Hoi,
Ik ben momenteel bezig om een paar bugs uit een website te halen, en een van de problemen die ik heb is het volgende: de administrator van deze website wilt aan verschillende mensen (die uit een lijst geselecteerd kunnen worden, waardoor deze lijst iedere keer anders is) een email kunnen sturen. Momenteel wordt gewoon ieder geselecteerd email adres aan een string toegevoegd, gescheiden door een punt-komma en deze string wordt dan in een nieuw outlook-bericht aan de bcc toegevoegd.
Dit werkt perfect, zolang er maximum 80 ontvangers zijn, dus ik neem aan dat 80 adressen het maximum is in outlook. Nu had ik gedacht van een extra lusje in te bouwen, zodat er per 80 adressen een nieuw bericht werd aangemaakt.
Zo dus:
Helaas krijg ik hiermee enkel het laatste bericht te zien, bv als ik 89 mensen een mail wil sturen, dan krijg ik enkel een nieuw bericht met de laatste 9 ontvangers erin.
Weet er iemand wat ik fout doe/over het hoofd zie?
met vriendelijke groeten,
Jurgen
Ik ben momenteel bezig om een paar bugs uit een website te halen, en een van de problemen die ik heb is het volgende: de administrator van deze website wilt aan verschillende mensen (die uit een lijst geselecteerd kunnen worden, waardoor deze lijst iedere keer anders is) een email kunnen sturen. Momenteel wordt gewoon ieder geselecteerd email adres aan een string toegevoegd, gescheiden door een punt-komma en deze string wordt dan in een nieuw outlook-bericht aan de bcc toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function addMails() {
var add = "";
var theForm = document.forms['resultaten'];
for(z = 0; z < theForm.length; z++){
if(theForm[z].type == 'checkbox' && theForm[z].checked == true){
id = theForm[z].value;
add += document.getElementById('mailid' + id).value + ";";
}
}
document.getElementById('mail').href = "mailto: ?bcc=" + add.substr(0, add.length-1);
} |
Dit werkt perfect, zolang er maximum 80 ontvangers zijn, dus ik neem aan dat 80 adressen het maximum is in outlook. Nu had ik gedacht van een extra lusje in te bouwen, zodat er per 80 adressen een nieuw bericht werd aangemaakt.
Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function addMails() {
var add = "";
var maximum=0;
var count=0;
var theForm = document.forms['resultaten'];
for(count=0; count<((theForm.length/80) + 1); count++) {
if(((count+1)*80)<theForm.length) {
maximum=(count+1)*80;
} else {
maximum=theForm.length;
}
for(z = count*80; z<maximum; z++){
if(theForm[z].type == 'checkbox' && theForm[z].checked == true){
id = theForm[z].value;
add += document.getElementById('mailid' + id).value + " ; ";
}
}
document.getElementById('mail').href = "mailto: ?bcc=" + add.substr(0, add.length-3);
add="";
}
} |
Helaas krijg ik hiermee enkel het laatste bericht te zien, bv als ik 89 mensen een mail wil sturen, dan krijg ik enkel een nieuw bericht met de laatste 9 ontvangers erin.
Weet er iemand wat ik fout doe/over het hoofd zie?
met vriendelijke groeten,
Jurgen