[BF1942] Crash naar desktop wanneer met bots gespeeld wordt

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Mijn Battlefield 1942 versie is helemaal gepatcht tot de laatste versie en ik heb een legale kopie.

Als ik Instant Action of Campaign doe met bots en start de map op, dan klapt hij tijdens het laden naar de desktop, dit gebeurt als ik een mod speel zoals Desert Combat. Soms laad hij wel helemaal (modloos) maar als ik dan in de map zit en kan klikken op "Start" klapt hij er ook uit naar de desktop

Als ik een game start (bijv via LAN) zonder bots dan doet hij het wel prima. Ik heb al gekeken in de .con file of de refreshrate parameter op 1 stond en daar staat hij op. Ik heb ook al geprobeert BF1942 op 1 core te laten draaien dmv de affiniteit in te stellen.

Heb ook al de laatste drivers geinstalleerd voor mijn videokaart en geluidskaart. BF1942 al 3 keer geuninstallt en herinstalleert zonder succes. Ik heb ook alle overbodige processen die draaien op mn windows afgesloten (waaronder MSN Messenger, die ook in een enkel geval een probleem schijnt te geven zoals ik las op een ander forum).

Ik weet absoluut niet meer wat ik nu nog meer kan doen.

Mijn specs:

AMD X2 3800+
Nvidia 7800GT (2x SLI) (meest recente drivers van Nvidia)
Epox-8npa+ sli
Windows XP SP2

Verwijderd

de-installer het spel en verwijder ook alle mods zoals dessert-combat.

installeer het spel opnieuw maar patch deze niet. installeer ook geen mods. gewone een clean install. start het spel op en kijk of deze het doet. geen crash betekent dat versie (waarschijnlijk) 1.0 het goed doet. installeer daarna de eerste volgende patch zodat je bijvoorbeeld bij versie 1.1 uitkomt. herhaal dit todat je bij de laatste versie uitkomt en noteer welke versies het wel en welke het niet doen.

mijn vermoeden is dat er iets is gebroken in de laatste versies. versie 1.5 vond ik zelf erg stabiel op lan-parties maar voor online play zul je inderdaad de laatste versie moeten hebben. een snelle mirror waar alle patches nog op staan: http://www.gamershell.com/pc/battlefield_1942/downloads.html

Verwijderd

start bf1942 op met +fullscreen 0
bij een crash geeft ie dan een msgbox met hopelijk wat meer informatie.

ow wacht je start dus een MOD met singleplayer, dat zal nooit gaan lukken aangezien de AI files niet zullen bestaan. Alleen multiplayer voor mods dus.

het kan ook nog aan de geluids drivers liggen als ik lees dat je zodra op start wilt klikken dat ie eruit vliegt (dan spreekt ie min of meer iets voor het eerst aan ingame wat met het geluid te maken heeft oid wat een fout geeft, heb het ook wel eens meegemaakt).

• killingdjef
ok, ik ga het nog een keer proberen. Zou het iets te maken hebben met de versies dan kan ik dus -of- niet online spelen -of- ik kan niet single player spelen. Dit is wel erg jammer.

Het vreemde is ook dat ik dit probleem een half jaar geleden niet had (toen ik het nog speelde). Ik heb al een clean windows install gedaan een paar dagen geleden maar zowel hiervoor als erna had ik nog steeds dezelfde problemen.

Iedergeval bedankt voor de reactie

• killingdjef
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:25:
start bf1942 op met +fullscreen 0
bij een crash geeft ie dan een msgbox met hopelijk wat meer informatie.

ow wacht je start dus een MOD met singleplayer, dat zal nooit gaan lukken aangezien de AI files niet zullen bestaan. Alleen multiplayer voor mods dus.

het kan ook nog aan de geluids drivers liggen als ik lees dat je zodra op start wilt klikken dat ie eruit vliegt (dan spreekt ie min of meer iets voor het eerst aan ingame wat met het geluid te maken heeft oid wat een fout geeft, heb het ook wel eens meegemaakt).
Heb al fullscreen 0 gedaan, maar ik kreeg geen error melding. Alleen dat ik een report kan versturen naar MS.

Ik heb Desert Combat al eens eerder gedaan met Instant Action (en bots). De AI is dan wel "horrible" maar hij deed het dessalniettemin.

Ik heb op mijn moederboard Realtek geluidscontroller. Driver versie 5.10.0.6240 met audio codec ALC850. Ik ga eens proberen het spel te spelen -zonder- geluid aan. Het zou hier namelijk best wel eens aan kunnen liggen bedenk ik me net ineens.

