AM2 moederbord voor 1U server

Pagina: 1
Acties:

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik ben rond wezen zoeken naar een AM2 moederbord die in een 1U behuizing past maar dat is me niet gelukt. Door de 5.1 Uitvoer sloten past een AM2 moederbord vaak niet in een 1U rack. Ik zoek er een van de afmeting ATX/mATX.

Is iemand er toevallig eentje tegengekomen die wel in een 1U behuizing past?

Ik heb een Socket 939 moederbord geprobeerd erin te schuiven en daardoor kwam ik erachter dat de meeste desktop moederborden helaas niet passen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Persoonlijk sloop ik doorgaans voorzichtig de bovenste aansluiting van de audio-aansluiting eraf. Met 5.1 (dus dubbele units achterop) nog nooit gedaan, maar met de 'klassieke' uitvoering met slechts 3 plugjes werkt dat prima. Ik heb evt. nog wel een Asus A8V-MX (s939) voor je waar de audio afgesoldeerd is, stuur maar een mailtje mocht zoiets een optie voor je zijn.
Denk dat je anders dus met een probleem zit, want ik verwacht niet dat er AM2 'server'-borden zullen zijn (en als ze er wel zijn zullen ze doorgaans 150+ kosten).

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Zou dat ook werken op zo een moederbord?:
http://www.ecs.com.tw/ECS...=Feature&MenuID=7&LanID=9

Dit is namelijk het moederbord die ik nog heb liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Da-Huntha op 19-10-2007 20:16 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja hoor, gewoon voorzichtig het metalen omhulsel er omheen wegbreken en dan de bovenste plug eraf halen. Gewoon ervoor zorgen dat de lijnen die erheen lopen netjes blijven zitten en dus geen sluting maken en dat werkt prima.