platliggende Z-5500 speakers, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de Z-5500 speakers zonder kwaliteitsverlies plat te plaatsen ipv rechtopstaand. Dit ivm het feit dat ik de speakers na aanschaf wil inbouwen in mijn bureau naast/onder mijn monitor. Omdat ik niet wil dat mijn monitor +/- 15CM hoger komt te staan, zou het ideaal zijn als ik de speakers liggend kan inbouwen.

Kan het op den duur op de een of andere manier schadelijk zijn voor de boxen als ik ze liggend monteer?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
DJMurtz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:06:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de Z-5500 speakers zonder kwaliteitsverlies plat te plaatsen ipv rechtopstaand. Dit ivm het feit dat ik de speakers na aanschaf wil inbouwen in mijn bureau naast/onder mijn monitor. Omdat ik niet wil dat mijn monitor +/- 15CM hoger komt te staan, zou het ideaal zijn als ik de speakers liggend kan inbouwen.

Kan het op den duur op de een of andere manier schadelijk zijn voor de boxen als ik ze liggend monteer?
Nee, dat kan geen kwaad.

• DJMurtz
Bedankt :)

Ik had al een sterk vermoeden dat het niets zou uitmaken, maar de boxen zijn te duur om het "op de gok" uit te proberen.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

wat volgens mij wel uit gaat maken is het feit dat je ze wilt inbouwen, maar daar mag iemand anders met meer verstand van zulke zaken op reageren.

• DJMurtz
Firestorm schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:51:
wat volgens mij wel uit gaat maken is het feit dat je ze wilt inbouwen, maar daar mag iemand anders met meer verstand van zulke zaken op reageren.
Met inbouwen bedoel ik een passend gat in een houten plaat waar de speakers in komen te liggen, om ze vervolgens met rubbertjes stevig vast te zetten. Verder niets. Zou het zijn dat het geluid dan niet meer goed naar buiten komt? (De voorkant van de speakers blijven geheel vrij en de achterkant blijft ook vrij, alleen zit er een houten plaat tussen de voor en achterkant)

Verwijderd

Als je ze inbouwt is 't van belang ze zo vrij mogelijk op te hangen. Iedere trilling die doorgegeven wordt aan de houten plaat verandert (en verslechtert) de klank. Ik zou geen massieve rubbers gebruiken, maar eerder foam.
Pagina: 1