Toon posts:

HDD formatteert zichzelf?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 week is mijn systeem erg instabiel. Veel hangers op momenten dat je ze niet verwacht (typen in word etc) en ik kreeg een beetje het gevoel dat de proc oververhit raakte (wat in de zomer wel eens gebeurd) Nu kwam ik eergisteren terug van school en mn pc stond uit (ik laat m altijd aan staan). Toen ik hem aan zette gaf hij de volgende melding na het laden van bios en ram etc:

Could not found hal.dlll, the file is missing or damaged, please install this file again (oid).

Ik nazoeken op internet, blijkbaar iets met de bootsector van windows, geen probleem we fixxen het wel. Zo gezegd zo gedaan, xp bootdiskje gemaakt, die erin gegooid en toen kreeg ik het volgende:

Memory Overflow Error.

Memorybankjes verwisseld en wat liggen kloten tot het weg was (waarschijnlijk heeft dat niks gedaan want ik had dezelfde bankjes erin toen ik hem weer aanzette) en ik kwam in de herstelfunctie van windows. Daar verschillende commands toegepast (bootcfg /dit en /dat) en wat bleek, er was geen installatie van windows meer te herkennen?

Toen heb ik de setup opgestart via de winxp cd en wat bleek, mn C partitie was leeg. Geen data, geen niks meer. Gelukkig stond de data op mn D en E partitie wel nog, intact. Ik heb vandaag een nieuwe winxp erop en ben nu bezig met alle programmas ed. terug te zetten ( ;( ).

Nu heb ik veel gezien met pc's en hardware, maar dit slaat weer alles? Ik denk niet aan een virus, niet aan een brakke HDD (want dan had hij deze installatie ook niet gehapt), maar wat is het dan wel?

Ik zat te denken aan haxx0rz als enige oplossing maar dat lijkt me zo suf hey :D

Iemand enig idee? Ik niet in ieder geval.

edit: HDD formatteert zichzelf moet t zijn natuurlijk :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:08:
Nu heb ik veel gezien met pc's en hardware, maar dit slaat weer alles? Ik denk niet aan een virus, niet aan een brakke HDD (want dan had hij deze installatie ook niet gehapt), maar wat is het dan wel?
HDD kan best brak zijn, ik heb ook weleens een HDD gehad die spontaan leeg was en daarna geen kuren meer vertoonde. (Checkdisk deed overigens wonderen maar dat is nu te laat denk ik) Ik zou ook graag willen dat hardware logisch is en dat fouten altijd reproduceerbaar zijn, helaas is dit vaak niet het geval.

Test hem iig eens met het tooltje van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

HDD kan best brak zijn, ik heb ook weleens een HDD gehad die spontaan leeg was en daarna geen kuren meer vertoonde. (Checkdisk deed overigens wonderen maar dat is nu te laat denk ik) Ik zou ook graag willen dat hardware logisch is en dat fouten altijd reproduceerbaar zijn, helaas is dit vaak niet het geval.

Test hem iig eens met het tooltje van de fabrikant.
Toen ik chkdsk draaide in de recoverytool duurde het echt uuuuuuren voordattie op 3% was, toen heb ik m maar uitgezet.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55
ik begrijp dat je zonder voltooide checkdisk en HDD onderzoek zomaar weer je C: vult met een XP etc...?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:24:
ik begrijp dat je zonder voltooide checkdisk en HDD onderzoek zomaar weer je C: vult met een XP etc...?
Ik heb meer te doen met mn tijd dan onderzoeken naar mn brakke hardware (mn hele pc is een maandagochtendmodelletje). Ik heb sinds ik het apparaat heb aan IEDER onderdeel al gezeik gehad, dus het went enorm. Maar wat zou ik dan moeten doen volgens jou?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:25

The Legend

*Plop*

Waarschijnlijk je HDD vervangen want het is wachten op de volgende keer dat het zelfde probleem zich herhaalt.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Subtiel kickje.

Heb dus nu al bij 2 pc's gehad dat net zoals bij de TS de windows partitie leeg is. Nouwja ik denk eerder de table leeg want een Bestandssysteem word ook niet meer herkend door windows. Bij 1 pc heb ik het al 2 keer gehad.

Zou het kunnen dat door het uitvallen/vastlopen van windows de partitie leeg is als gevolg van een foutje in de hardeschijf?

2x met een maxtor gehad
1x met een oude 40GB ExcelStor

Is dit nu een windows fout. Hdd fout of beide?

Edit:

Nu breekt mn klomp. Schijf in andere pc gedaan en alles word perfect gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 09-09-2008 14:30 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Twazerty schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:29:
Edit:

Nu breekt mn klomp. Schijf in andere pc gedaan en alles word perfect gelezen.
Heb je dezelfde kabel gebruikt of een andere? Anders zou ik denken aan een brakke aansluiting op het MB.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:53:
[...]

Heb je dezelfde kabel gebruikt of een andere? Anders zou ik denken aan een brakke aansluiting op het MB.
Inderdaad andere kabel. Maar eenmaal terug in die pc deed die het weer. Had wel nog een schijfcontrole gedaan op mijn pc. En vond wat fouten. Hoe groot is de kans dat een perfect werkend systeem wat al 7 jaar draait spontaan de aansluiting brak is.

Waren 2 verschillende schijven. 2 Verschillende mobo's. In 1 pc een gloednieuwe kabel.

Kan niks meer testen. Pc's zijn weer de deur uit.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1