Het is al een enige tijd geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik heb toch desondanks nog een aantal vragen. Aangezien hier ik bij een lokale isp zit, die toch zo'n 20.000+ abonnees heeft vraag ik me eigenlijk af of het überhaupt wel mogelijk is om mijn internetverbinding individueel te tappen. Met tappen bedoel ik dat men dan echt de datum, en tijd ziet, en welke url's ik de laatste maand/week ik allemaal bezocht heb. Misschien zelfs wachtwoorden?
Tegenwoordig moet elke ISP toch elke user loggen, vanwege één of andere Europese wet?
Misschien zitten er hier ook personen die aan de technische zijde van een ISP werken, of het überhaupt technisch gezien mogelijk is om te tappen op ''mijn'' manier?
Want in de vorige posts zag ik een verhaal over dat, als men gaat tappen, dat ze alleen het IP zien, ipv url. Maar hoe zit dat verder dan?
Eigenlijk is het toch een beetje paranoia

, maar als je weet dat er iemand meekijkt ofzo, dan internet het gewoon niet zo lekker meer qua gevoel, en is de fun van internet er een beetje uit als je weet dat één of andere knul of dreigende vriend die daar werkt als systeembeheerder kan meekijken. Want als helpdesk medewerkers zelfs in je mailbox kunnen kijken, met persoonlijke informatie, kunnen ze misschien wel meer dingen...
P.S over die vriend, weet ik nog steeds niet of hij het nou echt meende of een grapje was. Wat wel zeker is, is dat hij daar al een dik aantal jaar daar werkt als systeembeheerder.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 06-05-2008 03:37
]