[Vista / XP] Verschil in layout Word document

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04
Ik heb een vreemd probleem bij een klant.

Er zijn 2 laptops en 2 computers. De computers hebben beide Windows XP en Word 2007.
De 2 laptops hebben beide Windows Vista en Word 2007.

Kortom alle Office versies zijn gelijk.

De 2 computers met Windows XP openen bestaande Word 2003 documenten en deze worden prima weergegeven. Een document bevat bijvoorbeeld 2 pagina's, wat altijd zo geweest is.

Als ik het document open op de Windows Vista laptop dan zijn er zomaar 4 of meer pagina's. Dit komt doordat er veel meer witruimte tussen de regels wordt toegepast, waardoor de hele layout niet meer klopt.

Iemand enig idee hoe dit kan ? Komt dit door Vista, aangezien dit het enige verschil is tussen de pc's/ laptops ?

Pay peanuts get monkeys !

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:09
Zou misschien kunnen komen doordat de 'standaard' stijl in Office 2007 inderdaad voorzien is van extra witruimte (met name als er 'harde' enters in het document voorkomen). Probeer de stijl eens aan te passen van 'Standaard' naar 'Geen afstand' (1 knopje naar rechts in de ribbon)?

specs

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RubenDJ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:48:
Zou misschien kunnen komen doordat de 'standaard' stijl in Office 2007 inderdaad voorzien is van extra witruimte (met name als er 'harde' enters in het document voorkomen). Probeer de stijl eens aan te passen van 'Standaard' naar 'Geen afstand' (1 knopje naar rechts in de ribbon)?
Zou niet mogen uitmaken. Het zou, ongeacht de installatie, hetzelfde moeten weergeven. De opmaak staat in het bestand zelf, niet in Office.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bevat dit document soms een zelf aangemaakte opmaakstijl? Hiermee heb ik al de meest vage problemen gezien...

🖥️ | 🚗

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 17:32
misschien dat je op de vista machine in read modus zit, word vergroot dan de letters om het overzichtelijker te maken.

• Dutch_guy
RubenDJ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:48:
Dat dacht ik ook, maar dat zou dan op de CP computers ook het geval moeten zijn.

Als ik alles selecteer en de stijl verander naar "Geen afstand", dan ben ik de witruimte kwijt, maar gaat het hier en daar niet goed met de opmaak.

• Dutch_guy
Sofyan schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:21:
misschien dat je op de vista machine in read modus zit, word vergroot dan de letters om het overzichtelijker te maken.
Dan zijn de letters alleen groter, maar moet de witruimte toch hetzelfde zijn. Bovendien als ik het print, wordt alles toch geprint met de extra witruimte.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Volgens mij is dit redelijk inherent aan het gebruik van Word...
Elke nieuwe versie zorgt voor een ander bestandsformaat, met net wat andere opmaak. Blijkbaar hangt het dus ook nog samen met het OS, wat zorgt voor nog meer verschillen...
Pagina: 1