Toon posts:

[Call of Duty 4] sluit meteen weer af, DirectX error *

Pagina: 1
Acties:
  • 6.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Paar dagen geleden downloade ik net als jullie de demo van COD4:MW, hiervoor heb ik COD2 gespeeld. De eerste keer toen ik hem startte deed hij het gewoon, het spel liep ook lekker, maar al snel sloot het spel zichzelf af. Elke keer toen ik hem daarna probeerde te starten kreeg ik een zwart scherm, waar groene en grijze lijnen over heen liepen, en daarna sloot hij zichzelf weer af met een venster waar een DirectX error op stond. Ik instaleerde het spel opnieuw, maar weer het zelfde. Ik probeerde de nieuwste DirectX weer te instaleren, maar zonder resultaat. Wanhopig formateerde ik mijn pc, instaleerde hem weer opnieuw, maar weer het zelfde :'( .

Ik ben een paar dingen langs gegaan:

* Driver van videokaart :)
* DirectX :)
* Specs :)

Deze zijn denk ik dus niet het probleem.

Nog raarder is dat ik net COD2 weer op mijn pc heb gezet, en die precies het zelfde zegt, terwijl die het altijd heeft gedaan :? .

Kan een van jullie mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
En oja, Battlefield 2 en Counter-Strike: Source doen het wel gwn...

Verwijderd

Volgens mij heb ik nu hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik zat net in cod2, en ineens beeld vast. Ik weer terug naar windows en wat denk je directx error. Dat heb ik nog echt nooit gehad. Ik kan nu ongeveer 2 minuten spelen en hij vliegt er uit, echt superkloten. Cod4demo heb ik niet geprobeerd.
Welk besturingssysteem heb je? Ik draai onder Vista. K dacht al aan een update of zo.

edit
Ik heb nu net de computer opnieuw opgestart en weer proberen te spelen, dit lukte alleen de geluiden van de wapens waren helemaal vernaggeld. t ging heel erg haperig. Zeer vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 18:32 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Wat denkt dxdiag hiervan?

Dit moet trouwens niet in SGD maar in SPV, daar dit niet echt een discussie oplevert :P

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
Toevallig Atitool i.c.m. punkbuster aan staan? Zo ja: voordat je gaat gamen Atitool AF zetten. Dat was mijn probleem namelijk een hele tijd terug.

Verwijderd

Topicstarter
Even kijken:

* Ik heb Windows XP Home Edition
* Wat is SGD en SPV?
* Wat is Atitool AF?

TNX

Verwijderd

Topicstarter
En er zijn geen problemen gevonden bij dxdiag.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:34:
Even kijken:

* Ik heb Windows XP Home Edition
* Wat is SGD en SPV?
* Wat is Atitool AF?

TNX
SGD = Spielerij - Games & Discussies
SPV = Spielerij - Problemen & Vragen

Atitool AF = dat hij bedoelt dat je die uit moet zetten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Oke, waar kan dat? sorry^^

tnx

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu ook bij SPV ^^

Verwijderd

Topicstarter
mijn laatste vraag hier, waar kan ik ATITOOL AF uitzetten ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verplaatsen kan je zelf niet. Dat doe ik nu wel. En pas meteen de topictitel aan omdat alleen de naam van een spel zo weinig zegt over de vraag / het probleem ;) Maar lees dus even de "sticky" topics bovenaan een subforum door voor je een topic opent :)
Welkom trouwens.

Geef trouwens meteen even meer informatie. Je zegt dat 'je specs' het niet kunnen zijn. Wat zijn dan je specs (relevante hardware, OS, etc), en welke driverversies heb je geprobeerd? En qua informatie: je zegt "een DirectX error". Welke precies en wat zegt je event log / foutenlogboek?

edit:

1 Topic per vraag is zat, ik heb je andere topic dus gesloten :P En nu ik toch aan het 'zeuren' ben: gebruik ajb de edit knop om iets aan een post toe te voegen zolang niemand anders heeft gereageerd. Dit steeds na elkaar posten is onoverzichtelijk en hier niet de bedoeling.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2007 18:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:44:
mijn laatste vraag hier, waar kan ik ATITOOL AF uitzetten ?
Modbreak:Waar is die huilie nu voor nodig :? :{
En als je iets ziet in een topic dat niet volgens de policy is kan je beter een topicreport aanmaken ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Crash op 22-10-2007 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
minimum system:

