Toon posts:

Na install IIS op server wordt gebruikersnaam & pas gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik reeds gepost onder het ander netwerk-forum. Ik kreeg tot nu toe geen reactie. Mss is het probleem niet duidelijk of gewoon geen interesse. Bij deze post ik het hier eens. Indien dit hier niet thuishoort mag de admin hem gerust verwijderen hoor! Hopende alles goed uitgelegd te hebben...

Hallo,

Wij zitten in een netwerk met enkele XP (home & pro door elkaar) pc's verbonden met een router. Op deze pc's staan geen gebruikerswachtwoorden of dergelijke. Er is ook maar 1 gebruikersnaam aanwezig per pc. Laat ik deze pc's nu de werkstations noemen

We hebben 1 centrale computer met XP pro die gebruikt wordt als file-server. Op deze server wordt een map gedeeld (c:\docs) waar iedereen zijn documenten in aparte mapjes opslaat. Ook op deze pc is maar 1 gebruikersnaam aanwezig. Deze wel met een wachtwoord (omdat er 's nachts automatisch een backup van deze map genomen wordt naar een usb harde schijf).

Op ieder werkstation hebben we een netwerkverbinding gemaakt naar de server. Namelijk de Z:\ van de werkstations is een netwerkverbinding naar de C:\docs van de server.

Dit heeft altijd perfect gewerkt tot dat ik IIS heb geinstalleerd op de server. IIS hebben we nodig omdat we lokaal een website met ASP zouden draaien, een soort intranet dus. Als we op de werkstations nu naar onze Z:\ willen gaan vraagt de pc ons naar de gebruikersnaam en wachtwoord. Dan moeten we deze gebruikersnaam en wachtwoord van de server intypen alvorens we in deze map kunnen.

Hoe is dit het simpelst op te lossen...? Op internet vind ik zaken zoals een virtuele map in IIS maar daar ben ik niet echt mee vertrouwd. Misschien is het makkelijkste een batch file maken die samen opstart met het werkstation om de mapping (z:\) te leggen naar de server...?

In de toekomst zouden we waarschijnlijk nog een werkplaats op een andere locatie hebben. Dit wil dus zeggen dat men vanop afstand ook zou moeten kunnen deze documenten openen enzo. Dit kunnen we dan wel oplossen met een ftp programma ofzo te installeren...?

Jullie raad of commentaar gevraagd dus. :)
Thanks!

Verwijderd

Netwerk verbinding opnieuw aanmaken met de credentials van dat server accountje..

Lekker secure btw :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is geen excuus om dan maar in PNS hetzelfde topic te openen.

Bump dan je topic na 24 uur om 'm nog eens onder de aandacht te brengen, of vraag een overplaatsing aan via een topicreport naar een ander forum als dat jou geschikter lijkt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

with ^^^ :)

Kick je oude topic maar omhoog :)

Dit topic is gesloten.