Toon posts:

Texas Instruments Firewire kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Edirol FA-66 audio interface gekocht, maar de prestaties vallen wat tegen. Nu schijnt het dat je het beste een Firewire kaart met een chipset van Texas Instruments kan hebben. Ik heb een MSI P965 Platinum mobo en daar zit een VIA-chipset op.

Nu valt het me ontzettend tegen om te achterhalen welke fw-kaarten (PCI) een TI-chipset hebben! Ik heb al diverse topics hier gelezen zonder een echt duidelijk antwoord te kunnen vinden. Daarbij komt nog dat ik Vista gebruik en ik weet niet of al die fw-kaartjes wel goed werken onder Vista...

Is er hier iemand die weet welk merk gegarandeerd een TI-chipset heeft en die ook werkt onder Vista...? Ik baal er wel van dat ik weer extra hardware moet kopen om andere hardware goed te laten weken, maar ja... dat heb je soms met computers... Iemand hier zei dat de Sitecom een TI-chipset heeft, maar ik kan het niet achterhalen op de site van Sitecom. Als ik de datasheet wil downloaden loopt IE steeds vast...

Verwijderd

In plaats van de chipset kun je ook eens kijken naar de interface. als het via een PCI-bus moet heb je meer 'stoorzenders' dan via een point-to-point interface zoals PCI-express. In de specs kun je meestal wel vinden welke chip gebruikt wordt, of anders stuur je een mailtje naar de fabrikant.

Heb je het trouwens over Firewire/400 of de 800Mbps variant? En kun je uitleggen wat je bedoelt met 'de prestaties vallen tegen', hoe heb je dat getest/gemeten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over de 400 variant. Dat de prestaties tegenvallen betekent dat de latency in Sonar (muziekprogramma) te hoog is. Normaal haal je met de FA-66 een latency van 2 ms, maar ik kom niet lager dan 9 ms. In Sonar zit een programma dat je hardware checked en de maximale (laagste) latency aangeeft. Van diverse kanten wordt er gezegd dat een PCI-firewire kaart met een TI-chipset gewoon het beste is voor muziek, en Via absoluut niet.

Ik kan dus haast nergens specs vinden: de meeste internetshops bieden dat ding aan zonder info. Schijnbaar zijn ze te goedkoop om er info bij te geven. Maar zelfs via fabrikantensites kom ik er niet achter...! (En ALS ik er al achter kom blijkt het een Via-chipset te zijn... ;) ) Ik zou inderdaad kunnen mailen, maar dan hoor je ook weer verhalen van fw-cards die met diverse chips geleverd worden... normaal maakt dat allemaal niet zo veel uit, schijnbaar, maar voor audio nou juist wel. Dus wie garandeerd mij dat er dan ECHT een TI-chipset op zit...! Ik zou die kaart dan in handen moeten hebben want ik neem aan dat je het op de kaart zelf wel kunt zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 10:12 ]

Verwijderd

Als je lage latency wilt moet je natuurlijk niet voor PCI gaan, dus begin maar bij kijken naar PCI-express chips dan. En die zijn er best, veelal de 800 variant.

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge! Knap gevonden! :) Wel apart dat er maar een verkoper is met deze kaart... Ik zal ze eens bellen! Want ze moeten me niet toevallig een F5U502 opsturen of zo...

EDIT:
Hij is er al niet meer, volgens de website. Na wat zoeken vond ik 'm wel bij Centralpoint Daar staat de F5u503 en volgens de gegevens hebben ze er nog 39 op voorraad. ;) Maar ik zal ze anders eerst nog wel even bellen of 'ie ECHT wel de TI-chipset heeft. Tjonge, wat een gedoe is dit, zeg...!
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:45:
Als je lage latency wilt moet je natuurlijk niet voor PCI gaan, dus begin maar bij kijken naar PCI-express chips dan. En die zijn er best, veelal de 800 variant.
Maar dan moet het apparaat wel 800 ondersteunen, lijkt mij. Ik neem tenminste aan dat dit net zo werkt als met USB: een USB 1 apparaat heeft geen voordeel van een USB 2 interface.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:45 ]

Pagina: 1