Toon posts:

Netwerk printer

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij hebben thuis sinds kort een netwerk tussen 2 computers met maar 1 printer. We willen dat het mogelijk is om op beide computers te kunnen printen. Nu heb ik de printer gedeeld maar het probleem doet zich voor dat je van computer 1 alleen kunt printen als computer 2 aanstaat (omdat de printer op deze computer is geinstaleerd).

Mijn vraag is eigenlijk: Is het mogelijk om mijn printer aan het netwerk te koppelen zodat het niet uitmaakt welke comouter aanstaat. Er zit achter onze printer geen netwerk ingang maar wel een soort van usb ding. En zo'n grote ingang (ik heb geen idee hoe hij heet, maar hij lijkt op de printer uitgang van een moederbord.) Bestaan er usb/netwerk kabels die mijn printer kunner laten draaien?

Bij voorbaar dank, Koen Beemsterboer.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 16:14
Dit kan je voor elkaar krijgen met een print server (deze zijn er zowel voor USB als LPT (die grote ingang :P) )
dit is een apparaatje die je achter in je printer steekt waarna je hem niet meer los op een computer aansluit maar direct in het netwerk kan pluggen.

Je moet er alleen even rekening mee houden dat dit niet op elke printer even goed werkt, en dingen zoals printers met ingebouwde scanner, fax etc (multifunctionals) alleen het print gedeelte gaat werken.

[ Voor 0% gewijzigd door eXcyle op 19-10-2007 19:40 . Reden: Typo's ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bij printservers moet je inderdaad oppassen. Sitecom heeft bijvoorbeeld twee varianten. De printserver zonder ondersteuning voor AIO-printers (alleen printgedeelte werkt dan) en de printserver met ondersteuning voor AIO-printers. Diegene met AIO-ondersteuning is wel twee keer zo duur geloof ik. Daarnaast bestaan er nog draadloze varianten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 19-10-2007 19:48 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:55
Als je de prijzen ziet van die dingen kun je beter een nieuwe printer overwegen met netwerkfunctionaliteit als je al een ouder dingetje hebt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of pak een router met daarin een ingebouwde printserver, mocht je overwegen zo'n ding te gaan halen om je internet te delen op beide pcs.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me vrij duidelijk, dit soort apparaten bestaan zeker en heten printservers. Meer info kun je met een beetje zoekwerk vinden. Het is daarbij zeker nuttig om eens exact te zoeken welke aansluitingen je nu hebt op de printer en hoe ze heten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.