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Proces
Display Card: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better
Memory: 512MB
Free Disk Space: 8GB
Operating System: Microsoft Windows XP

ik heb een AMD SEMPRON 3000+, en deze site (YouGamer.com) zegt dat dat goed genoeg is.
ik heb een ATI READEON X1600 Pro, beter dan de 9800Pro.
ik heb 768MB Ram.
ik heb 60GB vrije harde schijf ruimte.
en ik heb WinXP HE.

hier ligt het dus niet aan, en zoals ik al zei, de eerste keer deed ie het wel, en liep die lekker, en cod2 heeft het altijd goed gedaan.

mijn driver: ATI Catalyst™ 7.10 Display Driver for Windows XP Professional/Home Edition.
en ik doe altijd display driver only.
en nu geeft hij die directx error niet meer, maar ( In iw3sp.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. ) zo'n foumeldings rapport ofzo.

tnx

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien nog een tip _/-\o_ ?

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 19:21 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wachten? We zijn hier heus niet voor jou alleen op dit forum hoor? Of denk je dat we dit lezen en een oplossing weten maar dit niet vertellen en het pas zullen zeggen als jij erom vraagt? *knip*

Kicken binnen 24 uur is ook niet gewenst. ;)
Het is hier geen msn, lol. :?

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 14-11-2007 16:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
oki, ik w8

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:00:
minimum system:

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Proces
Display Card: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better
Memory: 512MB
Free Disk Space: 8GB
Operating System: Microsoft Windows XP

ik heb een AMD SEMPRON 3000+, en deze site (YouGamer.com) zegt dat dat goed genoeg is.
ik heb een ATI READEON X1600 Pro, beter dan de 9800Pro.
ik heb 768MB Ram.
ik heb 60GB vrije harde schijf ruimte.
en ik heb WinXP HE.
Dus...? Je dacht toch niet dat die error kwam doordat je processor niet snel genoeg is oid? *knip*
en nu geeft hij die directx error niet meer, maar ( In iw3sp.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. ) zo'n foumeldings rapport ofzo.
Sorry hoor, maar dit vind ik gewoon pure luiheid. Als ik alleen al die bestandsnaam intyp in google krijg ik een heleboel hits, die toevallig allemaal met CoD4 te maken hebben en met een error. Als je nou zelfs eerst eens zoekt voor je je vraag hier dumpt alsof het een helpdesk is? Het algemeen beleid #voorgot

Goed, mijn hits zodat je zelf niets hoef te typen:

http://www.gamespot.com/p...d=m-1-38833922&pid=939217
http://www.infinityward.c...dex.php/topic,1500.0.html
De rest van m'n hits op google.
Ja, kap nou eens met het maken van double-posts en triple-posts waarmee je je topic continu omhoog blijft schoppen. Zelfs nadat een moderator je hierop aanspreekt ga je er mee door:
F_J_K schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:45:
edit:
1 Topic per vraag is zat, ik heb je andere topic dus gesloten :P En nu ik toch aan het 'zeuren' ben: gebruik ajb de edit knop om iets aan een post toe te voegen zolang niemand anders heeft gereageerd. Dit steeds na elkaar posten is onoverzichtelijk en hier niet de bedoeling.

[ Voor 0% gewijzigd door Crash op 14-11-2007 16:26 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:52
Vraagje tussendoor, heb je Xfire aanstaan? :)
Zoja, sluit die even af, en dan nog even een keer proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door Dutchy007 op 21-10-2007 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, nee ^^, had ik na het formateren nog niet eens gedownload.
Maar, ik had van één van die gestuurde site een goede tip gekregen, ik moest een bepaald bestand van naam veranderen, gedaan, en raad eens, ik kreeg dat fout meldings rapport ofzo niet meer. Alleen, nu zit ik weer met mijn eerste fout, dat zwarte scherm en die lijnen, weet iemand daar een oplossing op?

tnx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kees, je laat ons nu weer raden. Da's niet handig ;) Welk bestandje en waarom hernoemen / wat deed dat bestand?

Ik vroeg de specs trouwens meer om een idee te krijgen van waar het fout kan gaan; minder dan de requirements hebben zal hooguit de boel heel traag of simpelweg niet laten draaien.
Ondanks dat andere spellen het wel doen, zou ik toch even kijken naar je hardware. Met name temperaturen. Wat dat betreft is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter iets om door te nemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter

"I had the same exact problem. But with a bit of trial and error, I fixed it.

