[VISTA] in-place upgrade installatie uitvoeren geeft fout*

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik probeer van mijn Windows XP Professional (NED) naar een Windows Vista Business (NED) up te graden. Dit wil ik doen op een IBM Z61m notebook.

Voor de installatie heb ik de Windows Upgrade Advisor uitgevoerd en die raadde me Windows Vista Business aan. Vervolgens probeerde ik een upgrade uit te voeren en met Daemon Tools had ik iso geladen in een virtueel cd-station. Deze installatie kon echter niet doorgaan en bij 64% (bij de laatste stap) begon hij mijn systeem terug te draaien naar Windows XP. En kreeg ik volgende foutmeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k28/KelephantNL/error1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k28/KelephantNL/error2.jpg

Ik heb de iso ook eens gebrand op een dvd-rom en de installatie via een dvd geprobeerd, hetzelfde probleem, hetzelfde probleem als ik gewoon de setup vanaf de computer runde. Als ik een rapport verstuur krijg ik een melding dat het te beschadigd is en word ik doorgestuurd naar een Windows-hulp-pagina. Ik probeerde een schijfcontrole te doen, maar dat wilde niet lukken. Windows annuleerde die automatisch, dan heb ik dat maar via uitvoeren moeten doen. Ik snap echt niet wat het probleem kan zijn. Enige hulp is welkom, bij voorbaat dank!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom maakt ge niet mooi backups van alles en begint ge met een propere installatie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Hoe gaat dit dan concreet in z'n werk? Gewoon een back-up maken, vervolgens een verse installatie en dan wat? Kan ik gewoon mijn voordien geinstalleerde software terughalen? Aangezien ik deze echt wel nodig heb en dit ook tevens de reden is dat ik verkies om up te graden.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kunt ge die software niet gewoon herinstalleren? Waarschijnlijk bolt het toch niet optimaal als ge een upgrade doet.

Ik heb toen ik van XP -> Vista ben gegaan, heb ik gewoon mijn persoonlijke documenten en dergelijke op CD gebrand, en daarna opgestart vanaf de Vista schijf, partitie leeggemaakt, en vanaf nul begonnen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KS1987 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:24:
Vervolgens probeerde ik een upgrade uit te voeren en met Daemon Tools had ik iso geladen in een virtueel cd-station.
Deinstalleren die hap en dan nog eens proberen.

CD-Emulatiesoftware die niet van de goede versie is zorgt juist voor problemen als je een in-place upgrade vanuit Windows doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KS1987 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:44:
Kan ik gewoon mijn voordien geinstalleerde software terughalen? Aangezien ik deze echt wel nodig heb en dit ook tevens de reden is dat ik verkies om up te graden.
Dan kun je beter bij XP blijven. Upgraden is eigenlijk nergens voor nodig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zou normaal geen moeite hebben om de software te herinstalleren, maar ik heb niet langer toegang tot alle setups en sommige installaties vergen toch x aantal uren, tijd dat ik helaas niet heb.

Toch zou ik graag dit nieuwe os ontdekken, maar ik wist niet dat een probleem was met mijn daemon tools, maar als ik het via een gebrande dvd doe, heb ik juist hetzelfde probleem, dus ja...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KS1987 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:56:
Ik zou normaal geen moeite hebben om de software te herinstalleren, maar ik heb niet langer toegang tot alle setups en sommige installaties vergen toch x aantal uren, tijd dat ik helaas niet heb.

Toch zou ik graag dit nieuwe os ontdekken, maar ik wist niet dat een probleem was met mijn daemon tools, maar als ik het via een gebrande dvd doe, heb ik juist hetzelfde probleem, dus ja...
Dan kan je nog beter overwegen een virtuele PC aan te maken om het te proberen. Heb je wel veel RAM voor nodig, dat is een nadeel bij Vista :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik gebruik sowieso al een virtuele pc omgeving voor het testen van verschillende linxu distro's, maar met 1 GB ram zal ik het niet lang rekken voor Vista. Ik ben enkel nieuwsgierig wrm ik geen upgrade kan uitvoeren...

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48
KS1987 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:55:
Ik gebruik sowieso al een virtuele pc omgeving voor het testen van verschillende linxu distro's, maar met 1 GB ram zal ik het niet lang rekken voor Vista. Ik ben enkel nieuwsgierig wrm ik geen upgrade kan uitvoeren...
Je zegt dat je geen tijd hebt om alles op nieuw te installeren, maar ondertussen wil je wel een nieuw OS installeren.

In hoe verre denk je dat de upgrade minder tijd zal vergen? heb je al onderzoek gedaan naar drivers, compatibiliteit van jou programma's icm Vista (Waarschijnelijk moet er een hoop geupdate worden en dat kost misschien nog wel meer tijd). Tevens zul vast en zeker nog wel ergens een probleempje tegenkomen.

