IAudio VS X-Fi XtremeMusic

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Heeft Iemand hier toevallig een IAudio? Ik zit zelf namelijk te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen voor mn Icemat Siberia. Ik heb nu dat USB geluidskaartje dat erbij hoort aangesloten maar die heeft nogal wat probleempjes. Ik heb mn koptelefoon wel es aangesloten op een IAudio (D2, IAudio 7) en dat klonk erg goed, beter dan mijn USB geluidskaartje. Nu vroeg ik mij af of het geluid van een X-Fi (XtremeMusic) ongeveer net zo goed klinkt. Ik heb ook een Audigy SE, heb daar mijn koptelefoon wel eens op aangesloten maar dat vond ik niet super klinken. Vandaar de vraag of een X-Fi een verbetering is. Verder vraag ik mezelf af of de surround functie van de X-Fi beter is dan de Audigy SE (waar ik wel van uit ga) en de USB soundcard.

Ik heb dit ook gepost in het centrale X-Fi topic maar daar geen reactie gekregen dus ik dacht laat ik maar een nieuw topic maken

Bij voorbaat dank.

• 3rik493
Niemand? :(

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een iaudio x5 en een xfi en ik vind ze allebei lekker klinken. Of het het zelfde klinkt is lastig te zeggen, ik weet in ieder geval dat je bij allebij een beetje met de intstellingen moet prutsen. Ik gebruik van mijn xfi de entertainment mode voor muziek te luisteren en de game mode om te gamen :p maar de instellingen zijn bij beide ook ontzettend anders. (bij muziek bas meer aanwezig, bij gamen vooral hoog geluid eruit laten springen.)

Ik heb gehoord dat xfi niet de beste is qua muziek resultaat, maar ik ben er tervreden mee.

[ Voor 0% gewijzigd door spaceninja op 22-10-2007 14:27 . Reden: ;z ]

• 3rik493
Ok, bedankt voor je reactie! Heb je dit met dezelfde oordoppen/koptelefoon "getest"?

Nu ik mn startpost nog eens doorlees is de vraag eigenlijk veel te lastig te beantwoorden, aangezien 1 iemand dan een IAudio zou moeten hebben, een X-Fi, een Icemat Siberia (met geluidskaartje) en een Audigy SE. Dus ik heb nu nog de volgende vragen.

X-Fi beter of gelijk aan IAudio met muziek
X-Fi beter dan Audigy SE met muziek
X-FI beter of gelijk aan Icemat Siberia USB geluidskaart met virtueel surround

Als iemand een antwoord op 1 van deze vragen heeft ben ik zeer gelukkig ^^

• 3rik493
klein kickje