Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Suckerfish menu met meerdere lagen

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:00

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Ik probeer een suckerfish menu met meerdere sub items te maken, zoals in deze tutorial: http://www.htmldog.com/articles/suckerfish/dropdowns/

Dit is het resultaat tot nu toe:
http://jcai.nl/suckerfish/

Echter wil ik een paar extra functies hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld dat de eerste laag (de horizontale balk) zich aanpast aan de breedte van de menu items. Ook wil ik graag dat de huidig geselecteerde item een kleurtje heeft (en alle items die daaronder zitten ook gekleurd zijn).

Tot nu toe heb ik dit voor elkaar gekregen, maar het lukt me maar niet om de bla items naast de sub items te krijgen, die zouden namelijk daarnaast moeten uitklappen en niet er onder.

Source code van wat ik tot nu toe heb kan je hier downloaden:
http://jcai.nl/suckerfish/suckerfish.zip

Kan iemand mij helpen?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo wil ik bijvoorbeeld dat de eerste laag (de horizontale balk) zich aanpast aan de breedte van de menu items.
Ik geloof niet dat er een trucje is voor het erven van de breedte. Je zou het handmatig kunnen doen door classes aan de parent <li>'s te hangen, en de breedte aan te geven per class.
Ook wil ik graag dat de huidig geselecteerde item een kleurtje heeft (en alle items die daaronder zitten ook gekleurd zijn).
Pas bij de juiste :hovers en .suckerfish'es de color en/of background-color aan.
maar het lukt me maar niet om de bla items naast de sub items te krijgen
Voeg dit onderaan je CSS toe.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#mainnav li li:hover ul,
#mainnav li li.suckerfish ul{
    left: 100px;
    top: -1px;
}

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Kijk eens naar "son of suckerfish" die kan de bla items naast de sub items zetten.

edit: Aah verrek, die gebruik je al (aan de link in je startpost te zien).
Dan moet het een eitje zijn om aan de praat te krijgen... onderaan staan een paar examples.
two level example zou je dan naar kunnen kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 21-10-2007 13:13 ]

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Geweldig, de code van Blaise werkt perfect!
Erg voor de hand liggend eigenlijk, maar enorm bedankt!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 22:29
job schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:08:
Kijk eens naar "son of suckerfish" die kan de bla items naast de sub items zetten.

edit: Aah verrek, die gebruik je al (aan de link in je startpost te zien).
Dan moet het een eitje zijn om aan de praat te krijgen... onderaan staan een paar examples.
two level example zou je dan naar kunnen kijken.
Ja, is allemaal erg browser afhankelijk.
Bij mij op de ene staan de bla items wel naast de sub, op de andere niet.
Beide comps hebben IE6, alleen is een ervan nooit geupdated.

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
niet geheel on topic, mar hoe kan je in hemelsnaam bij bijvoorbeeld Menu 3, Sub Menu 3 selecteren ??

Als ik over de navigatie ga, krijg ik automatisch de onderverdeling bij Sub Menu 1 ...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10

BCC

bartgabriels schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:01:
niet geheel on topic, mar hoe kan je in hemelsnaam bij bijvoorbeeld Menu 3, Sub Menu 3 selecteren ??

Als ik over de navigatie ga, krijg ik automatisch de onderverdeling bij Sub Menu 1 ...
Ik vermoed dat IE6 ze er rechts naast zet. In Firefox is dit menu onbruikbaar. Misschien iets dat je wil meenemen bij het maken van je site :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 13:58

Petuhr

FreeBSD

bartgabriels schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:01:

Zelfde probleem hier ja :) ( opera 9.20 )

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
BCC schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:10:
[...]

Ik vermoed dat IE6 ze er rechts naast zet. In Firefox is dit menu onbruikbaar. Misschien iets dat je wil meenemen bij het maken van je site :)
In IE7 werkt het alvast ook niet.

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Er bleek inderdaad nog een fout in de fix te zitten.

In plaats van een top, heb ik nu een margin-top gebruikt en nu klapt het menu wel op de goede plek uit.
Het is inderdaad de bedoeling om een menu te maken die in zoveel mogelijk browsers werkt. (Ik ontwikkel standaard in Firefox). Hopelijk kan deze post andere mensen helpen bij het maken van een mooi suckerfish menu.

Ik heb de fix online gezet en getest op een paar browsers. (zie: http://jcai.nl/suckerfish/)

De code is ook weer te downloaden op http://jcai.nl/suckerfish/suckerfish.zip.

Het is misschien leuk als er ook nog op een Mac met Safari getest kan worden.
Safari onder windows gaf nog problemen. Ook Internet Explorer 5.5 heeft nog een klein display foutje.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 22:29
Bij mij werkt ie nu met beide IE6'en en ook m'n desktop met IE7
Eerst klapte het 2e submenu niet lager uit, nu wel, en ook dus er naast.
Pagina: 1