Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
End of Transmission
Je kunt in ATITool ook instellen dat bij een bepaalde temperatuur een bepaalde fanspeed wordt ingesteld, dat is wel handig zodat je GPU niet altijd op 100% draait.
De stock cooler van mijn x1950 Pro was ook bagger, een 3rd party cooler als de Arctic Accelero S1 is niet zo duur en kan het zelfs passief. Wel huge trouwens
Hm me fan staat nu weer gewoon stil als ik met AtiTool "Try to keep GPU temperature at 60C". Maar hij de fan begint niet te draaien als de GPU over de 60 graden is.
Ik heb AtiTool nu op "Dynamic based on GPU temperature" staan daarmee draaid de fan wel en blijft me cpu dus onder de 70 graden als het goed is...
Nee ook in die stand gaat de fan gewoon niet draaien
Het enige wat ik nu kan doen is "fixed percentage 30%" daarmee draaid de fan dus wel.
//edit, ik heb de fan nu dus op 50% en nu is die ook hoorbaar maar de GPU is 53 graden en wil niet zakken.. terwijl die voor mijn upgrade op onhoorbaare fan speed ~45 graden was.
//edit2, op 25% fan speed wordt mijn GPU gewoon warmer! Zit nu op 60 graden.
Dus er is iets waardoor mijn CPU gewoon warm wordt?!
[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 19-10-2007 20:41 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Ik heb net de GPU "schoongemaakt" er zat een beste lading stof in maar nog steeds lopen de graden zonder reden op!
Bij een fan speed van 15-25% blijft de temperatuur tussen de 65 en 70 graden schommelen. Ik snap alleen niet waardoor mijn GPU stressed word!
[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 19-10-2007 20:57 ]
Wil je beter, andere koeling monteren.
Maar, als je alles laat zoals het is, dus zonder ATITool, mag je geen problemen ondervinden.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
nieuwe case of een extra fan instaleren?
foto van de pc zou in dit geval zeer handig zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Ziasod op 20-10-2007 19:41 ]
Verwijderd
Dat is niet het geval, ik heb een P180 Antec kast met 8 fans er in, alles is onder de 40 graden, het is puur warme lucht die me GPU uitblaast.Ziasod schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:39:
lijkt mij dat de airflow in de case niet functioneerd.
nieuwe case of een extra fan instaleren?
foto van de pc zou in dit geval zeer handig zijn
Ik zal eens naar een nieuwe koeler kijken idd, goed dat je het zegt.
Zelf heb ik mijn ATI heet gekregen doordat blijkbaar de koeler vol stof zat. Ik kreeg crashes in games, waarna ik direct ben gaan kijken naar de temps welke rond de 90~100 graden lagen op dat moment. Schoongemaakt en klaar, dacht ik.
Echter, ik krijg nu in sommige games enorm lage FPS, CoD4, geeft 5-14 frames daar waar ik normaal 35-50 fps haalde, hetzelfde met simcity4, maar weer niet met flatout2 of CoH.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Daarnaast hoor ik mijn kaart -nooit- harder gaan draaien qua fan, enkel tijdens de boot. Temps liggen volgens de catalyst driver tussen de 40 en de 65 graden onder load.
Zou hij beschadigd zijn? geen artefacts, of wat dan ook enkel slechte performance. Heb het idee dat hij niet meer van de 'veilige mode' voor bij hoge temps af komt ofzo
[edit]
het gebruik van Atitool levert wel een sneller draaiende fan op en lagere temps, de prestaties blijven echter bedroevend. Ook al nieuwe drivers geprobeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Tasma op 26-01-2008 18:36 ]
Verwijderd
Die framerate verlaging komt denk ik doordat je videokaart zich terugklokt en wees blij ermee anders had je die kaart niet meer.Tasma schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:29:
kleine bump
Zelf heb ik mijn ATI heet gekregen doordat blijkbaar de koeler vol stof zat. Ik kreeg crashes in games, waarna ik direct ben gaan kijken naar de temps welke rond de 90~100 graden lagen op dat moment. Schoongemaakt en klaar, dacht ik.