EDIT: Helaas klapt hij er nog steeds uit

Verwijderd

ow DC heeft dus wel AI, dat heb ik nooit geweten :P mja wat kan ik nog meer bedenken. Refreshesrates staan dus op 1, geluid is het niet... misschien moet je eens kijken bij de profielen van de videokaarten, misschien laad ie wel een speciaal profiel voor bf1942 ofzo, zet alles gewoon op automatisch of door applicatie laten bepalen.

hum weet je zeker dat DC AI heeft en dat het geen 1 of andere extended mod is die je nog niet hebt? Ik kan er ook niet zo snel iets definitiefs over vinden.

Singleplayer en multiplayer zonder mod doen het wel? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal?

• killingdjef
volgens mij gebruikt DC de AI uit BF1942 (ze kunnen die absoluut niet overweg met helikopters enzo)

Als ik Custom Game doe en dan een LAN game aanmaak zonder AI doet hij het maar zodra ik Single Player wil spelen (instant action of campaign) doet hij het niet. Overigens, ik heb net een Custom game proberen aan te maken met Desert Combat (deed het voorheen alleen met BF vanilla maps) en nu klapt hij ook daar er alweer uit... snap er echt niks van.

Verwijderd

ik bedoel GEEN mod, GEEN DC. Vanilla bf1942 dus. Of ie het dan wel doet. Overigens spreekt een mod alleen AI files aan als het verwerkt zit in een map. En die mappen staan alleen in de betreffende mod folder (hij haalt dus niets van vanilla bf1942 op). Heb je wel een .rfa extractor nodig om te kunnen bekijken maar goed dat gaat te ver denk ik, hooguit zinnig om te controleren of DC daadwerkelijk AI heeft.

ik vond dit nog:
first u need 1.6 battlefield then 1.61 battlefield then you need dc .7 then dc final.
dit is ook goed?

Maar goed, nu slapen :P

//edit: ik probeer het morgen zelf ook wel ff, na mijn HD crash 2 maand geleden heb ik nog steeds geen bf1942 geinstalled, kan dat ook gelijk erop :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 01:17 ]

• killingdjef
Heb BF geinstalleerd zonder add-ons (heb WW2 Anthology dus dan heb je RtR en SWoWW2 erbij) toen klapte hij met laden eruit.

Heb toen de incremental 1.61b patch eroverheen gegooit maar dat werkte ook niet. Misschien dat ik een oudere driver voor mn videokaart moet proberen o.i.d.

edit:
ik vond dit nog:
first u need 1.6 battlefield then 1.61 battlefield then you need dc .7 then dc final.
dit is ook goed?
Ik ook, heb het precies zo opgevolgt maar helaasch.. :P

[ Voor 26% gewijzigd door killingdjef op 20-10-2007 01:16 ]

• killingdjef
Kleine doorbrak... ik heb mn geluidsdriver van Realtek "(5.35) A4.00" eraf gegooit (ik heb nu dus helemaal geen geluid) en nu doet hij het iets beter... hij crasht nu pas als er een paar bots zijn gespawnt (na 10 seconde ongeveer). Waarschijnlijk werkt die geluids driver niet goed samen met BF. Ik ga proberen een Nforce sound driver proberen...

[ Voor 15% gewijzigd door killingdjef op 20-10-2007 02:30 ]

• killingdjef
Heel apart.. heb al mijn drivers nu weer geinstalleerd en hij deed het niet. Dus ging ik eens kijken wat er zou gebeuren als ik nog een admin account aanmaak binnen windows en BF vanaf daar opstart. Vreemd genoeg doet hij het nu wel. Kennelijk conflict er een programma met BF die niet cross-account opereert?

Verwijderd

hum heb net het zooitje geïnstalleerd, maar alles werkt hier perfect (AI dus ook). Bij jou dus ook nu :)

• killingdjef
Tsja.. ik weet ook niet zeker wat het probleem nu is. Ik ga iedergeval weer een fresh windows install doen want met het installeren en deinstalleren van drivers (in combinatie met System Restore) is heel mn registry een puinhoop geworden... hoop dat ik mn legale key nog een keer kan gebruiken anders wordt het erg duur om BF te spelen

Het ligt denk ik deels aan software die het niet deed.. maar ook aan mn SLI setup! Bleek namelijk dat 1 kaart er half uit lag. Vraag me niet hoe dat gebeurt is... Ik vond het ook al zo vreemd dat ik ineens maar 1 displaydriver had ipv de gebruikelijke 2.

Laat het vanavond wel even weten of het nu wel lukt. Daarna is het denk ik een kwestie van kijken met welke software geinstalleer BF1942 het wel doet en met welke niet. Vind het allemaal wel weer erg appart maar goed.
Pagina: 1