Beste mensen,
Ondanks een reeks aan tutorials krijg ik het maar niet voor elkaar om mijn .htaccess goed te krijgen. Ik gebruik binnen mijn site de volgende opstelling:
www.url.nl/?s=[naamvanmap]&p=[naamvanbestand]
Als PHP dat leest include hij het bestand (include("includes/$_GET[s]/$_GET[p].php");) dat gaat vooralsnog goed.
Nu wil ik graag op dezelfde manier het bestand kunnen benaderen met de URL
www.url.nl/[naamvanmap]/[naamvanbestand]/
Maar dat wil niet lukken. Ik heb het geprobeerd met de volgende regels:
Bovenstaande code werkt niet, kan iemand mij vertellen hoe het wel moet? Als ik nu naar bovenstaande link ga, krijg ik geen 404 maar het ziet er ook niet hetzelfde uit als wanneer ik naar de eerste link ga.
Alvast bedankt!
Edit:
.htaccess wordt ondersteund door de server en ik upload het bestand naar de rootmap.
Ondanks een reeks aan tutorials krijg ik het maar niet voor elkaar om mijn .htaccess goed te krijgen. Ik gebruik binnen mijn site de volgende opstelling:
www.url.nl/?s=[naamvanmap]&p=[naamvanbestand]
Als PHP dat leest include hij het bestand (include("includes/$_GET[s]/$_GET[p].php");) dat gaat vooralsnog goed.
Nu wil ik graag op dezelfde manier het bestand kunnen benaderen met de URL
www.url.nl/[naamvanmap]/[naamvanbestand]/
Maar dat wil niet lukken. Ik heb het geprobeerd met de volgende regels:
code:
1
2
3
4
5
| RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/$ index.php?s=$1&p=$2&id=$3 RewriteRule ^(.*)/(.*)/$ index.php?s=$1&p=$2 |
Bovenstaande code werkt niet, kan iemand mij vertellen hoe het wel moet? Als ik nu naar bovenstaande link ga, krijg ik geen 404 maar het ziet er ook niet hetzelfde uit als wanneer ik naar de eerste link ga.
Alvast bedankt!
Edit:
.htaccess wordt ondersteund door de server en ik upload het bestand naar de rootmap.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 17:08 ]