Vragen vóór aanschaf van macbook pro.

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen, het wordt waarschijnlijk een macbook pro, maar voor dat ik die aanschaf zou ik graag nog een paar dingen willen vragen aan julie waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

In mijn PC zit een ethernetkaart die een downloadsnelheid van 2mb per seconde aan kan, hoe zit dit bij de ethernetkaart die in een macbookpro zit? (mijn ouders hebben een verbinding die soms 900 kbps haalt op mijn PC, maar onze huidige laptop haalt maar 200 kbps)

Ik wacht al een maand op leopard eigelijk, en nu hoor ik dus dat er half november een update/grade aankomt voor de macbooks, die dan bijna net zo goed als de macbook pro's worden... heeft het nu eigelijk nog wel zin om voor een paar honderd euro meer een macbook pro aan te schaffen?

Er kan op leopard probleemloos 32bits software geinstalleerd worden. Er kan geen 64bits software op machines met 32bits processor geinstalleerd worden, kan er op een macbook pro met 64bits processor wel 32bits windows xp op worden geinstalleerd met bootcamp?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

1) Geen idee. Op papier wel
2) Je denkt dat Apple zo stom is? In de Pro zit een beest van een GPU, dat zal altijd het verschil maken. Koop de Computer Techniek van deze maand en zie hoe de Pro erg veel laptops z'n hielen laat zien.
3) Leopard komt 26 oktober
4) 32 bit windows zal nooit een probleem zijn. Dat kan nu bv ook al. zonde om die andere 32 bit geheugenregisters nooit aan te spreken maar zoveel loont het ook niet.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
"Er kan op leopard probleemloos 32bits software geinstalleerd worden. Er kan geen 64bits software op machines met 32bits processor geinstalleerd worden, kan er op een macbook pro met 64bits processor wel 32bits windows xp op worden geinstalleerd met bootcamp?"

Op Leopard kan er perfect 32-bit software gedraaid worden, en er kan idd geen 64-bitsoftware of een 32-bit computer gedraaid worden. Op je MacBook Pro kan er natuurlijk wel XP 32 geinstalleerd worden, aangezien je gewoon een Core 2 Duo hebt (32 kan, en 64 is ook een optie ;) )

• simlock
Is het mogelijk om een gewoon toetsenbord van 8 euro erop aan te sluiten, aangezien er geen apple toets e.d op zitten?

dat nieuwe apple toetsenbord kost 72 euro...

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lijkt mij vrij logisch dat dat gewoon kan ja.

Trouwens, je hebt het nu over de draadloze variant welke 72 euro is. Diegene mét draad is 'maar' 50 euro, maar past dan wel weer gelijk mooi bij het design van je MBP.
Maar om je gerust te stellen: het kan :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

simlock schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:19:
Is het mogelijk om een gewoon toetsenbord van 8 euro erop aan te sluiten, aangezien er geen apple toets e.d op zitten?
Ja. In principe werkt ieder standaard USB toetsenbord. De Windows toets zal dan als Apple toets fungeren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

simlock schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:37:
In mijn PC zit een ethernetkaart die een downloadsnelheid van 2mb per seconde aan kan, hoe zit dit bij de ethernetkaart die in een macbookpro zit? (mijn ouders hebben een verbinding die soms 900 kbps haalt op mijn PC, maar onze huidige laptop haalt maar 200 kbps)
Daar zit een netwerkpoort in die 100MB/sec aankan.
Er kan op leopard probleemloos 32bits software geinstalleerd worden. Er kan geen 64bits software op machines met 32bits processor geinstalleerd worden, kan er op een macbook pro met 64bits processor wel 32bits windows xp op worden geinstalleerd met bootcamp?
Over 32/64bit hoef je je met macos geen zorgen te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:28:
[...]

Daar zit een netwerkpoort in die 100MB/sec aankan.
Maak daar maar 1000(mbit) van.. er zit een gigabit ethernetkaart in..
[...]

Over 32/64bit hoef je je met macos geen zorgen te maken.
Afaik is er binnen het Apple OS geen verschil tussen een 64 en 32 bit.. Alsin, het is net als bij een universal binary, deze draait op zowel intel als powerpc. Ik geloof dus dat je elke software gewoon kan installeren, zelfs op een 1st gen MacBook, maar deze zal dan dus wel trager zijn dan een nieuwe MacBook die wel 64 bit aankan.

Volgens mij krijg je straks dus niet software die niet werkt op 1st gen MacBook, maar ik kan het ook fout hebben.. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eswip schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:06:
[...]

Maak daar maar 1000(mbit) van.. er zit een gigabit ethernetkaart in..
Ja, dat zei ik..
Afaik is er binnen het Apple OS geen verschil tussen een 64 en 32 bit.. Alsin, het is net als bij een universal binary, deze draait op zowel intel als powerpc. Ik geloof dus dat je elke software gewoon kan installeren, zelfs op een 1st gen MacBook, maar deze zal dan dus wel trager zijn dan een nieuwe MacBook die wel 64 bit aankan.

Volgens mij krijg je straks dus niet software die niet werkt op 1st gen MacBook, maar ik kan het ook fout hebben.. :)
En dat ook.

Dus wat heb je nou precies toegevoegd aan mijn post?

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:14:
[...]

Ja, dat zei ik..

[...]

En dat ook.

Dus wat heb je nou precies toegevoegd aan mijn post?
Meer verduidelijking.. het "maar je maar geen zorgen" is toch niet heel erg geruststellend als je niet uitlegt waarom..

Daarbij wordt internet snelheden vaak in mbit aangegeven, dat vergelijkt wat makkelijker.. Er zijn namelijk nog steeds heel veel mensen die denken dat 20mbit gelijk staat aan 20mb..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eswip schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:16:
[...]

Meer verduidelijking.. het "maar je maar geen zorgen" is toch niet heel erg geruststellend als je niet uitlegt waarom..
Ik kan 't heel uitgebreid en technisch onderbouwd uitleggen, maar dat is al veel vaker gedaan door veel verschillende mensen, waaronder ikzelf.
Daarbij wordt internet snelheden vaak in mbit aangegeven, dat vergelijkt wat makkelijker.. Er zijn namelijk nog steeds heel veel mensen die denken dat 20mbit gelijk staat aan 20mb..
Maar ik schreef niet 100mb. Ik schreef 100MB/sec. Wat neer komt op +/- 1000mbit (niet heel accuraat, toegegeven, maar duidelijker dan 112,5MB/sec.)

• simlock
als ik 2 partitie's op de harde schijf heb, i.v.m windows & bootcamp, is het dan mogelijk om de windows-partitie te deleten zonder gegevens te verliezen. Voor het geval ik ineens meer ruimte nodig heb ofzo...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat je een topic hebt geopend, betekent nog niet dat je elke vraag die je hebt hier zomaar neer kunt gooien. We verwachten van je dat je eerst zelf wat onderzoek doet, voordat je hier een vraag stelt. Je antwoord staat nl. op Boot Camp pagina van Apple zelf. Dit topic gaat daarom dicht.

Als je nog meer vragen hebt, dan mag je gerust een nieuw topic openen. Vermeld daar dan alleen wel bij waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.