPACER, wat je ook doet...

duzzz. ezel of blind ofzo????:)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Mijn Athlon 1000@1100 is stressed 45 graden met een SuperOrb.
mijn Duron 700 is stressed 29 graden met een superorb waarvan de bovenste er uit is gehaald (kapot)
Pagina: 1