CPAN installeert perl apps in verkeerde dir

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 23:11
Toch een beetje op navolging van mijn vorige post: [debian unstable] perl foutmelding verkeerde architecture

Ik maak gebruik van Debian unstable. En wanneer ik ook maar iets uit pak of installeer dan wordt het in /usr/local/share/perl/ gepleurd. Maar dit is niet de hoofd dir van PERL, welke in /usr/lib/perl ligt. Waardoor ik eigenlijk 2 versies van perl en cpan krijg (als ik het zo kan zien).

Nu ben ik het geheel toch eens aan het opfleuren en op ruimen. Waardoor ik nu met het probleem zit. Hoe krijg ik het geheel geinstalleerd (en ook voor toekomstige versies) direct naar de /usr/lib/perl dir. Ik kan hier dus neits over vinden in geen enkel MAN / README of google..

Dus toch een beetje mijn laatste hoop om het hier neer te planten ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:29
Waarom wil je alles op 1 plek? Er zijn best goede redenen te bedenken waarom je dingen op meerdere plekken wilt hebben (bv apt-get installeert naar een bepaalde dir en CPAN gebruikt een andere). Mijn @INC bevat 9 directories dus er zijn 9 directories waar perl dingen zou kunnen vinden.

Als ik jou was zou ik geen problemen oplossen die er niet zijn.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 23:11
rutgerw schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:59:
Waarom wil je alles op 1 plek? Er zijn best goede redenen te bedenken waarom je dingen op meerdere plekken wilt hebben (bv apt-get installeert naar een bepaalde dir en CPAN gebruikt een andere). Mijn @INC bevat 9 directories dus er zijn 9 directories waar perl dingen zou kunnen vinden.

Als ik jou was zou ik geen problemen oplossen die er niet zijn.
zie dan ook het andere topic, problemen zijn er wel degelijke.. waarom? geen idee. Het komt door een spamassassin installatie en voor wat dingen die horde3 (webmail) nodig heeft. Deze zijn niet te verkrijgen via de apt-get via debian zelf waardoor ik er op aangewezen bent.. Nu is er gister weer een update gekomen voor de perl gebeuren. Na geinstalleerd, mocht ik weer eerst me /usr/local/share/perl dir weghalen voordat ik weer alles opnieuw kon installeren... omdat er simpel weg wat fout gaat.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Op Debian is al jaren tool genaamd dh-make-perl om packages te bouwen van CPAN modules zodat ze aansluiten bij de rest van je systeem. Misschien is dit iets wat je zoekt.