[Vista] Internet verbinding erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Het probleem is als volgt, sinds een paar dagen is mijn internet verbinding in Windows Vista erg traag. Rond de 15 KBps, terwijl dit rond de 350 KBps moet zijn. In heel het netwerk werkt de internet verbinding snel, behalve op deze computer met Windows Vista. Het vreemde is dat de verbinding wel snel is in Veilige modus. Waarschijnlijk is er dus een proces of service of iets dergelijks wat de verbinding vertraagt. Wat ik al geprobeerd hebt:

* Windows firewall uitschakelen
* Router resetten
* Programma's uitschakelen die verbinding met het internet verbruikt

Wie kan mij helpen? :)

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
probeer eens je windows side bar uit te zetten en kijk dan nog eens ik had het namelijk ook en bij mij lag het aan een paar gadgets die ik had geinstaleerd

• GekkeCoen
Nee, geen effect. Heb de sidebar afgesloten maar de internet verbinding blijft traag.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:34
Geen rare processen in je taakbeheer?
Geen malware draaien?
Netwerkkaart drivers geupdate?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet toevallig MediaPlayer aanstaan?
Zat een bug in waardoor het netwerk erg traag werd op je PC.
Het killen van de mediaplayer zou vaak voldoende moeten zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GekkeCoen
Voor zover ik weet geen rare processen in Taakbeheer en de netwerkkaart heeft de nieuwste drivers.

Ben nu ook even met een malware scan bezig, maar ik denk niet dat het iets oplevert, aangezien dit dagelijks gedaan wordt.

Media Player stond wel aan, maar het afsluiten heeft geen effect.

Misschien is het handig om er bij te zeggen dat het om een draadloze verbinding gaat. Maar dit lijkt me geen probleem, want alle computers zijn hier draadloos. Heb ook al geprobeerd om de router op verschillende kanalen af te stellen, maar ook zonder resultaat.

Verwijderd

http://www.google.co.uk/s...slow+vista+internet&meta=

Je kan bijvoorbeeld ip 6 en ip autotuning nog uitzetten om te kijken of dat een verschil maakt. Heb je de laatste drivers voor je NIC geinstalleerd?

• GekkeCoen
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 09:39:
http://www.google.co.uk/s...slow+vista+internet&meta=

Je kan bijvoorbeeld ip 6 en ip autotuning nog uitzetten om te kijken of dat een verschil maakt. Heb je de laatste drivers voor je NIC geinstalleerd?
Ik denk niet dat het hieraan ligt, autotuning had ik trouwens al uitgezet. Het probleem is dat de verbinding in Veilige modus wel snel is, en daar staan deze dingen ook gewoon aan.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gezien die in veilige modus wel snel draait moet het wel om een of ander draaiend proces gaan. Kijk eens bij msconfig of er rare dingen opstarten. En ga 1 voor 1 in taakbeheer eens processen afsluiten en probeer je internet.
Pagina: 1