Hallo,
Sinds kort gebruik ik op m'n P5B een raid 0 array van 2 250GB schijfjes.
Deze gepartitioneerd in 2 partities: 200GB (boot) & 265GB (data).
Daarop Windows XP MCE op geïnstalleerd.
Sindsdien heb ik de volgende problemen:
Hiervoor gebruikte ik dit mobo al meer dan een half jaar, met een single schijfje, en dan was er geen enkel probleem.
Als ik nu echter weer naar een single schijfje ga, heb ik identieke problemen.
Ik heb een USB headset met ingebouwde geluidskaart; deze hapert op het moment dat ook de USB muis hapert.
Specs van mijn pc:
Alvast bedankt,
Jowan
Sinds kort gebruik ik op m'n P5B een raid 0 array van 2 250GB schijfjes.
Deze gepartitioneerd in 2 partities: 200GB (boot) & 265GB (data).
Daarop Windows XP MCE op geïnstalleerd.
Sindsdien heb ik de volgende problemen:
- Als ik de audio drivers installeer (met audio manager bij), start de pc op en loopt na 1 à 2 minuten gegarandeert vast. Je kan niks meer doen dan. Nu heb ik ze via de apparaat beheer handmatig geïnstalleerd (=zonder audio manager), en start de pc soms (niet altijd) goed op.
- Als het HD en CPU gebruik omhoog gaan, hapert het geluid (schijnt "normaal" te zijn voor P5B, maar nog nooit gehad)
- Ook gaat de muis haperen bij hoog HD en CPU gebruik
- Het CPU gebruik is nogal hoog, vind ik zelf, bij het uitvoeren van 'lichte' taken
Hiervoor gebruikte ik dit mobo al meer dan een half jaar, met een single schijfje, en dan was er geen enkel probleem.
Als ik nu echter weer naar een single schijfje ga, heb ik identieke problemen.
Ik heb een USB headset met ingebouwde geluidskaart; deze hapert op het moment dat ook de USB muis hapert.
Specs van mijn pc:
- Asus P5B
- C2D E6420 2.13Ghz @ 2.48 (=310 FSB, altijd zo gedraait, hoger wil ie niet -> lees fouten van HD's)
- 2x 1GB Apacer DDR2 800MHz (@775MHz, door overclock CPU)
- 2x 250GB Seagate HD's in raid 0, nieuwe HD's
- 1x 250GB WD (vorige boot schijf, nu: backup)
- 1x 160GB Maxtor
(backup)
- MSI 7900GTO
- OCZ StealthXtreem 600Watt
Alvast bedankt,
Jowan