Toon posts:

Pc start op met hoge luide piep

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb sinds kort het probleem dat als ik mijn pc opstart dat er dan een zeer luide piep uitkomt. Ik zet mijn pc dan direct af. Nu heb ik geprobeert om hem gewoon te laten doen en de piep te laten en ja hoor, hij start op. Niet de ideale manier om een pc op te starten natuurlijk. Nu is hier ook nog het bijkomend probleem dat hij soms ook gewoon uitvalt. Weet iemand toevallig aan wat dat dit ligt?

Alvast bedankt

Verwijderd

die piep wilt iets zeggen, je moet in het handboek van je moederbord zoeken wat het precies wilt zeggen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Idd kijken in het boekje van je mobo of zoeken op google. Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als het niet een piep is die uit je speaker/piezo van je moederbord komt, is het hoogst waarschijnlijk een kapotte voeding! Dat verklaart ook het spontane uitvallen van je compu... Suc6!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Avalaxy
adoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:29:
Als het niet een piep is die uit je speaker/piezo van je moederbord komt, is het hoogst waarschijnlijk een kapotte voeding! Dat verklaart ook het spontane uitvallen van je compu... Suc6!
Eh nee... Daar komt geen "zeer luide piep" uit. Als er een elco kapot is en piept hoor je die continu, als een zachte fluittoon. Bovendien hoeft het niet direct de voeding te zijn maar kan het ook gewoon een elco op het mobo zijn of iets anders.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Het probleem ligt denk ik niet aan je moederbord, maar aan de videokaart. Wanneer deze niet extra voeding krijgen, willen deze een zeer irritante piep geven. Kijk daar eerst is naar voordat je heel de pc uit elkaar haalt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Hier ook een pc met een luide piep, het was de snelheid van de processor fan(alleen met opstarten was de fan te langzaam), in de bios kan je kiezen, pulse, voltage of auto(dit is de snelheidsregeling van de fan), deze gewijzigd van auto naar voltage toen was het weg.
Anders zet je de fanregeling helemaal uit, dan gaat fan naar maximum snelheid.

• Avalaxy
jan99999 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:34:
Hier ook een pc met een luide piep, het was de snelheid van de processor fan(alleen met opstarten was de fan te langzaam), in de bios kan je kiezen, pulse, voltage of auto(dit is de snelheidsregeling van de fan), deze gewijzigd van auto naar voltage toen was het weg.
Anders zet je de fanregeling helemaal uit, dan gaat fan naar maximum snelheid.
Wat je nu aan het doen bent is de temperatuurgestuurde fansnelheid vervangen door een voltagegestuurde fansnelheid waardoor de fan altijd op +5V of +12V zal draaien, ook als je CPU heel koel is. Of makkelijker gezegd: wat je nu aan het doen bent is je CPU fan altijd op 100% laten draaien 8)7

Zet hem gewoon op Auto, en zet vervolgens de CPU fan warning uit zodat hij niet gaat piepen als je fan niet draait.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

14ReD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:35:
Het probleem ligt denk ik niet aan je moederbord, maar aan de videokaart. Wanneer deze niet extra voeding krijgen, willen deze een zeer irritante piep geven. Kijk daar eerst is naar voordat je heel de pc uit elkaar haalt.
had ik ook al een keer.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Hier kunnen we niet zoveel mee :). Je geeft niet eens aan welke hardware er in die PC zit :o.

Pak eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij en ga die PC troubleshooten. Zoek zelf even het één en het ander op, haal non-essentiële hardware uit de PC. Luister waar de piep vandaan komt, zoek informatie over die piep op, etc. :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.