Vage kleurstrepen in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:07

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Check dit eens uit:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/scrambledbeeld.jpg

Ik heb dus sinds een tijdje last van deze rare strepen. In de bios en tijdens het opstarten van XP is het beeld gewoon zoals het moet zijn. Echter als ik in Windows ben zie ik die rare strepen. Als ik dan op een internetpagina of in de windows verkenner naar boven of beneden scroll, worden deze strepen uitgerekt zoals op het plaatje te zien is.

Wat ik al geprobeerd heb:
- ik heb al de nieuwste drivers van ATI gedownload van hun site, geen verandering
- ik heb al mogelijke resoluties geprobeerd met daarbij de kleurinstellingen en verschillende frequenties, echter geen verandering
- ik heb hardwareversnelling uitgeschakeld op het tabblad probleem oplossen, geen resultaat
- ik heb gecombineerd schrijven uitgeschakeld op het tabblad probleem oplossen, geen resultaat
- ik heb alle bovenstaande zaken allemaal gecombineerd uitgeprobeerd, geen resultaat

Het vreemde is dat wanneer ik op een internetpagina ben en die kleurvegen komen in beeld, en als ik dan met de muiscursor over het beeld ga om het te selecteren dan verdwijnen de strepen en komen er gewoon weer de standaard streepjes te zien. Als ik dan weer scroll dan worden die standaard streepjes weer vegen.

Zeg me aub niet dat mijn VGA-kaart stuk is want heb er 440euro voor gelapt en heb helaas geen garantie meer erop.

Systeem specs:
Windows XP Pro NL, incl alle updates
Asus P4C800 Deluxe
Pentium 4 3.0 HT Prescott
4x 512MB Kingston HyperX PC3200
Saphire ATI Radeon X800 Pro 256mb
1x Western Digital Raptor 36GB
2x Maxtor 120GB in RAID config
Overige specs zie mijn onderschrift

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Sorry, maar dat is wel duidelijk de videokaart die moeilijk doet.
Lijkt er op een kapotte videogeheugen module.

Je zou de boel nog kunnen uitsluiten door de kaart in een andere pc te testen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 20-10-2007 13:45 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Ben toch bang dat je kaart ergens een beetje heet wordt / defect raakt.
Als je de zijkap van je case even openzet, en er een tafelventilator op richt, is het dan weg ?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Nee dan is het niet weg, ik denk niet dat het iets met de cooling te maken heeft omdat ik niets heb overgeklokt. Heb veel fans er in en hij voelt ook niet warm aan ofzo. Het is gelijk nadat hij de hele avond heeft uitgestaan en ik zet hem 's ochtends aan dat wanneer hij in windows komt die strepen geeft. Ook in de bios en tijdens het laadscherm van windows is er gewoon nix aan de hand... 8)7

Forever raver!

• Banshee
Probeer de standaard windows driver eens, om uit te sluiten dat het niet aan de Catalyst serie ligt.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Banshee schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:52:
Probeer de standaard windows driver eens, om uit te sluiten dat het niet aan de Catalyst serie ligt.
Ik heb in het apparaatbeheer bij mijn videokaart gekozen voor installatie ongedaan maken. De computer is toen opnieuw opgestart en nu zit ik in een zeer lage resolutie, maar de strepen zijn weg!! Hoe kan dat nou? Ik heb gewoon de laatste drivers van mijn videokaart gehaald van de site van ATI...

Edit:
Ik heb de resolutie verhoogt en toen kwamen de strepen weer, ik zag toen wel dat de stuurprogramma's weer geladen werden. Ik zit nu in de veilige modus te werken en de strepen zijn weg. De resolutie waarbij ik net die strepen niet had was 640x480. Toen ik hem daarna op 800x600 zetten waren de strepen weer aanwezig. In de veilige modus staat de resolutie ook op 800x600 maar nu zijn de strepen er weer niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Techno Overlord op 20-10-2007 14:04 ]

Forever raver!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Probeer eens wat oudere drivers, misschien zorgen de nieuwste drivers voor de problemen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Banshee
Probeer Cat. 7.7 eens, is wat ouder, en heeft de laatste ondersteuning voor AGP.
Nieuwere drivers veroorzaken veel problemen bij AGP gebruikers.
Als ik bij mij een driver na 7.7 gebruik krijg ik ook rare hick-ups en corruptie, raar maar waar.
Misschien is dat het bij jou ook.

Catalyst 7.7

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb dus die drivers geinstalleerd maar zelfde probleem. Ik heb de drivers geinstalleerd van de cd-rom die bij mijn kaart werd meegeleverd maar hetzelfde probleem. Vind het echt heel raar dat hij het wel gewoon doet in veilige modus en bij het opstarten en in de bios. Maar zodra ik de resolutie hoger zet komen die %$@*&#-strepen in beeld :(

Wat ik nu nog ga proberen is mijn pc opnieuw installeren in de hoop dat het dan weg is. Denk het niet maarja nooit geschoten is altijd mis, toch? Daar gaan mijn 440euro's :( :(

Forever raver!

