Occulairvergroters, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ik ben ze al een paar keer tegengekomen, en ik vraag me nou af, hoe goed werkt nou zo'n apperaatje die je zoeker uitvergroot.

Ik ben namelijk een "manual-schieter" en ik erger mij steeds als ik weer eens met analoog ga spelen, wat is die zoeker mooi groot vergeleken met mijn digitale body!
Nou is het zoekerbeeld van mijn K110 niet eens zo heel klein (kuch, olympus, kuch), maar het verschil tussen FF en crop is wel enorm.

Doet zo'n 'zoeker vergroter' nu het beeld groter maken, zodat ik weer het FF gevoel terugkrijg, en zitten hier nog adders onder het gras?

Pentaxiaan

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
SirNobax schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:10:
Doet zo'n 'zoeker vergroter' nu het beeld groter maken, zodat ik weer het FF gevoel terugkrijg, en zitten hier nog adders onder het gras?
Ja, het ding werkt als een soort vergrootglas. De adder is dat je rechter in je zoeker moet kijken en dichter met je oog op de zoeker moet om nog het hele beeld te zien.

Nikon DK21-M is zo'n geval. Met veel plezier gebruikt op mijn D50, en hij past ook op mijn 30D, maar inmiddels is dat ding in Josh-bezit (geloof ik :P ) en ik kan niet echt zeggen dat ik hem mis...

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgensmij nog een addertje: ik meen me te herinneren dat het totaalbeeld ook met een paar procent achteruitgaat. Je ziet de dingen dus wel groter, maar je ziet wel mínder dingen.

Er staat een boel over op http://photography-on-the.net/forum