Echter, ik krijg nu in sommige games enorm lage FPS, CoD4, geeft 5-14 frames daar waar ik normaal 35-50 fps haalde, hetzelfde met simcity4, maar weer niet met flatout2 of CoH.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Daarnaast hoor ik mijn kaart -nooit- harder gaan draaien qua fan, enkel tijdens de boot. Temps liggen volgens de catalyst driver tussen de 40 en de 65 graden onder load.
Zou hij beschadigd zijn? geen artefacts, of wat dan ook enkel slechte performance. Heb het idee dat hij niet meer van de 'veilige mode' voor bij hoge temps af komt ofzo
[edit]
het gebruik van Atitool levert wel een sneller draaiende fan op en lagere temps, de prestaties blijven echter bedroevend. Ook al nieuwe drivers geprobeerd.
Ik zou even de koeler eraf halen en kijken hoe het is gesteld met de koelpasta. 2 weken had ik ook een dergelijk issue en bij mij bleek mijn Vcore net te laag te zijn; random freezes. Ook opgelost terwijl ik serieus dacht aan mijn videokaart.
Ook even in het BIOS de FAST optie bij PCI-E controls uitzetten.
Zonder atitool ingrijpen wordt m'n videokaart 80-100 graden en krijg ik non stop artefacts, de fan speed blijft ook hoorbaar laag ipv mee te schalen. Een check met AtiTool leert me dan dat de fan speed op 27-35% blijft.
Met Atitool kan ik echter de fan op 100% zetten, waarna de temperatuur meestal 70-80 graden blijft. en ik gewoonlijk geen artefacts heb, behalve na zeer lange gamesessies.
Eens in de zoveel boots "vergeet" atitool echter ook de 100% setting, als ik het programma dan open, staat er wel dat de fan op 100% draait, maar aan de temps ( >80 graden) en het gebrek aan geluid is direct duidelijk dat dit niet het geval is. Wanneer ik de setting opnieuw aanzet is het wel weer verholpen.
Nog een pijnpuntje met AtiTool is ook dat het spel keyboard input lag veroorzaakt in sommige spellen: het leidt af en toe tot een complete out of sync zijn van het toetsenbord en wat je op het scherm ziet
Ik heb een Accelero X2 trouwens. Ik had deze problemen aanvankelijk niet met deze koeler, zonder atitool werkte alles prima. Nu werkt het echter met & zonder atitool af en toe raar..ik heb geprobeerd de koelpasta te checken maar ik krijg het blok niet meer van de videokaart af
[ Voor 3% gewijzigd door Soepster op 27-01-2008 12:10 ]
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Het vreemde is, dat de kaart nu gewoon 45 graden is en blijft (fan 100%). Maar -zodra- ik bijvoorbeeld Call of Duty 4 start, zie ik in het menu al dat de FPS enorm laag is (menu is ook laggy, muis dan ook).Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:43:
[...]
Die framerate verlaging komt denk ik doordat je videokaart zich terugklokt en wees blij ermee anders had je die kaart niet meer.
Ik zou even de koeler eraf halen en kijken hoe het is gesteld met de koelpasta. 2 weken had ik ook een dergelijk issue en bij mij bleek mijn Vcore net te laag te zijn; random freezes. Ook opgelost terwijl ik serieus dacht aan mijn videokaart.
Ook even in het BIOS de FAST optie bij PCI-E controls uitzetten.
Ditzelfde gebeurd met Simcity4, daar waar ik vroeger, op mijn Radeon9500 goed vloeiend beeld had, is het nu op een dualcore e6600 en X1900xt en 2gb ram ineens laggy en traag.
Heb de koelpasta vervangen, geeft geen verbetering.