stereo via bluetooth?

Pagina: 1
Acties:

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 17:00
Hallo,

ik luister regelmatig naar muziek of het geluid van een film via de pc, alleen doe ik dat regelmatig via een headset omdat mijn vriendin ook in de huiskamer zit tv te kijken.

nou erger ik me mateloos aan de kabel van de headset, die zit constant in de weg en als ie op de grond hangt gaan onze fretten er mee aan de haal...

nou heb ik een HP bluetooth stereo headset gehad om te kijken of ik hier iets mee kan.

deze:

Afbeeldingslocatie: http://mobilitytoday.com/vbmcms/images/bt-headphones.JPG

ik had nog een BT dongle liggen op basis van ISSC met bluesoleil drivers (zo'n ebay geval), dus heb ik deze aangesloten op mijn pc.

het pairen was zo gedaan maar het geluid dat er uit kwam stotterde ontzettend, je kon horen dat de kwaliteit van de audio goed was maar het bleef maar stotteren, zowel met muziek als video's...

ik heb van deze heaset geen specificaties kunnen vinden dus weet niet wat voor verbindingssnelheid deze set heeft, mischien dat ik een snellere dongle moet hebben?

of mischien weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

ik kon via de search optie niet al te veel vinden.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je moet een stereo bluetooth dongle hebben (tenminste das mijn ervaring).

edit: A2DP-profiel is nodig. Neem bijvoorbeeld de jabra van deze pagina: http://www.pdashop.nl/spe...K68yqiRnY8CFQ5jMAodxRhWVw

[ Voor 55% gewijzigd door Aloys op 20-10-2007 11:16 ]

• -DUS-
een A2DP-profiel op de dongle bedoel je?

ik heb gehoord dat widomm zoiezo beter is als bluesoleil, mischien dat dat ook al scheelt?

heb jij mischien ervaring met dezelfde headset? ik weet inmiddels dat deze headset eigenlijk ontworpen is voor ipaq's maar op mijn htc p3600 heb ik het net geprobeerd en daar doet ie het ook goed mee en het geluid is super!

lijkt me dat het dan toch ook met de pc moet lukken.... :?

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoever je van je pc af zit, en of er geen obstakels tussen zitten, maar mijn ervaring met stereo via A2DP is dat het na anderhalve meter wel op is met bijvoorbeeld een arm tussen de verbinding. Dus: doet de verbinding het wel goed als je een line of sight hebt?

edit:

O ja, ik heb die headset ook gehad. Mooi geluid maar wees uiterst voorzichtig met de nekband, die is zeer fragiel.

[ Voor 19% gewijzigd door sunoke op 20-10-2007 11:29 . Reden: toevoeging... ]

• -DUS-
mijn pc staat tegenwoordig naast mijn beeldschermen aangezien we dus fretten hebben en die nog wel eens aan mijn kast willen krabben (asus vento), en de dongle zit aan de voorkant geplugt dus de afstand is nog geen 60 cm en er zitten geen opstakels tussen..

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar de vraag is dus gewoon... heb jij een A2DP profiel op je bluetooth dongle zitten? Zoniet kan je opzoek gaan naar een nieuwe dongle die dat wel heeft.

• -DUS-
nou ik ga er niet van uit aangezien het zo'n goedkoop ebay modelletje is die ik ooit gekocht heb.

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 20:40
zown dongle kan je gewoon voor 10-15 euro halen bij de dixons of andere telcomwinkel
wel bluetooth 2 he

• -DUS-
probleem opgelost! :)

heb gewoon bij de expert op de hoek bij ons een trust dongle gehaald voor een tientje.

nu werkt het perfect, kan door heel de huiskamer heen lopen zonder enig signaal verlies.

geluid is zeer helder, valt me niks tegen!

zeker een aanrader voor de gene die ook een wireless stereo headset willen!

bedankt voor jullie hulp _/-\o_
Pagina: 1