Rare vlek op gloednieuwe LCD monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:06
Mijn broertje kreeg vandaag zijn nieuwe monitor binnen (VideoSeven D22W11.)
Enfin, alles aangesloten maar wat blijkt een stukje op van het scherm is een stuk lichter met daaromheen weer donkere randjes in een ronde vorm.

Als je een lcd aanraakt met je vinger krijg je ook een dergelijk effect maar hier is het dus constant en vele malen erger.

We hebben al gegoogled op backlight leak, maar dit is het dus niet.

De monitor komt net uit de doos (4 ~ 5 uur voor deze post) en wordt ook meteen weer RMA gezonden, maar ik ben wel benieuwd wat dit is en hoe dit komt, misschien dat iemand dit al een keer is tegengekomen?

edit:

Het is het best te zien op een grijze achtergrond, op een witte achtergrond is het helemaal niet te zien.

Ook meteen wat foto’s gemaakt ter verduidelijking (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.gratishebben2007.nl/images/monitor/monitor1_small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gratishebben2007.nl/images/monitor/monitor2_small.png

[ Voor 5% gewijzigd door 2020Media op 20-10-2007 02:52 ]

May Lyssa aid you

Verwijderd

Volgens mij is het wel gewoon backlight bleeding/leaking, doordat iets daar druk op heeft uitgeoefend. Mijn hele laptop scherm zit zo'n beetje vol met het zelfde verschijnsel, alleen met grotere vlekken. Hier zal misschien iets ronds, een staafje ofzo op hebben gedrukt.

Dat is in ieder geval mijn beste gok, anders weet ik het ook niet :P.

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 12:34
ZypherNL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:49:
Mijn broertje kreeg vandaag zijn nieuwe monitor binnen (VideoSeven D22W11.)
Enfin, alles aangesloten maar wat blijkt een stukje op van het scherm is een stuk lichter met daaromheen weer donkere randjes in een ronde vorm.

Als je een lcd aanraakt met je vinger krijg je ook een dergelijk effect maar hier is het dus constant en vele malen erger.

We hebben al gegoogled op backlight leak, maar dit is het dus niet.

De monitor komt net uit de doos (4 ~ 5 uur voor deze post) en wordt ook meteen weer RMA gezonden, maar ik ben wel benieuwd wat dit is en hoe dit komt, misschien dat iemand dit al een keer is tegengekomen?
ZyperNL, welkom in de wereld van een defect beeldscherm !
Heb precies het zelfde met mijn samsung monitor, de kleur veranderd wel eens. EDIT: en om meer magie eraan te geven is ie soms weg......en komt weer net zo hard terug |:(
Een check die je kan doen is een printscreen te maken en die plakken in word...wedden dat je geen lijn ziet ?? :P
Mijn monitor wordt volgende week omgeruild, is allemaal garantie dus contact opnemen met je leverancier!

[ Voor 4% gewijzigd door zwoelie op 20-10-2007 09:12 ]