• Banshee
Je kan nog proberen om met Ati Tray Tools de kloksnelheden van je kaart iets te verlagen.
Misschien dan je er dan vanaf bent, weet je in ieder geval wat de oorzaak is.
Waarschijnlijk een defecte geheugenmodule op je kaart, en met behulp van wat lagere snelheden toch stabiel kan draaien zonder arti's.
Wellicht helpt een reinstall ook wel, maar dat moeten we dan even afwachten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

CaptainM schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:58:
Edit:
Ik heb de resolutie verhoogt en toen kwamen de strepen weer, ik zag toen wel dat de stuurprogramma's weer geladen werden. Ik zit nu in de veilige modus te werken en de strepen zijn weg. De resolutie waarbij ik net die strepen niet had was 640x480. Toen ik hem daarna op 800x600 zetten waren de strepen weer aanwezig. In de veilige modus staat de resolutie ook op 800x600 maar nu zijn de strepen er weer niet.
In veilige modus, en op momenten dat windows nog geen driver geinstalleerd heeft (en ook tijdens de bios en het windows bootscherm) gebruikt windows een vrij basale driver.
Deze driver gebruikt een minimum aan geheugen en mogelijkheden van je grafische kaart.
Als de fout in een geheugen module zit, dan is de kans groot dat windows het kapotte deel niet aanspreekt.
Zijn de drivers geladen.. dan spreekt windows weer de gehele videokaart aan en komt het probleem pas aan het licht.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-10-2007 14:47 ]

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 18:20
Al een tijd ben ik bezig om het zelfdeprobleem op te lossen.

Bij het opstarten van een pc zijn er rare strepen in het beeld, van boven naar beneden kleine gele vlekjes. het is niet altijd zo.

Het ligt niet aan de monitor. want via VNC viewer wordt het op remote pc ook zichtbaar op de monitor. De videokaart kan het ook niet zijn.. omdat het ook via een andere pc zichtbaar is.

Het is eigenlijk sinds de nieuwe installatie van WINXP. de ene keer is het na een reset weg, de andere keer blijft het..

Windows kan het niet zijn, omdat wanneer ik in de BIOS ben, het ook is.
Het scherm wordt een soort van gescrambled op een aantal verticale vlakken.
De bios is uptodate (al lange tijd overigens)
De bios al een keer terug gezet naar de standaard instellingen

help?

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Exact het zelfde probleem met een ATI 9800 Pro gehad. Zelfde kleuren enzo; volledig het zelfde beeld als in de startpost.

Ik kon zelf niet bepalen waardoor het kwam, maar had wel de indruk dat de strepen sneller durfden te voorschijn komen als de kaart wat zwaarder belast was geweest. Gewoon stuk denk ik. Dan maar een ATI 9600 in de plaats gestoken. Geen probleem meer.

• ijsbeer910
maar kan het dan overdraagbaar zijn als je pc anywhere enzo werkt?
hmmmm ik had de drivers er af gegooid, en nog het probleem.
kzal misschien toch eens een andere videokaart er in frommelen, als dat helpt :D
tnxx!!!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
100% brak geheugen van de videokaart. (komt meestal niet door hitte)

• ijsbeer910
er staat me iets bij dat ik een keer een condensator er per ongeluk afgebroken heb.
kheb er toen een andere op gezet. misschiend at de voeding wat schommeld?
maar het zou zomaar op een andere kaart geweest kunnen zijn.
ik zal em morgen eens uitwisselen. de kaart dan :D

• ijsbeer910
nou,
videokaart uit gewisseld, en het probleem is niet meer voorgekomen :D :D
alleen window crashte wel eens spontaan daarna...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde geval.
Dit echter met een 6800LE AGP kaartje.
Met de windows driver geen probleem.
Maar zodra de Nvidia drivers worden gebruikt krijg ik hetzelfde.
Ik heb inmiddels via tweakers een 7600GT kaartje aangeschaft,die ik van de week wel zal krijgen.
Ik heb namelijk ook het vermoeden dat dit aan de videokaart ligt.
Verschillende keren windows geinstalleert,en ook diverse harde schijven gebruikt.
Geen resultaat hiermee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:03:
Ik heb precies hetzelfde geval.
Dit echter met een 6800LE AGP kaartje.
Met de windows driver geen probleem.
Maar zodra de Nvidia drivers worden gebruikt krijg ik hetzelfde.
Ik heb inmiddels via tweakers een 7600GT kaartje aangeschaft,die ik van de week wel zal krijgen.
Ik heb namelijk ook het vermoeden dat dit aan de videokaart ligt.
Verschillende keren windows geinstalleert,en ook diverse harde schijven gebruikt.
Geen resultaat hiermee.
En inderdaad lag het aan de videokaart.
Nieuwe kaart erin en geen problemen meer.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Eindelijk zijn de strepen verdwenen. De nieuwe videokaart, de Geforce 6800Ultra, heeft alle strepen van het beeld getoverd. _/-\o_

Forever raver!

Pagina: 1