Your problem is not with "iw3sp.exe". That's the demo executable. Chances are, your problem is with a file called "mssmp3.asi". It has something to do with the sound handling. Not sure what it does, but apparently, it's not necessary to run the game. I re-named the file, and I don't get the crash anymore. Presumably, you can delete it, but I simply chose to re-name it just in case.

Go into your CoD4 Demo installation folder. Go into the "miles" sub-folder. It should look something like:

c:\Program Files\Electronic Arts\C0D4 Demo\miles

Locate the file: "mssmp3.asi"

Rename it: "mssmp3.bak"

Run the game and see if that solves your problem. Hope it helps. "

Het hielp dus half, ik kreeg niet meer dat fout rapport gedoe van mincrosoft ^^, maar ik had nog wel last van zwart scherm en groene en grijze lijnen erdoor heen :( .
Een idee? Wat het kan zijn? _/-\o_
En, hoe kan je de temperatuur meten?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:02:
Google?
Glazen bol is kapot :'( Misschien videodrivers eraf halen, driversweeper draaien en andere drivers erop zetten proberen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:02:

"I had the same exact problem. But with a bit of trial and error, I fixed it.

Your problem is not with "iw3sp.exe". That's the demo executable. Chances are, your problem is with a file called "mssmp3.asi". It has something to do with the sound handling. Not sure what it does, but apparently, it's not necessary to run the game. I re-named the file, and I don't get the crash anymore. Presumably, you can delete it, but I simply chose to re-name it just in case.

Go into your CoD4 Demo installation folder. Go into the "miles" sub-folder. It should look something like:

c:\Program Files\Electronic Arts\C0D4 Demo\miles

Locate the file: "mssmp3.asi"

Rename it: "mssmp3.bak"

Run the game and see if that solves your problem. Hope it helps. "

Het hielp dus half, ik kreeg niet meer dat fout rapport gedoe van mincrosoft ^^, maar ik had nog wel last van zwart scherm en groene en grijze lijnen erdoor heen :( .
Ik ben me glazen bol vergeten ;(

Anyway. Probeer eens nieuwe videokaart drivers te installeren. Ik heb zelf Nvidia kaart en geen problemen.

Mischien dat je kan kijken wat er in de eventvieuwer wordt gezecht over die foutmelding? Mischien wel een driver probleempje...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb driver ( weer ) opnieuw geinstalleerd, geen verandering... jammer ^^
Is er iemand de de mogelijke problemen zou kunnen opsomen?

tnx ( daarna stop ik echt met vragen ) O-)

edit: Ook CSS is gestopt met werken, alleen de demo van BF2 doet het nog... En, ook raar, 3DMark06 wil niet draaien :?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:48 ]

Verwijderd

Verwijder ATI Catalyst™ 7.10 Display Driver.
En installeer ATI Catalyst™ 7.6 Display Driver

Dat hielp bij mij.....

Verwijderd

Same problem.. Draai op Nvdia :|

edit: Opgelost! Zet je Xfire uit voor als je cod4 ga spelen en dan kan je je resolutie veranderen. Dat werkt ! :9

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 16:04 ]

Verwijderd

werkt idd, gewoon xfire uit zetten :P bedankt man

Verwijderd

Topicstarter

edit: Ook CSS is gestopt met werken, alleen de demo van BF2 doet het nog... En, ook raar, 3DMark06 wil niet draaien :?
[/quote][quote]Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:14:

Verwijderd

Topicstarter

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
ook na het verwijderen van de driver "driver sweeper" gebruikt voordat je de nieuwe drivers installeerd?

en welke driver versies heb je nou geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Japidoff op 19-11-2007 18:37 ]

gang is alles

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soort probleem met COD 4

Multiplayer werkt gewoon maar ik kan single player niet opstarten
hij zegt dan:

########################################################################
Run In Safe Mode?

It appears that Call of Duty 4: Modern Warfare did not quit properly the last time it ran.
Do you want to run the game in safe mode?

This is recommended for most people.
It will change your system setting but not your controls.

########################################################################

Terwijl ik het nog geen één keer heb kunnen spelen

1 GB Ram
Athlon 3500+
8600 GT 256MB
Pagina: 1