Al met al denk ik niet dat het upgraden van XP naar Vista zo zinvol is. Als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken welke programma's ik nodig heb en gebruik, daarna van al die programma's checken of er updates voor zijn zodat ze op Vista werken en daarna Drivers zoeken voor je laptop kijken of er Vista drivers zijn. En van daaruit een beslissing maken of het niet slimmer is om lekker met een verse Vista te beginnen (Heb je meteen een backup van je belangrijke bestanden)

edit: Heb je al in het logboek gekeken om te zien wat er daadwerkelijk is foutgegaan? Misschien geeft dat meer inzicht over wat er mis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door papmetklonten op 21-10-2007 00:07 ]

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
De installatie van Vista duurt wel x aantal uur en ik heb deze al drie keer mogen uitvoeren, maar ze vraagt me niet heel de tijd achter de computer. Terwijl ik bij sommige software dat wel moet en ik bij veel niet meer toegang er toe heb tot. Er zijn idd een paar programma's die niet compatibel zijn, maar de belangrijkste blijven buiten schot.

Maar ik begrijp u niet als u zegt dat ik bij een verse installatie, onmiddellijk een backup heb van mijn belangrijkste bestanden. Kan ik dan een windows backup importeren na een verse installatie van Vista? Het logboek hoe? Als ik het foutenrapport wil doorsturen, zegt Microsoft dat hij corrupted is. Waar en hoe kan ik dan dat logboek bekijken?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KS1987 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:48:
De installatie van Vista duurt wel x aantal uur en ik heb deze al drie keer mogen uitvoeren, maar ze vraagt me niet heel de tijd achter de computer. Terwijl ik bij sommige software dat wel moet en ik bij veel niet meer toegang er toe heb tot. Er zijn idd een paar programma's die niet compatibel zijn, maar de belangrijkste blijven buiten schot.

Maar ik begrijp u niet als u zegt dat ik bij een verse installatie, onmiddellijk een backup heb van mijn belangrijkste bestanden. Kan ik dan een windows backup importeren na een verse installatie van Vista? Het logboek hoe? Als ik het foutenrapport wil doorsturen, zegt Microsoft dat hij corrupted is. Waar en hoe kan ik dan dat logboek bekijken?
Een backup maak je op DVD of externe harde schijf. Je maakt een image van je harde schijf met Norton Ghost, zodat je altijd dingen terug kunt zetten. Ik krijg een beetje het gevoel dat je niet echt weet wat je aan het doen bent (nofi), dus het advies is om een complete backup te maken, en dan vers te installeren.

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48
KS1987 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:48:

Ik had het niet over een fouten rapport doorsturen. Ik had het over je eventlog bekijken.

Ga naar start en kies dan voor Uitvoeren.
Typ "eventvwr.msc" in en druk op enter

Nu heb je je logboeken voor je en kun je eens bekijken wat er zoal mis gaat op jouw pc.

Je moet natuurlijk wel eerst een backup maken van je huidige bestanden als je vista vers gaat installeren (Als de bestanden echt zo belangrijk zijn als je zegt dat ze zijn heb je dat natuurlijk al gedaan.)(Maak desnoods een image van je huidige windows zodat je deze altijd kunt terug zetten.).

In veel gevallen gaat een upgrade goed, en ik kan niet kijken hoe jou systeem op het moment geinstalleerd is maar hou er rekening mee dat er veel mis kan gaan met een upgrade, in sommige gevallen zelfs dat het systeem onbruikbaar word en dan heb je nog meer problemen.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik had al een back-up gemaakt via Windows back-up, maar ik had geen idee dat ik een back-up gemaakt in XP kon gebruiken om gegevens te importeren in Vista. Hoe gaat dit concreet in z'n werk? Gewoon een beknopte versie, ik zal wel googlen op de uitgebreide versie.

In mijn logboek vind ik niet onmiddellijk iets terug onder toepassingen. En bedoelt u met "in veel gevallen gaat een upgrade goed", met de optie upgrade binnen het Vista-installatie menu of gewoon een upgrade van XP naar Vista? Alvast bedankt en bedankt voor enige toekomstig advies ;) !

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Vista staat erop, verste install. Maar ben ik nu het beste af met Windows.old of die gegevens importeren uit m'n back-up ? Want ik zou ze graag integreren in m'n Vista omgeving. ;)

ps: hoe moet ik volgende instellingen veranderen, dat ik heel de tijd gevraagd word als ik iets wil doen, of ik wil doorgaan of niet, ik heb de hulp geraagdpleegd en het veiligheidsscherm maar bij extra instellingen lijkt dat niet onmiddellijk veranderbaar en voor de rest vind ik het ook niet...

[ Voor 45% gewijzigd door KS1987 op 22-10-2007 22:00 ]

Pagina: 1