Toon posts:

Stabiliteit van WLAN verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik net verhuisd ben moet ik helaas gebruik maken van WiFi, nou maakt de doorvoersnelheid me niet eens zo veel uit maar erger ik me veelal aan de instabliteit van WLAN.

Nou heb ik even rond zitten kijken op meerdere sites en zie je mensen die allerlei antennetjes bouwen en dergelijke.

Kan het kloppen dat deze antennes alleen voor het vergroten van het bereik is en niet voor de stabiliteit of zie ik dat verkeerd? En als dat het geval is, is er dan een mogelijkheid mijn WiFi stabieler te maken?

Het gaat om een afstand van hemelsbreed 7 meter met een betonnen muurtje, standaard gaat het met mijn Intel 2200BG in mijn laptop al aardig stabiel maar ik ben bang dat hij er met gamen of file transfers uitklapt. Het kaartje moet een PCI kaartje worden, chipset zoek ik zelf wel uit, maar ik vroeg dit me gewoon af. AP is een Speedtouch WiFi multipc modem.

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:02:
[...]
maar ik ben bang dat hij er met gamen of file transfers uitklapt.
Een mens lijdt dikwijls het meest door/van het lijden dat hij vreest... Eerst uitproberen voor je je zorgen maakt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:12:
[...]

Een mens lijdt dikwijls het meest door/van het lijden dat hij vreest... Eerst uitproberen voor je je zorgen maakt?
Dat is wel waar maar ik heb nog geen kaart, dus als ik een paar tientjes meer kan besteden bovenop een startbedrag van 40 euro voor een betere kaart dan doe ik dat liever..

Verwijderd

De afstand tussen me waardeloze sweex router en me sitecom usb wifi stikkie is ongeveer 12 meter met 2 betonnen vloeren

meestal 2/5 of 3/5 streepjes en redelijk stabiel.
zal wel niet geschikt zijn voor ping-afhankelijke games maar verder goed uit te houden.

denk dat het wel redelijk voor je uit te houden zal zijn :P

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

VisionMaster

Security!

Met een Wifi antenna op het juiste kanaal en de volgende instructies kan je je eigen richtantenne maken met Pringles bussen :D

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

(Gister op de opendag van www.Nikhef.nl gedaan en het werkt top!)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:02:
Het gaat om een afstand van hemelsbreed 7 meter met een betonnen muurtje, standaard gaat het met mijn Intel 2200BG in mijn laptop al aardig stabiel maar ik ben bang dat hij er met gamen of file transfers uitklapt. Het kaartje moet een PCI kaartje worden, chipset zoek ik zelf wel uit, maar ik vroeg dit me gewoon af. AP is een Speedtouch WiFi multipc modem.

Alvast bedankt.
Met een 2200BG heb je over het algemeen een beter bereik dan een standaard PCI WLAN-kaartje. Bij de 2200BG moet er namelijk apart een antenne-kabel aangesloten worden, en dikwijls loopt deze boven je (laptop) monitor langs, wat voor een betere bereik zorgt dan een klein plastic antennetje bij een PCI-kaart

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:38:
[...]

Met een 2200BG heb je over het algemeen een beter bereik dan een standaard PCI WLAN-kaartje. Bij de 2200BG moet er namelijk apart een antenne-kabel aangesloten worden, en dikwijls loopt deze boven je (laptop) monitor langs, wat voor een betere bereik zorgt dan een klein plastic antennetje bij een PCI-kaart
Is een kaartje met een losse antene (met voetje) in dat geval beter? Dan zet ik deze ergens op mijn bureau.

En moet ik een omnidirectionele of directionele antenne nemen? Ik zeg directioneel maar ik kan me goed vergissen. Én wat zou dan toch een tof kaartje hier voor zijn?
Pagina: 1