Toon posts:

Harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell pc met harde schijf. Nou heb ik hier wat programma's van verwijderd, en toen gaf hij een foutmelding in Windows. Ik kan mijn pc nu niet meer opnieuw opstarten. Nou heb ik mijn harde schijf uit mijn pc gehaald en in een externe behuizing aangesloten op mijn laptop. Deze herkent de harde schijf wel, maar als ik hem probeer te verkennen dan geeft hij dat de map beschadigd is en kan ik dus niet bij mijn bestanden die ik graag zou willen bewaren. Heeft iemand tips voor programma's die ik kan downloaden om toch nog deze data te bewaren?

Alvast bedankt!
Mark

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Draai scandisk eens op de schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb scandisk gerund, maar hij komt na 15 seconden gewoon weer terug in menu ervoor. Ook geeft hij aan bij eigenschappen dat de harde schijf geheel leeg is...

[ Voor 230% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 16:52 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23

Theo

moederbord

de schijf is waarschijnlijk NTFS geformatteerd. De map Mijn Documenten en Bureaublad zijn standaard gelockt en worden gewoonlijk alleen unlocked als jij je bij Windows aanmeld (bij de windows op de schijf)
Jij ziet nu wel gewoon de mappen staan alleen kan jij ze niet openen en zijn ze maar 0 MB.

Als je de computer (in veilige modis) opstart en je meld je aan met administrator (niet als user met admin rechten, echt als administrator) dan kun je een andere/nieuwe eigenaar toekennen aan de gelockte mapjes en deze beperking ook geheel verwijderen.. Je moet dan even bij de eigenschappen kijken van deze mapjes.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet in veilige modus mijn pc meer opstarten, ook dan komt hij met foutmelding...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draai maar een repair install.
Google: XP repair install

Beter advies kan ik je niet egven daar je info summier is.

[ Voor 35% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-10-2007 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet hoe ik hem geheel kan resetten, maar ik zou graag tips willen hebben over welke mogelijkheden ik heb om de bestanden die er nu op staan via een externe hardeschijfbehuizing met firewire aansluiting op mijn laptop over te zetten naar mijn laptop.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:09:
Ik kan niet in veilige modus mijn pc meer opstarten, ook dan komt hij met foutmelding...
Als je de schijf in een externe behuizing doe, je sluit hem op andere (wel werkende) computer en je start deze computer op (in veilige modus) Als je aangemeld bent als Administrator kun je de mappen "unlocken".

Edit: Een jaar gelden had ik hetzelfde probleem, ik heb hier toen ook een topic voor anagemaakt, en jij kan met dat topic ook bij jouw bestanden komen.
[NTFS] terughalen beveiligde data

[ Voor 20% gewijzigd door Theo op 20-10-2007 23:09 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1