Geen peeps/beeld tijdens boot.

Pagina: 1
Acties:

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05 19:23
Ik heb hier net een testpc in elkaar gestoken maar als ik wil booten draaien alle fans - cpufan en grakafan - maaar mijn beeldscherm blijft in standby mode staan. De leds die moeten branden op het mobo branden ook. Peeps om het probleem te lokaliseren hoor ik ook al niet.
Evenmin reactie van keyboard/mouse.

Specs : Abit IS7 - Pentium 4 @ 3 Ghz Prescott - 2 x 512 DDR400 - 9800 Pro - 1 x ide DVD-RW - 1 x sata hdd - Aopen 300 Watt voeding.

Wat ik al heb geprobeerd maar niets heeft opgeleverd :
- clear cmos : jumper verzet naar clear positie en terug. daarna boot
- 1 latje ram uitgehaald
- andere videokaart
- dvd/rw en/of hdd afgekoppeld

Ik zou nog kunnen denken dat de voeding te zwak is voor de hardware...mss kan iemand daar duidelijkheid over brengen..of een eventuele oplossing want mijn opties raken uitgeput..

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik gok de CPU die overleden is... zeker weten doe ik het niet.

• internaut
Dat zou altijd kunnen natuurlijk...het is de eerste keer dat ik die cpu test.

Boot een pc trouwens nog als je bv een cpu installeert die niet door je huidige bios versie wordt ondersteund ?

[ Voor 42% gewijzigd door internaut op 20-10-2007 08:22 ]

• internaut
Daar heb ik al in gekeken maar niet echt een passende oplossing gevonden.
Ik vermoed dat de cpu kapot is.
Het zal dan eens testen worden met een andere cpu.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik aan het overclocken was, ik hoorde de computer wel gewoon laden maar het beeld bleef op stand-by. Stekker eruit getrokken, een paar keer op de power knop rammen en toen weer aangedaan, toen kwam ik de BIOS wel weer in.

• internaut
Ik was in mijn geval niet bezig met overclocken.

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb ook mijn batterijtje eruit getrokken en voor ~30 seconden eruit gelaten, had ergens gelezen dat dit zou helpen. Misschien helpt het bij jou ook.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

- clear cmos : jumper verzet naar clear positie en terug. daarna boot

Moet dat niet zijn: de jumper verzet, computer aan, uit, jumper terug, boot ... ?
Klinkt verder inderdaad als RIP cpu, maar ik zou 't zeker ff dubbelchecken, zou stiekem
toch ook mobo kunnen zijn.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1