Toon posts:

[XP] Probleem met installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik aan het proberen windows xp op men pc te zetten. Een paar maand geleden wou ik formatteren omdat men windows te vervuild was geraakt. Backuppen, cdke erin, reboote, installatie gelijk altijd... maar tijdens het *kopieren van bestanden* gaat het mis. Unable to copy netapi32.dll luidde de error. Opnieuw knopje had geen nut, cd'je afgekuisd en opnieuw begonnen. Opniew hetzelfde probleem. Dat bestand overslaan had ook geen nut, unable to boot kreeg ik dan. Omdat ik toen geen zin had om verder te zoeken heb ik maar snel windows 2000 geinstalleerd. Probleem tijdelijk opgelost.

Nu ben ik het sinds enkele weken beu dat microsoft je verplicht om windows xp of vista te installeren als je iet of wat nieuwere games wil installeren. Dus toch maar weer overschakelen naar windows xp. Deze keer andere schijf genomen omdat ik geen zin had in backuppen, maar je raad het al... weeral hetzelfde probleem. Geen nood dacht ik... gewoon verdergaan met de installatie en later die file downloaden en in de system map gooien. Toch niet, weeral unable to boot.
Nu vandaag heb ik vandaag windows xp geinstalleerd op die hd door ze in een andere pc te steken en daar met men cd'ke te installeren. Allemaal perfect windows werkt op die pc. Steek nu deze hard disk terug in mijn pc, in bios boot device veranderen-> unable to boot...

Ondertussen ook nog met een andere cd drive geporbeerd en alle files zijn nu succesvol gecopieerd, na rebooten om de setup verder te zetten vanaf de harde schijf krijg ik echter de error "fout tijdens laden van besturingssysteem".

Wat kan ik nu nog proberen? mijn mogelijke oplossingen zijn op.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:26
Windows even op een andere PC installeren en daarna de harde schijf overzetten werkt vrijwel nooit als het moederbord anders is.
Het niet kunnen kopiëren van bestanden tijdens de installatie kan duiden op defect geheugen. Test het geheugen dus eens met memtest.

Verwijderd

Het is bijna zeker je geheugen. Als je geen kans ziet om ander geheugen te gebruiken kun je ook het geheugen op een lagere snelheid zetten en/of langzamere timings (hoger dus). Misschien kun je je zo er doorheen "vechten"

Succes

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden copieren tijdens het eerste deel van de installatie lukt nu dankzij een andere cd drive. Probleem rest nog dat ik niet kan booten vanaf de hard drive met die nieuwe setup erop. "fout tijdens laden van besturingssysteem" krijg ik te zien.

Ander geheugen heb ik net geprobeerd en geeft ook geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden ondertussen.

na wat googlen op "fout tijdens laden van besturingssysteem" kreeg ik een topic op tweakers waar men beweerde dat maxtor sata schijven soms problemen gaven met nforce4 chipsets. Hoewel ik een WD schijf heb, heb ik toch maar verdergegaan op dit spoor. Maxtor IDE schijfje bovengehaald en ... probleem opgelost dus.