Toon posts:

[Mac Mini] Hoe kan ik automatisch opstarten in 848x480?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MM aangesloten op een SD Plasma scherm, resolutie 848x480.
Ik heb e.e.a. gegoogled maar ik kom er niet uit.

Ik heb een plasma met een resolutie van 852*480. Als ik Detect displays doe dan vindt de MM inderdaad deze resolutie. Echter, als ik 'em selecteer dan blijft het scherm zwart. Hij vind ook de resolutie van 848*480 en deze werkt perfect. Alles netjes in het midden en nooit verschuivingen van het scherm.

Ik wil dus dat de Mac Mini standaard in deze resolutie van 848x480 opstart en niet in 1024x768 wat hij standaard doet. Hoe kan ik dit instellen? Nu moet ik steeds handmatig de lagere resolutie selcteren vanuit de desktop/menu bar.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:19
Welk merk/type scherm is dat? Hoe heb je hem aangesloten (HDMI, VGA, DVI)? Ik heb een vergelijkbare setup, met een Mac Mini aan een SD Philips plasma (42PF5321) aangesloten met DVI -> HDMI kabel en dat gaat wel goed. Overigens heb ik er voor gekozen om de Mac Mini 1280x720 (720p) weer te laten geven en dat door de televisie te laten scalen. Zo heb ik een wat normaler bureaublad en zien films er naar mijn mening nog wat beter uit dan in de native resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
donaldo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:31:
Welk merk/type scherm is dat? Hoe heb je hem aangesloten (HDMI, VGA, DVI)? Ik heb een vergelijkbare setup, met een Mac Mini aan een SD Philips plasma (42PF5321) aangesloten met DVI -> HDMI kabel en dat gaat wel goed. Overigens heb ik er voor gekozen om de Mac Mini 1280x720 (720p) weer te laten geven en dat door de televisie te laten scalen. Zo heb ik een wat normaler bureaublad en zien films er naar mijn mening nog wat beter uit dan in de native resolutie.
Het is een Panasonic SD plasma, aangesloten via VGA. Ik vind ed 720p resolutie te hoog, het beeld wordt dan niet scherper, de lettertjes worden te klein. Jij hebt een SD plasma (dus 480p). Kan de Mac opstarten in 480p zonder handmatige omschakeling?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar zijn screen.dmg bestand is weg.

Is er geen commando dat automatisch op kan starten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 23:10 ]